לקראת ראש חודש: הרצוג נפגש עם נשות הכותל - סרוגים

לקראת ראש חודש: הרצוג נפגש עם נשות הכותל

על רקע הסיכומים המתגבשים במתווה הכותל, הנשיא הרצוג נפגש עם נשות הכותל ואנשי התנועה הרפורמית. בפגישה אמר הנשיא כי הוא מגנה כל סוג של אלימות פיזית ומילולית

לקראת ראש חודש: הרצוג נפגש עם נשות הכותל
  (צילום: אבשלום ששוני\ פלאש90)

במסגרת מאמציו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לעודד שיח של אחדות ומתינות בין כלל חלקי החברה בישראל, ובהם הגורמים המעורבים בנושא התפילה ברחבת הכותל, נפגש היום (ד׳) הנשיא עם ח״כ גלעד קריב, ח״כ אלון טל, נציגים ונציגות מהתנועה הרפורמית בישראל, התנועה המסורתית בישראל וארגון ׳נשות הכותל׳. בפגישה השתתפו גם מנכ״ל בית הנשיא אייל שויקי והיועצת המשפטית של בית הנשיא עו״ד אודית קורינלדי-סירקיס.

הפגישה התקיימה בהמשך להודעת לשכת הנשיא מהחודש שעבר בדבר יוזמת הנשיא לדיאלוג ולהובלת תהליכים בראשותו של מנכ״ל בית הנשיא בנושא התפילה ברחבת הכותל.

עוד באותו נושא

בנט: "הכותל בקמפיין פוליטי יזום – הנזק יהיה ענק"


112

בפגישה הנשיא שמע את עמדותיהם והצעותיהם של נציגי התנועות השונות. הנשיא שב והדגיש כפי שהוא אומר באופן עקבי לכל המעורבים בנושא כי הוא שואף להביא להרגעת הרוחות בכדי למנוע שנאת חינם בשריד מקדשנו. הנשיא גינה כל סוג של אלימות פיזית ומילולית והוסיף כי הכותל הוא מקום קדוש אליו נשואות עיני כל העם היהודי בארץ ובתפוצות ויש לנהוג באחריות ובאיפוק ולנסות למצוא נתיבות שלום בין כל החלקים בעמינו בארץ ובתפוצות.

קריב עם נשות הכותל (קרדיט: אירינה לויט, נשות הכותל)

כזכור, בשבועות האחרונים נרשמה מחלוקת לגבי קידום "מתווה הכותל" לטובת מתפללים קונסרבטיבים ורפורמים במיקום. בחודשים האחרונים נרשמו עימותים סביב תפילות ראש החודש של נשות הכותל, שאף הגיעו לשיאם בהגעתו של ח"כ גלעד קריב לתפילה לפני חודשיים.

קריב: "לא ניפול למלכודת ההסתה של נתניהו"

"בפגישתנו היום עם נשיא המדינה הבהרתי כי אנו מצפים ליישום מתווה הכותל, המאפשר לכל יהודי ויהודיה מן הארץ ומן התפוצות להתפלל באתר כמנהגם, מבלי ליצור חיכוך ומחלוקת מיותרים", אמר קריב לאחר הפגישה.

"הדגשתי כי לא ניפול למלכודת הקמפיין המסוכן והמסית שמובילים יו"ר האופוזיציה נתניהו ושותפיו, המנסים להבעיר את הכותל ולזרוע שנאה בין חלקי העם היהודי מתוך מניעים פוליטיים ואישיים".

התנועה המסורתית: מודים לנשיא

רקפת גינסברג, מנכ"לית התנועה המסורתית: "התנועה המסורתית מודה לנשיא המדינה על המאמצים להגן על חופש הדת בישראל ולמנוע אלימות וחלילה שפיכות דמים ברחבת הכותל המערבי".

עוד הוסיפה: "כותל המשפחות הוא הפתרון האידיאלי למאבקי הכוח המתקיימים כרגע ברחבת הכותל. הוא פתרון שלא רק שאינו לוקח ולו סנטימטר מן הרחבה האורתודוקסית הקיימת, הוא אף מאפשר מקום לתפילה שיוויונית הן ליהודים קונסרבטיבים, רפורמים וחילונים בישראל ובתפוצות אשר חפצים להתפלל תפילה שיוויונית.

אנו מקווים כי הנשיא, לצד ראש הממשלה, וכל השרים הנוגעים בדבר ישימו קץ למשבר המתמשך אשר מערער את שלמות עם ישראל ומסכן מתפללות ומתפללים ברחבת הכותל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו