ארקדי דוכין לסרוגים: "אני מאמין באלוהים בדרכי" - סרוגים
מופע, תרבות , תוכן שיווקי

ארקדי דוכין לסרוגים: "אני מאמין באלוהים בדרכי"

"אלוהים מאתגר אותנו עם עוד ועוד מבחנים עד שנלמד שאנחנו פה לא לבד" לקראת ההופעות הקרובות ארקדי דוכין מספר לסרוגים על הקשר שלו עם אלוהים, על חג חנוכה ומדוע הוא כל כך אוהב דווקא את הופעות החורף

author-image
ארקדי דוכין לסרוגים: "אני מאמין באלוהים בדרכי"
  (צילום: מאור גרידיש)

לקראת ההופעות הקרובות שלו, ראיינו את הזמר והיוצר ארקדי דוכין, שסיפר לנו על החזרה להופעות ועל היחסים עם אלוהים.

שאלנו את דוכין איך זה לחזור להופיע לאחר תקופה ממושכת בה אנו חיים בצל נגיף הקורונה?

"בזמן הקורונה הופעתי בכל מיני בתים של אנשים, הופעות קטנות יותר. הפעם, בהופעות הקרובות, הדברים יותר מוגדרים ובעלי נושא. ההופעות הקרובות הן חורפיות ומיוחדות".

"בהופעות הקרובות כל פעם יש איזשהו דגש. בהופעות של החורף האווירה יותר אינטימית, חורפית ורומנטית. בקיץ זה קצת יותר להקות והופעות יותר קלילות. בנוגע לקורונה, כל עם ישראל, כמו כל העולם, יש חוסר ודאות והכל מאוד שביר. החוסר וודאות הזה באופן טבעי משפיע גם עלי, זו תקופה מאתגרת".

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

זה משפיע על היצירה שלך?

"לי יש בעיה הפוכה. יש לי יותר יצירה מאוזניים שירצו להקשיב. יש לי המון שירים חדשים. אני לא יודע מה לעשות עם כזו כמות של שירים. כל יום אני כותב כמה יצירות ושירים. באופן רשמי באקו"ם יש לי קרוב ל1000 שירים.

ומה עם הקשר לאלוהים?

"אני לא דתי אבל אני מאמין באלוהים בדרכי. אני מאמין שיש פה כוח עליון שמנהל את הדברים. אני מאמין שגם הקורונה זה סוג של מסר מהכוח הזה ואנשים לא כל כך רוצים לקבל מסרים שכאלה. באופן כללי, אני חושב שהוא מתגלה בעיקר בין אנשים וחברים. אלוהים לא מתגלה ככה סתם".

"היה לי במהלך השנים שירים עם שולי רנד כמו "שער הדמעות" והיו לי אלבומים שהם בעקבות לימודי קבלה בהם חוויתי כל מיני תופעות. הדבר הזה לא זר לי, אני פשוט פחות אורתודוקס. אבל אני מאמין שאנחנו פה לא לבד, ושיש פה כוח גדול מאיתנו שמאתגר אותנו כל פעם יותר ויותר עד שנבין שאנחנו עושים משהו לא בסדר".

(צילום: מאור גרידיש)

להזמנת כרטיסים למופעי הפסנתר של ארקדי דוכין לחצו כאן >>

"בצורה הכי פשוטה, אנחנו עוסקים באהבה עצמית במקום באהבה של הזולת. אנחנו לא ביחד. אנחנו בתהליך של הפרדות אחד מהשני. יש לנו הרבה אתגרים טכנולוגים שאותו כוח עליון, מביא לנו. ההתמודדות עם טכנולוגיה והתפתחות המדע והמחשב, כל אלה מאתגרים אותנו איך להישאר יחד ואיך לא להסתגר בתוך החדר".

"הטכנולוגיה לא פועלת לטובת האחדות בין אנשים. אפילו עם ישראל שנושא את הדגל של ואהבת לרעך כמוך, לא בדיוק מאוחד. אנחנו לא קמים בבוקר וחושבים על האחר. חושבים על האחר אם זה הבן שלנו אם אדם קרוב, אבל לא ממש אכפת לנו מה קורה עם אנשים חלשים או אנשים אחרים".

"אנחנו אומרים: "אוקי זה שלהם, לי זה לא יקרה". כל הדברים האלו מביא אותנו למבחנים חדשים. אלוהים מאתגר אותנו עם עוד ועוד מבחנים עד שנלמד שאנחנו פה לא לבד. עובדתית שנגמרה הקורונה לרגע הכל נהיה גרוע עוד יותר. אם זה הצפון הרחוק שהיה מלא אלימות, הקטל בדרכים והתחרות בין אנשים עלתה מדרגה. אפילו במוזיקה אין ערבות הדדית, זה פשוט לא קיים".

(צילום: Mendy Hectman/FLASH90)

"בעיני, כל הופעה היא מיוחדת מכיוון שאלוהים נוכח שם. אני מדבר עם הקהל ומספר להם תובנות. לפעמים זה תובנות של אותו רגע לפעמים זה תובנות של לפני 30 שנה. מה שמאפיין את החורף זה הופעות אינטימיות יותר, קרוב לקהל, שירים רומנטים"

בקרוב תעלה הופעה חדשה של דוכין בה הוא מארח את מארק אליהו. דוכין מספר כיצד השיתוף פעולה הזה נוצר: "הקרש הזה נוצר מתוך אהבה, זה כמו בין גבר לאישה. רק אצל מוזיקאים זה לפי האהבה למוזיקה. אני שמעתי אותו וביקשתי לארח אותו"

ולסיום, דוכין מספר מה זה חג החנוכה בשבילו: "כל חגי ישראל שמים פעולה מאוד עמוקה ורוחנית, אני חושב שכל החגים נועדו לאחד ולחבר את העם ולחבר את החלקים השבורים בעם. חנוכה בשבילי זה עוד הזדמנות להדליק נר ולהיות בחיק המשפחה ולהיות בחיק המשפחה ולהבין שיקרה אסון אם לא נהיה ביחד מאוחדים".

להזמנת כרטיסים למופע של ארקדי דוכין מארח את מארק אליהו לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אורתודוקס?
מאמין | 29-11-2021 18:51
ארקדי, בלי להיות אורתודוקס, היהדות באמצעות התורה, מבקשת גם מעשים. התורה היא מסמך מאותו כח שבו אתה מאמין, ומי שמאמין בו יכול להתחיל לשמור על יסודות, כמו שבת, תפילין וכשר. הלוואי!