ישראלי נעצר בטאיוואן, המשפחה מתחננת לעזרה - סרוגים

ישראלי נעצר בטאיוואן, המשפחה מתחננת לעזרה

ליאור יוסף מפתח תקווה כלוא בטאיוואן יותר מחודש, לאחר שהיה מעורב בקטטה אלימה בכביש. בני המשפחה פנו לשר החוץ יאיר לפיד בבקשה לסיוע: "תעזור לנו, תציל אותו מהמקום הזה"

author-image
ישראלי נעצר בטאיוואן, המשפחה מתחננת לעזרה
  (צילום: שאטרסטוק)

ליאור בן יוסף בן ה-31 מפתח תקווה נמצא בכלא בטאיוואן כבר יותר מחודש – וכעת המשפחה שלו פועלת בכל דרך אפשרית כדי להביא לשחרורו. היום (רביעי) דווח בחדשות 12 כי בני המשפחה בארץ פנו לשר החוץ יאיר לפיד בבקשה לסיוע, במטרה להוציא אותו מהכלא.

הישראלי מתגורר ועובד בטאיוואן בשנתיים האחרונות, והוא נכלא לפני כחודש אחרי שהיה מעורב בעימות אלים עם נהג בכביש שבמהלכו הוא נדקר ונפצע. בני המשפחה סיפרו כי האירוע התרחש כשהוא היה בדרכו לעבודה רכוב על אופנוע, ובשלב מסויים חצה את קו העצירה ברמזור אדום. זה כנראה הכעיס את אחד הנהגים האחרים, שצעק לעברו של ליאור כי "ככה לא נוהגים בטאיוואן".

כאשר הרמזור התחלף ליאור ניסה להמשיך בנסיעתו, אך הנהג המקומי רדף אחריו וניסה להתנגח בו ולהוריד אותו מהכביש. בשלב מסויים הוא חסם את דרכו של האופנוע עם הרכב, וכתוצאה התפתחה קטטה בין השניים – במהלכה המקומי דקר את ליאור בידו, וליאור גרם לחבלה בעינו.

עוד באותו נושא

שיחה ראשונה של לפיד ובנט עם הזוג אוקנין: צפו


12

שלושה ימים אחרי התקרית המשטרה המקומית יצרה קשר עם בת זוגו של ליאור בניסיון לברר פרטים על האירוע, והישראלי הגיע מיוזמתו לתחנת המשטרה כדי למסור את גרסתו. מאותו הרגע הוא נעצר, ועד היום לא שוחרר. מאז בני המשפחה מנסים לפנות לכל גורם אפשרי שיכול לעזור להם בהליך השחרור – אך עד כה ללא הצלחה.

אימו ו-3 אחיותיו של ליאור אמרו בראיון לחדשות 12 כי הישראלי כלוא בתנאים קשים מאוד למרות שהוא סובל מדום לב בשינה, והגורמים הרלוונטיים לא מתערבים. "איך אפשר להתעלם מכך שיהודי ישראלי נמצא במדינה זרה ועובר גיהנום על עבירה של ביצע?" שאלו. "איך ממותקף הפך לתוקף? היום הטאייוואני חופשי ומאושר, בעוד שליאור כלוא".

כחלק מהמאמץ המשפחתי, אחת האחיות פנתה לשר החוץ יאיר לפיד וכתבה לו: "אני מתחננת אליך, תעזור לנו, תציל את אחי מהמקום הזה". לפיד השיב כי "בדקתי אתמול שלוש פעמים מול חדר המצב במשרד החוץ. עושים שם כל מה שאפשר במסגרת החוק. אבדוק שוב".

עוד באותו נושא

בנט נפגש עם בני הזוג אוקנין: 'טוב שבאתם הביתה'


14

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "המקרה מוכר וידוע למחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ ולנציג המשרד בטייפה. נציגינו בטייפה שוחח עם העציר מספר פעמים ואף ביקר אותו בכלאו, ימים אחדים לאחר המעצר. הוא נמצא בקשר ישיר גם מול בני משפחתו וגם מול בת זוגו שנמצאת שם וגם מטפלת באירוע (לבקשת האזרח).  לאור מגבלות הקורונה לא ניתן לזרים להכנס לטייפה ללא אישור מיוחד מהרשויות המקומיות. הנציג הישראלי מנסה לסייע לקבלת אישור חריג זה".

עוד הוסיפו כי "חשוב להזכיר כי ההחלטה על מתן אשרה לזר וכן הנחיות הבידוד עם ההגעה לטייפה הינן באחריות הרשויות המקומיות ולשיקולן בלבד ולא נתונות להחלטת הנציג הישראלי במקום. כמו כן, בכל הנושאים המשפטיים על המשפחה להמשיך ולפעול מול עורך דין מקומי, כבכל הליך דומה של מעצר אזרח ישראלי בחו"ל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שינהג כמו בן אדם תרבותי, לא יעבור קו עצירה
הרב פיינשמעקער | 24-11-2021 18:02
ולא ילך מכות עם אנשים אחרים. אז הוא לא יהיה בכלא. בינתיים- זה המקום הראוי לו.
2
טאיוואן היא דיקטטורה
יהודי | 09-01-2022 15:33
ובגלל החטא הזה יגיע עונשה עוד השנה.