הרב הראשי תוקף: "מתווה הגיור הוא אסון רוחני" - סרוגים

הרב הראשי תוקף: "מתווה הגיור הוא אסון רוחני"

הראשי לישראל, הרב דוד לאו במתקפה חריפה על מתווה הגיור: "מתווה הגיור המוצע הוא אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל נלחם בו בכל האמצעים שעומדים לרשותינו"

author-image
הרב הראשי תוקף: "מתווה הגיור הוא  אסון רוחני"
  (צילום: שלומי כהן/ פלאש 90)

נשיא בית הדין הגדול, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, דוחה בכל תוקף את מתווה הגיור המוצע שפרטיו פורסמו לציבור בימים האחרונים.

"פרטי המתווה המוצע כוללים הרס נרחב ופגיעה קשה במערך הגיור הממלכתי. יישום המתווה יהיה אסון רוחני ופגיעה קשה ביהדותה של מדינת ישראל", מזהיר הרב לאו.

עוד באותו נושא

רפורמת הגיור של השר כהנא נחשפת


24

לדבריו, "מערך הגיור הממלכתי הקיים היום פועל במסירות ובמאור הפנים ודייני הגיור עושים מלאכת קודש ולכך ההצעות להקים הרכבי גיור 'מאירי פנים' מכוונות רק לקריעת ההלכה.

מלבד העובדה שהמתווה מרוקן מתוכן את סמכויות הרבנות הראשית לישראל וסמכותה בנושא הגיור, המתווה יגרום לחוסר הכרה במערך הגיור על ידי רבני ישראל בארץ וברחבי העולם".

ברבנות הראשית לישראל אמרו כי נשיא בית הדין יחד עם רבני ודייני ישראל ילחמו בכל תוקף נגד היוזמה המסוכנת הזו בכל האמצעים וקורא לכל מי שביכולתו לעצור את המתווה ולמנוע את יישומו.

בתוך כך, המתווה שמציג השר לשירותי דת מתן כהנא זוכה למתקפה גם מהצד השני. על פי הדיווח של זאב קם ב'כאן רשת ב', במפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד מבהירים שהמתווה שכהנא הציג אינו מקובל עליהם ומבחינתם הוא לא יקודם בכנסת.

עוד עולה מהדיווח כי ביום שלישי בערב התקיימה שיחה משולשת שהוגדרה "לא פשוטה", בין השר כהנא, שר המודיעין אלעזר שטרן מיש עתיד וח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו.

בשיחה הבהירו שטרן ומלינובסקי לכהנא בשם מפלגותיהם, שהמתווה שהוא גיבש אינו מקובל עליהם. מבחינתם, הנקודה הבעייתית המרכזית היא השארת הרבנות הראשית כגורם משמעותי בתהליך הגיור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
22 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
חייבים להתאגד וליישר קו רק עם הרבנות הראשית
אריק | 02-12-2021 10:34
השלב הבא פגיעה בצביון השבת . הממשלה בראשות בנט תוציא צווי עבודה להייטק ומרכזי מסחר . עשרות אלפי שומרי מצוות יפלטו ממעגל העבודה בגלל רצונם לשמירת השבת
במתווה רבנים ערים ייגירו
לאריק | 02-12-2021 21:25
כנראה שאנחנו נסמוך רק על הרב הגאון שלא סיים לימודי דיינות ועומד בראש בית הדין הגבוה החרדים דפקו לציונות הדתית את המח כאילו הם היהדות החרדיות היא הכת הכי קרובה ליהדות ולא יותר מזה שנזכה לגאולה מהחרדיות והחרדיות
2
להתיישר
אריק | 02-12-2021 10:34
זה הנכון
3
מערך הגיור היום...
יהודי | 02-12-2021 10:39
מערך הגיור היום מגייר להיות יהודי חרדי. לא רק החרדים הם יהודים. להיפך - הם מיעוט במדינה. מצד אחד גם נהג ותיק ואולי במיוחד נהג ותיק, גם כזה שכל חייו לא עשה אפילו תאונה אחת, לא יעבור היום מבחן תיאוריה, וספק אם יעבור טסט, אבל מצד שני לא ייתכן שעל פי הקריטריונים של מערך הגיור היום, רוב האוכלוסיה במדינת ישראל הם גויים ורק אמם היהודייה נזקפת לזכותם.
יודע ולכן דורש לשנות את הקיים
לדעת כהן | 02-12-2021 21:28
המצב הקיים מעודד התבוללות החרדים רואים את עצמם כשארית הפליטה וכל השאר ערב רב מדינת היהודים לא מעניינת אותם והם מבחינתם יכולים לעבור לאמריקה כאשר לא יתאים להם
המגיב לא מכיר את המציאות...
דעת כהן | 02-12-2021 11:39
אם היה מכיר את דייני הגיור הנפלאים, לא היה כותב דברים מופרכים שכאלה.
4
על הרבנים הראשיים...
שלום | 02-12-2021 13:28
על הרבנים הראשיים יחד עם כל גדולי התורה להכריז בפני כל עם ישראל ורבני כל התפוצות שכל מי שיתגייר דרך המתווה ייחשב כגוי לכל דבר ועניין. ועל האופוזיציה להכריז כתגובת הרבנים הראשיים, שעם החזרת שלטון הימין יבוטלו רטטרואקטיבית כל הגיורים שיתגיירו לפי מתווה זה ! יש להכריז מלחמת תרבות ברורה ללא גמגום. גויים לא יהפכו ליהודים ללא קבלת עול מצוות
יש רבני...
אורתודוקסים לכאורה | 02-12-2021 21:56
יש רבני ערים שלא ראויים לתואר רב עיר ולא ראויים לתואר רב בכלל ואסור לתת בידם שום פעולה שקשורה לעם ישראל
, מיתווה...
קשה הבנה | 02-12-2021 16:35
, מיתווה הגיור לא קובע את דיני הגיור. דיני הגיור הם אותם דינים הידועים מתמול שלשום. החוק לא קובע איך מגיירים על פי ההלכה. ההבדל הוא רק בכך שיקומו בתי דין לגיור בראשות רבני ערים. כולם אורתודוקסים למהדרין. איפה כאן הבעיה ?
5
סמוטריץ אחראי ישירות...
שלום | 02-12-2021 13:32
סמוטריץ אחראי ישירות יחד עם סטרוק ורוטמן לחילון מדינת ישראל ולמחיקת הזהות היהודית כאשר ברוב טיפשוטם ןיהירותם שלא שמעו את פסיקת גדול הדור הרב טאו שבמצב שנוצר היה על מפלגות הימין להסמך על הימנעות עאבס ורעם להקמת ממשלת מיעוט. לא נסלח לסמוטריץ רוטמן וסטרוק לפשעשגרמו למדינת ישראל בגלל היהירות שלהם. והיום אין כבר מקום בפוליטיקה הישראלית במפלגת ציונות דתית ! היא חייבת להימחק !
6
כבוד הרב מתי...
משה יהודי | 02-12-2021 14:15
כבוד הרב מתי כבר תגידו עד כאן.כל יום קם שונא דת ורוצה לעקור את היהדות מעם ישראל פעם זה כשרות ,שבת,גיור ועוד ועוד.אתם הרבנים ישנים צריך לקום ולזעזע את המדינה חד וחלק.מי שלא טוב לא במדינה יקום ויעזוב כרטיס על חשבוננו
7
לא לשכוח, בהיסטוריה...
דניאל | 02-12-2021 15:03
לא לשכוח, בהיסטוריה הלא רחוקה, בגרמניה לאחר שהצטרפו יהודים לתנועת ההשכלה בתחילת חצי המאה ה19, ועזבו את עקרונות היהדות ( לפני כ 170שנה כל יהודי העולם היו אורתודוכסים), אולי למעט בודדים.כפועל יוצא מכך, התבוללות החלה בעיקר בגרמניה,ולאחר מכן כולנו יודעים את שארע, לעם היהודי.. ראו הוזהרתם חכמולוגים שלא תביאו שואה על עם ישראל !!
יש רבני...
קבל תשובה לא פוליטיקלי קורקט | 02-12-2021 21:54
יש רבני עיר שלא ראויים לתואר רב עיר, ואפילו לא ראויים לתואר רב בכלל וקיבלו רבנות רק עם מרפקים ופוליטיקה. ואלה פועלים בנאו רפורמיות נגד כללי ההלכה. אלה לא יכולים להחליט מי יכנס לעם היהודי ובעצם הם לא יכולים להחליט על כלום. לתת להם להחליט זה להכניס גויים במסווה יהודים להתבוללות לתוך עם ישראל.
, עדיין...
מה לא בסדר ? | 02-12-2021 16:02
, עדיין לא הובאה אף לא עובדה אחת כדי להוכיח שמיתווה הגיור פגום. כולם מדברים בסיסמאות. איש לא אומר מה בתכל'ס לא בסדר במיתווה. מה הפסול שנמצא ברבני הערים שיעמדו בראש בתי הדין לגיור ?
8
הגזים
יהודה כהן | 02-12-2021 15:23
הגזים
9
אסון רוחני זה...
אסון רוחני ... | 02-12-2021 19:47
אסון רוחני זה שליטאי לא מתיחס למזרחי ... שבאולפנא של של אשכנזיים עד היום לא יקבלו ילדה מרוקאית ... שחסיד גור לא ינשא לחסידת בית האהרון ... ושחרדי לעולם לא יחפש שידוך בקרב נערות הציונות הדתית ... וזה קורה לנגד עיניכם יום יום כבר 70 שנה ... ומעולם לא שמעתי שזה באמת מפריע לכם ...
10
היהדות שייכת לכל היהודים והרוב מכריע.
יהדות חילונית | 02-12-2021 21:40
היהדות שייכת לכל היהודים והרוב מכריע. מי שרוצה להפרד בגלל שלתחושתו הוא יותר אותנטי שירד לים המלח ויחדש את כת האיסיים. רוב היהודים חוקקו את חוק השבות ותוקפו גובר על רבנים סקטוריליים.
חילוני לא...
אתה רפורמי שמתחפש ליהדות חילונית? | 02-12-2021 22:13
חילוני לא מביע עניין להתערב בענייני יהדות כי הוא יודע שהיהדות זה תורה מסיני. רק רפורמי רוצה לטמא את היהדות בעיוות שלו את היהדות. היהדות זה רק תורה מן השמיים שניתנה במעמד הר סיני - מעמד שהרפורמים כופרים בעצם קיומו וכופרים בנתינתו מן השמיים. הרפורמים הם דת אחרת שלא שייכת ליהדות. היהדות זה לא הצעת חוק בכנסת. היהדות זה תורה מן השמיים ששום דבר לא ישתנה בה. הרפורמים החליטו שרירותית לכפור בתורה מן השמיים ויצאו מהיהדות.
11
... ותגיד הרבנים...
בלי פולטיקלי קורקט... חה.. חה.. חה.. | 03-12-2021 0:05
... ותגיד הרבנים הראשיים , איך הם זכו בתואר ? בלי מרפקים ? בלי פולטיקה ? בלי קשרים ? בלי להיות הבן של ... האח של ... החבר של ... ועוד לא דברנו על הרבנים שתמורת תשלום סמלי (של כמה אלפים ... בדולרים כמובן) מקצרים לך את תהליך הגיור ... ועל אלה שלוקחים שוחד , וגונבים ... שמעת ? ועל אלה שיתנו לך רשיון למה שתרצה ... רק תתרום לעמותה הנכונה , עליהם שמעת ?
אז ככה...
רשימה לא רלוונטית וטיפשית | 03-12-2021 8:40
אז ככה היחידי שהיה רב רשמי זה היה הרב מצגר. כמעט כל מי שהבאת היו חברי כנסת ולא רבנים. כך שלא תרמת כלום לנושא. ולמרות מה שהאשימו אותם על דברים אישיים(חלק בשקר ועלילה(בן עזרי העד מדינה הודה לאחר מעשה שכל שהעליל על בן עזרי היה שקר ודרעי לא האמינו לו ש60000 הגיעו מהוריו המאמצים והחליטו שרירותית שלא היה להם כסף למרות שכן היה ועל סכום זה האשימו אותו בשוחד כביכול והוא נדון ל-3 שנים ולא ל-7))כל אלה אם עשו משהו לא טוב שלא צריך לעשות אם בכלל עדיין הם לא הזיקו לציבוריות היהודית הדתית ולצביון היהודי של המדינה (כולל לא הרב מצגר) ולחוקי הדת עבור הכלל. כמו שרבנים לא ראויים מסוגלים להזיק לכלל. העברה הכי חמורה בעיני היא החטאת הרבים. ורק אחר כך עברות אישיות. מי שמגייר שלא לפי הדין הוא מזיק לכלל ואת זה הרבנות והרבנים הראשיים לא יכולים להתיר והיו מקיאים את אותם רבנים-לכאורה ברגע שיוודע להם עליהם.
... שכחת...
רשימה חלקית ומצומצמת ... | 03-12-2021 7:39
... שכחת את מר מצגר , הוא ישב בכלא .... שכחת את מר ברלנד , הוא יוצא ובא בשערי הכלא ... שכחת את מר דרעי הוא בילה 7 שנים בכלא ... בניזרי , פנחסי , הלוי , פרץ , חוגי .... ויש לנו גם את החשודים בלבד ... ליצמן , מוטי אלון .... אבל הכי הרבה יש את אלה ששמם לא מוזכר , אבל כל אחד יודע מי הם ...
שמועות שקריות...
הרבנים הראשיים מאוד ראויים בזכות עצמם. הם רבנים אמיתיים שדואגים לדת. | 03-12-2021 2:47
שמועות שקריות זה כלום. בכל מקרה מי שעושה דברים שלא ייעשו צריך להיות מודח, ואפילו מודח לאלתר. העובדה שאתה רק מפיץ שמועות שקר ולעז ולא נוקב בשמות הרבנים שלכאורה עושים את זה מראה שזה סתם שמועות שקר. הרי אם הרבנים הראשיים ידעו על אותם עושי מעשי שחיתות הם יפטרו אותם לאלתר. בכל מקרה הרבנים הראשיים מאוד ראויים.