נחמן אש: מעריך שהחיסון ימנע מחלה גם באומיקרון - סרוגים

נחמן אש: מעריך שהחיסון ימנע מחלה גם באומיקרון

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התייחס לבהלה סביב זן האומיקרון והרגיע: "עדיין מעריכים שהחיסון מקנה הגנה מפני מחלה קשה. אנו מקווים מי שמחוסן ונדבק - יחלה במחלה קלה יותר. נדע יותר בוודאות בימים הקרובים"

author-image
נחמן אש: מעריך שהחיסון ימנע מחלה גם באומיקרון
  (צילום: נעם רבקין פלאש 90)

הרגעה אפשרית? מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התייחס היום (ראשון) לבהלה סביב התפרצות וריאנט האומיקרון, זאת לאחר שאובחן מקרה הידבקות ראשון בישראל וחשד ל-7 נדבקים נוספים. בראיון ל-103FM אש אמר כי למרות שהזן הדרום אפריקני החדש מדבק במיוחד, ההערכה היא שהחיסונים הקיימים ימנעו מחלה קשה גם אצל מי שיידבק בגרסה החדשה של הקורונה.

"אנחנו יודעים שבדרום אפריקה יש יותר אשפוזים, ומצד שני יש דיווחים שהמחוסנים חולים במחלה קלה אם בכלל, והרוב א-סימפטומטיים. נדע בימים הקרובים יותר בוודאות" אמר אש. "אנחנו עדיין מעריכים שהחיסון מקנה הגנה גם אם הנגיף מעט מתגבר עליו, הוא מגן מפני מחלה קשה. אנחנו מקווים שמי שמחוסן ונדבק – יחלה במחלה קלה יותר. גם אם נסתכל על הדלתא, 10 אחוזים מההדבקות הם במחוסנים. החיסון לא יעיל ב-100 אחוז, צריך לראות האם ההגנה של החיסון הרבה יותר נמוכה ולזה צריך יותר זמן".

עוד באותו נושא

וראינט אומיקרון: חשד ל-7 מקרי הדבקה

כשנשאל על הבהלה סביב הווריאנט החדש, אש אמר כי "אין פה היסטריה, יש דאגה. זה הווריאנט הכי מדאיג שהיה עד כה, וחשוב לעשות צעדים. הצעדים מדודים, אבל אנחנו רוצים לפחות לעכב את הכניסה שלו לישראל".

"יש ידיעה של כמה דברים ויש דברים שאנחנו פחות יודעים" הוסיף. "אנחנו יודעים שהוא יותר מדבק, ושהוא מתפשט מהר בדרום אפריקה. אנחנו יודעים שיש שינויים גדולים, יש כמה מוטציות שחשודות שיעקפו את החיסון – אין לזה הוכחה, אבל זה חשש סביר. אולי עוד השבוע נדע משהו ראשוני מבדיקות שיעשו בדרום אפריקה, אבל אני חושב שזה ייקח שבועיים".

מנכ"ל משר

למרות זאת, אש העריך בסיכום כי הווריאנט החדש לא יתפשט בישראל באופן נרחב במיוחד. "כרגע יש לנו מקרה אחד בוודאות, מישהי שהגיעה מחו"ל, ויש עוד שישה אנשים חשודים. את החשד נאמת בימים הקרובים" ציין. "חלקם לא הגיעו מחו"ל אבל החשד הוא חשד – הוא לא וודאי. אנחנו מעריכים שהווריאנט לא התפשט בארץ, כך שזה לא אמור להשפיע על צעדים שננקוט – ולכן גם לא נקטנו בצעדים כאלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כבשים וביביסטים: תתכוננו לבוסטר הבא
Aladdin | 28-11-2021 9:21
כבשים וביביסטים: תתכוננו לבוסטר הבא