בגץ מתווה הכותל: הממשלה ממשיכה את החלטת נתניהו - סרוגים

בגץ מתווה הכותל: הממשלה ממשיכה את החלטת נתניהו

הפרקליטות הגישה את תגובת המדינה המעודכנת לבג"ץ מתווה הכותל, במסגרתה הממשלה הבהירה כי התכנון הוא להמשיך על פי ההחלטה של ממשלת נתניהו מ-2017. במכתב ניתן גם הערה לגבי המחיצות ברחבה הדרומית

בגץ מתווה הכותל: הממשלה ממשיכה את החלטת נתניהו
  קרדיט: אירינה לויט, נשות הכותל

הפרשה נמשכת: הפרקליטות הגישה היום (שלישי) את עמדת המדינה המעודכנת לבג"ץ מתווה הכותל, זאת אחרי מספר דחיות שניתנו לצורך גיבוש הדברים. בתשובתה הממשלה הבהירה כי התכנון הוא להמשיך על פי ההחלטה של ממשלת נתניהו מ-2017, עם בניה של רחבה דרומית שתשמש את הקונסרביטיבים והרפורמים במקום המתווה הרחב כפי שהזרמים הלא-אורתודוקסים דורשים.

לפי המכתב שנשלח לשופטי בג"ץ, משרד ראש הממשלה אישר את התכנית האדריכלית לרחבה, כשהבקשה להיתר צפויה להיות מוכנה להגשה תוך מספר חודשים. עם זאת, בשלב הזה לא ברור מתי תהיה גישה לכותל מקשת רובינסון, מכיוון שצריך להוציא היתר בנייה כדי לתקן את הרחבה. הממשלה תבחן את הצורך להגשת בקשה להיתר פרטני ואת היחס להיתר הכללי.

עוד נאמר כי יהיה ניתן להסיר את מחיצות לתפילה ברחבה הדרומית. במכתב נאמר כי "החברה לשיקום ופיתוח הרובע היא המוסמכת לקבוע כללים לענין הפעלת האתר – וככל שמוצבות מחיצות שמפריעות לניהול התקין של התפילה החברה צריכה להזיז אותן כדי למנוע את המשך ההפרעה". בסיכום, המדינה ביקשה מבגץ להגיש הודעת עדכון נוספת על הנושא בעוד 6 חודשים.

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית, אמרה בתגובה: "אנחנו מברכים על השיפוץ לו התחייבה המדינה בבג"צ אשר צפוי לקרות בחודשים הקרובים, וישפר את מצב רחבת עזרת ישראל לטובת הציבור הרחב המקיים בה טקסי בר ובת מצווה שיוויוניים. מזכיר הממשלה בפגישתנו עמו היום התחייב במקביל על קידום מתווה הכותל. ניכר שההודעה לבגץ מתייחסת לשיפוץ הרחבה, ומלמדת על הרצון ללמוד את מתווה הכותל לעומקו. אנחנו בטוחים שבמקביל תפעל המדינה גם ליישומו של המתווה – שכן זה הצעד הבטוח להבטיח להביא שלום על ישראל ועל רחבת הכותל המערבי".

עוד באותו נושא

"השיחות לקידום מתווה הכותל נמשכות ביתר שאת"


6

מוקדם יותר היום מזכיר הממשלה שלום שלמה נפגש עם נציגי הזרמים הליברליים, זאת כחלק מהמאמצים להביא להרגעת הרוחות ופשרה מול הזרמים הלא-אורתודוקסיים בעניין מתווה הכותל. מנכ"לית התנועה המסורתית, רקפת גינסברג אמרה לאחר הפגישה כי "כמו נשיא המדינה, מזכיר הממשלה הביע רצון לפתור את הסוגיה ולפעול ליישום מתווה הכותל והביע שאט נפש למול האלימות שאנו סופגים לעתים קרובות מדי ברחבת הכותל".

עוד הוסיפה כי "אנו מאמינים ומצפים כי השיחות יימשכו במלוא המרץ על מנת להביא אחת ולתמיד לפתרון אשר ייצר שלווה וביטחון לכל מתפלל ומתפללת במקום הקדוש לעם היהודי. זו שעתה של הממשלה לעשות תיקון גדול ולהוכיח כי אינה מפחדת מהקולות הקיצוניים אשר מאיימים במלחמת שמד ולקדם את האחדות בעם ישראל".

מנגד, נשות הכותל הגיבו בסיפוק לפגישה: "אנחנו מודות למזכיר הממשלה על הפגישה החשובה, שמעידה על רצונה וכוונתה של הממשלה לקדם את מתווה הכותל ולהביא לשינוי ההיסטורי בכותל. יצאנו אופטימיות מהפגישה. זו שעה היסטורית עבור ממשלת ישראל ליישם את מתווה הכותל ולהביא לשלום במקום ואנו תקווה כי ממשלת ישראל אכן תפעל בהקדם האפשרי ליישומו המלא של המתווה. נשות הכותל ימשיכו להיאבק על יישומו המלא של מתווה הכותל ועד ליישומו המלא נמשיך להתפלל כדרכנו בעזרת הנשים בכותל המערבי ולהשמיע במקום קול נשי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
את הכותל שוחרר...
משה | 08-12-2021 0:10
את הכותל שוחרר הצבא אז למה החרדים לקחו בעלות עליו מי קבע שהם יותר ישרים מהחילונים או אזרחים אחרים כלא מעשיהו מלא בחובשי כיפה בראשם היה הרב דרעי.נוסיף את מצער הרב הראשי.חחח מספיק
,כי פשוט...
יורם | 08-12-2021 9:41
,כי פשוט נתנו לחרדים את הכוח המופרז של היום עם הרבה מאד כסף שלנו .
אין שום...
עחדו | 08-12-2021 2:53
אין שום קשר בין כל חלקי הפיסקה, פשוט דביליות
2
להעיף את השחורים...
יורם | 08-12-2021 9:40
להעיף את השחורים חלקם פרזיטים לכל הרוחות בעיני כל זמן שתרומתם למדינה מתקרבת לאפס אבל סחיטת כספים מאיתנו היא באלף אחוז .....מי קבע שהם היהודים הנכונים !!!!השחורים הם בסך הכל מיעוט בחברה היהודית ,מסורתיים ,חילוניים קונסרווטימיים ,רפורמים ,