הולנד: נדחתה תביעה נגד גנץ על תקיפה בצוק איתן - סרוגים

הולנד: נדחתה תביעה נגד גנץ על תקיפה בצוק איתן

בית המשפט בהולנד דחה תביעה שהוגשה נגד שר הביטחון בני גנץ ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, בטענה ל"פשעי מלחמה" בשל מעורבותם במבצע צוק איתן. התובע, אזרח הולנדי-פלסטינאי, דרש פיצויים אחרי ש-6 מבני משפחתו נהרגו

author-image
הולנד: נדחתה תביעה נגד גנץ על תקיפה בצוק איתן
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

התביעה נגד ישראל נכשלה: בית המשפט לערעורים בהולנד קבע היום (שלישי) כי לא ניתן לתבוע במדינה את שר הביטחון בני גנץ ומנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל על חלקם במתקפה ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן. בכך נדחתה החלטה בתביעה שהוגשה נגד השניים לבית משפט בערכאה נמוכה יותר.

עוד באותו נושא

אחרי 3.5 שנים: הסתיימה בניית הגדר ברצועת עזה


7

מדובר בתביעה שהוגשה בספטמבר 2019 על ידי איסמעיל זיאדה, אזרח הולנדי-פלסטיני שטען כי 6 מבני משפחתו מתו במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה במהלך המבצע הצבאי ב-2014. זיאדה טען כי גנץ ואשל, שכיהנו בהתאמה כרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר באותה תקופה, היו אחראים לתקיפה שבה נהרגו אמו, שלושה ואחיו, גיסתו ואחייניתו – ודרש פיצויים כספיים על מותם.

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל (צילום: פלאש 90)

בינואר 2020 בית המשפט בהאג דחה על הסף את התביעה, מכיוון שזה לא נמצא באזור השיפוט שלו. זיאדה ערער על ההחלטה וטען כי מדובר בפשעי מלחמה, אך בית המשפט לא קיבל את הטענה שלו – וכעת גם בית המשפט לערעורים הסכים ודחה את התביעה נגד גנץ ואשל.

גנץ ואשל בצוק איתן. ארכיון (צילום: משה שי\פלאש 90)

מוקדם יותר היום גנץ עצמו התייחס במרומז לנושא במהלך טקס סיום הקמת המכשול סביב רצועת עזה. "אני גאה שזכיתי לפקד על צה"ל ולעמוד גם היום בראש המערכת, לא רק בגלל היכולות שלה, לא רק בגלל חשיבות תפקידה – אלא גם בגלל הערכים של צה"ל בלחימה ושלנו כמערכת ביטחונית" אמר. "זו מערכת שחותרת למגע, להכרעה, אך בו זמנית מקפידה על ערכים ועל זכויות אדם. כל זאת תוך שמירה על החוק הבינלאומי ומתוך מטרה אמיתית להגן על אזרחי ישראל ולאפשר להם חיים בשקט ובשלום, שכן זוהי מטרתנו העליונה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ערכים?זכויות אדם?ומוסר??
אסא טמא ומשי זהב | 07-12-2021 18:23
זה בהחלט דורש דיון פילוסופי. במעמד עולמי.
2
הרבי
נועם | 10-01-2022 17:43
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף