גנץ: לא מחויבים לתאם עם ארה"ב תקיפה על איראן - סרוגים

גנץ: לא מחויבים לתאם עם ארה"ב תקיפה על איראן

גנץ מבהיר כי לישראל הזכות להגן על עצמה מפני הגרעין האיראני, ולכן היא אינה זקוקה לתיאום עם ארה"ב על מנת להחליט לפעול צבאית נגד המדינה: "צריכים להכין את עצמנו לכל אפשרות"

גנץ: לא מחויבים לתאם עם ארה"ב תקיפה על איראן
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

שר הביטחון בני גנץ טוען כי ישראל לא מחויבת לתאם עם ארה"ב תקיפה באיראן.

בראיון לאתר YNET אמר גנץ כי במקרה שאיראן וארה"ב יגיעו להסכם שלא טוב מבחינת ישראל, האופציה הצבאית עומדת על הפרק "האפשרות הצבאית חייבת תמיד לעמוד על הפרק. היא כמובן הדבר האחרון שאנחנו רוצים להשתמש בו אבל אין לנו את הזכות שלא להכין לעצמנו את האופציות".

עוד באותו נושא

בצל האזהרות מישראל: החל מו"מ הגרעין עם איראן

כשנשאל האם יש צורך בתיאום עם ארה"ב בנושא, ענה גנץ: "מדינת ישראל לא מחויבת לתאם מול אף אחד את ההגנה שלה על עצמה. ארה"ב תמיד גיבתה את מדינת ישראל שהגנה על עצמה, ואני מאמין שיגבו אותנו גם בהמשך".

גנץ סירב לענות בפירוש האם אנחנו בדרך למבצע צבאי, על רקע הפרסומים על רכישת אמל"ח בשווי 5 מיליארד שקל בהיערכות לתקיפה באיראן: "אנחנו צריכים להכין את עצמנו לכל אפשרות של הגנה על מדינת ישראל. אנחנו מפתחים יכולות וצריכים להמשיך לחזק אותן. אני הולך להיפגש עם שר ההגנה האמריקני ועם בכירים נוספים. מוקד הנסיעה שלי כמובן תהיה הסוגיה האיראנית. אני נוסע בשביל לתמוך במאמצים הבינלאומיים ואני מתכונן כדי לאפשר את היכולת הישראלית".

בכל הנוגע למו"מ הגרעין עצמו אמר גנץ: "ישראל אינה צד להסכם. היא תומכת במודיעין, בשיח. אני לא יודע לומר לך אם המו"מ ייכשל. ימים יגידו. קומבינציה של לחצים מדיניים, לחצים כלכליים והכנות צבאיות יביאו את איראן בסופו של דבר להסכם טוב. אם זה לא יקרה – אנחנו צריכים להכין לעצמנו את האלטרנטיבות".

היום שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בשיחה אותה הגדירו בלשכת ראש הממשלה כ"שיחה לא פשוטה".

רוב השיחה עסק באיראן, כשבנט מאשים את ארה"ב בכך שהיא מאפשרת לאיראן לבצע "סחיטה גרעינית", כדי להשיג כמה שיותר מהסכם הגרעין, אליו שואפת להגיע ארה"ב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אבל
אחד העם | 02-12-2021 15:45
אבל חייבים לתאם עם מנסור הבוס
2
הדפוק הזה היה רמטכ"ל?
חוזה | 02-12-2021 22:47
וכעת שר ביטחון, איפה לעזזל אלוהי ישראל?
3
עושה שרירים
Pkk | 02-12-2021 22:59
גנץ מנסה לעשות שרירים שאין לו. דברי רהב. אם לא נתאם אם ארהב הלך עלינו. כל תקיפה ישראלית ללא גיבוי מוחלט של ארהב היא התאבדות . ישראל לא זקוקה למגלומנים אלא לאנשים מיושבים בדעתם ולא מתרברבים. זה מזכיר לי את הבריון שאומר לסביבתו אל תחזיקו אותי .