סוף עידן מרקל בגרמניה: שולץ נבחר לקנצלר - סרוגים

סוף עידן מרקל בגרמניה: שולץ נבחר לקנצלר

אולף שולץ הושבע לקנצלר גרמניה, לאחר השלטון ארוך השנים של אנגלה מרקל. שולץ הסוציאל-דמוקרט נאלץ להקים קואליציה עם עוד 2 מפלגות

author-image
סוף עידן מרקל בגרמניה: שולץ נבחר לקנצלר
  הקנצלר החדש, אולף שולץ (צילום: שאטרסטוק)

אולף שולץ נבחר על ידי הבונדסטאג לקנצלר החדש של גרמניה, ובכך סיים עידן של כ-16 שנים בהובלת אנגלה מרקל.

395 הצביעו בבונדסטאג בעד ממשלתו, 309 הצביעו נגד, ו-3 נמנעו. מאוחר יותר היום יושבע שולץ באופן רשמי על ידי הנשיא.

שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD), הצליח לנצח בבחירות שנערכו בספטמבר את מועמד מפלגתה השמרנית דמוקרטית (CDU) של מרקל, ארמין לאשט, אך לא הצליח לקבל רוב מספיק על מנת להקים ממשלה לבד, ונאלץ להקים ממשלה קואליציונית עם הירוקים והמפלגה הליברל דמוקרטית, במה שכונה "קואליציית הרמזור".

עוד באותו נושא

עזיבתה של "אשת הברזל" המודרנית של אירופה

שולץ, בן ה-63, הבטיח להביא להמשכיות מתקופת מרקל, אך בו זמנית להפוך את גרמניה לירוקה יותר והוגנת יותר. "יש לנו הזדמנות להתחלה חדשה בשביל גרמניה", אמר שולץ לחברי מפלגתו בסוף השבוע בזמן שקיבל את האישור להסכם הקואליציוני.

הקואליציה החדשה מתכננת לקצץ בפליטת הפחמן, לתקן את התשתיות האלקטרוניות המדרדרות, להעלות את שכר המינימום ולהעביר לגליזציה של מריחואנה.

זכות קיום בסיסית לישראל

שולץ מינה את אנאלנה ברבוק, מנהיגת מפלגת הירוקים לשרת החוץ.

אנאלנה ברבוק (צילום: שאטרסטוק)

ברבוק מבטיחה לנקוט בקו תקיף יותר כלפי מדינות אוטוריטריות כגון סין ורוסיה, זאת בניגוד לפרגמטיזם העסקי של מרקל בנושא במהלך השנים. ברבוק אמרה בעבר כי "זכות הקיום של ישראל זהה לזכות הקיום של גרמניה", ותקפה את מתקפות הרקטות מצד חמאס במהלך מבצע "שומר החומות".

עידן חדש

הקנצלרית מרקל תסיים כאמור את שירותה ארוך השנים כמנהיגת המדינה, ואחת המנהיגות הדמוקרטיות ששלטה הכי הרבה זמן בהיסטוריה. מרקל, בת ה-67, הודיעה כבר כי תפרוש מפוליטיקה לאחר הבחירות, ולכן החליטה שלא לרוץ בראשות מפלגתה. הקנצלרית שירתה במשך 5 קדנציות, והיא המנהיגה הראשונה בגרמניה מאז מלחמת העולם השנייה שפורשת מרצונה החופשי.

(צילום: עמוס בן גרשום\לע"ם)

מרקל הייתה האישה הראשונה בהיסטוריה של גרמניה המכהנת בתפקיד הקנצלר. בנוסף לכך, היא גם הראשונה בתפקיד שגדלה בגרמניה המזרחית, והראשונה שנולדה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.

במהלך שנות כהונתה, ובייחוד לאחר פרוץ משבר ההגירה באירופה, הפכה מרקל למנהיגה חשובה ומרכזית ומובילה באיחוד האירופי ובעולם. מדיניותה בנושא קליטת הפליטים ממלחמת האזרחים בסוריה קנתה לה מתנגדים כמו גם תומכים.

מרקל תומכת בישראל, למרות מחירים פוליטיים שהיא משלמת על כך בתוך מדינתה, במפלגתה וגם באיחוד האירופי. במהלך כהונתה התהדקו יחסי גרמניה וישראל ובין היתר, תרמה לכך החלטתה להפסיק את העברת הכספים לרשות הפלסטינית, לאחר בחירת ממשלת החמאס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כן כן אבל את...
אאוט | 08-12-2021 15:18
כן כן אבל את מיליארדי הדולרים שהיא העבירה לעמותות 0מאל קיצון פה במדינה, כדי לשנות אותנו ולחלן אותנו ולבולל אותנו ולגרום לנו להיות כל אזרחיה זה לא תגידו. אההה? אתר פח אשפה