שי ניצן נגד הכנס: "השם 'אלימות מתנחלים' מעצבן" - סרוגים

שי ניצן נגד הכנס: "השם 'אלימות מתנחלים' מעצבן"

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן יצא נגד הכנס שארגנו חברי הכנסת של השמאל בכנסת תחת השם אלימות המתנחלים. "אלו קבוצות קטנות, ולא המתנחלים". עוד הוסיף: "פיצול היועמ"ש זו סיסמה"

שי ניצן נגד הכנס: "השם 'אלימות מתנחלים' מעצבן"
  צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה

פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד שי ניצן, התייחס הערב (רביעי) בכנס ביטחון לאומי ודמוקרטיה, לכנס שארגנו בכנסת חברי הכנסת מוסי רז, אבתיסאם מראענה ואוסמה סעדי.

"קראתי שעשו כנס על 'אלימות מתנחלים' ומישהו אמר תתנו לנו נשק ונחסל את הבעיה. בעיניי זה דבר נורא שגורם נזק. זה מופרך בעליל, וגם זה לא אלימות מתנחלים. אלו קבוצות קטנות, ולא המתנחלים: יש 350-400 אלף מתנחלים, גם השם 'אלימות מתנחלים' מעצבן".

עוד באותו נושא

מועצת יש"ע הגישה תלונה במשטרה נגד חיים שדמי


12

לדבריו, אם מתרחשים דברים, חיילי צה"ל חייבים לפעול, גם אם זה לא נוח ולא נעים לצבא. זהו נושא מאוד בעייתי ובהחלט צריך לתת עליו את הדעת, אבל לא להכתים את כל המתנחלים בשטחים.

בנוגע לפיצול היועמ"ש, אמר ניצן: "היועמ"ש הוא אדם אחד אבל הוא גם מערכת שלמה, וכמוהו גם פרקליט המדינה. שניהם מתעסקים בענייני ביטחון, וגם בפרקליטות יש עשרות אם לא מאות שמתעסקים בזה. פיצול היועמ"ש זו סיסמה שלא יודעים מה יש מאחוריה. אומרים כל הפלילי יילקח מהיועץ וכל המנהלי יישאר אצלו, אבל יילקח מהפרקליטות. מי ששוקל ברצינות לעשות שינויים בחלוקת הסמכויות בין היועץ לפרקליט צריך לדעת שזה דבר מאוד קשה ליישום.

 "אם לצורך הדיון, הפרקליטות לא תעסוק יותר בעניינים מנהליים – זה לא רק מחלקת הבג"צים שמונה 30 וכמה פרקליטים. יש היום בכל פרקליטות מחוז לפעמים עשרות פרקליטים שעוסקים בזה אז למי הם יוכפפו? אלו שינויים דרמטיים, ולכן השיח עד היום היה ממעוף הציפור. אם רוצים ברצינות לשקול שינויים צריך לשבת וללמוד את הנושא, תמיד אפשר לשנות ויש נימוקים טובים לשנות ברמה כזו או אחרת, לא בטוח שהשינוי הדרמטי שרוצים, אבל אולי שינוי חלקי, ונעסוק בזה בעתיד, גם ברמה האישית".

באשר לסוגית מעורבות השב"כ בפשיעה בחברה הערבית אמר ניתן, "השב"כ הוא ארגון שקיבל כלים מיוחדים ומרחיקי לכת כדי לפעול נגד אויבי המדינה. אם נשתמש בהם במאבק הרגיל בפשיעה אני לא יודע לאן נגיע, ולכן למרות הפיתוי, יש דברים שלא עושים במדינה דמוקרטית לאזרחי המדינה וגם למי שאינו אזרח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
השם אולי מעצבן...
מעצבן ... ומעצבן יותר ... | 25-11-2021 6:39
השם אולי מעצבן , אבל ההפרעות במסיק , כריתת עצי זית , עקירת הגפנים , זריקות האבנים , היד הקלה על ההדק של מתנחלים , המאחזים הבלתי חוקיים , גזל אדמות המדינה .... כל אלה מעצבנים הרבה יותר ...
2
נכון מאוד אבל מעצבן...
אל נקמות ה | 25-11-2021 9:07
נכון מאוד אבל מעצבן הרבה יותר זה שאנשים כמוך חיים במדינה ערב רב שם רשעים ירקב רחוק מרשעים ישועה שנזכה לכתוב גם באבוד רשעים רינה
3
שי ניצן הוא אבי האלימות של כנופיית שלטון החוק
אורן | 25-11-2021 11:34
כנראה רוצה להתברג בפוליטקה ולהמשיך בהשחתה והרס
4
סליחה המתנחלים שלחו...
אלפרד | 25-11-2021 23:46
סליחה המתנחלים שלחו אטתם הממשלו. הקודמות לפני מיל 35 שנה בהרך . מספיק לבלבל המוח. הם לא הלכו לגור על דת עצמם.
5
לא קראתי מילה...
גלית | 26-11-2021 0:57
לא קראתי מילה נכנסתי רק לכתוב שהאיש הזה מגעיל בצורה מחרידה את הדין הוא ייתן למעלה בושה שיש אדם כזה בעולםםםםםםםם אחד המגעילים שהיו רי פעם במדינה בושה בושה בושה והמבין יבין
6
בן אדם מגעיל...
אני | 26-11-2021 9:31
בן אדם מגעיל לא יכול לראות ולשמוע אותו .