בגלל סימון מוצרים מיו"ש: רול ביטל פגישה בבלגיה - סרוגים

בגלל סימון מוצרים מיו"ש: רול ביטל פגישה בבלגיה

בעקבות החלטת החרם של ממשלת בלגיה על מוצרים מיו"ש, הודיע סגן שר החוץ כי יבטל את פגישותיו המתוכננות במדינה: "ההחלטה לא מסייעת לקידום השלום"

בגלל סימון מוצרים מיו"ש: רול ביטל פגישה בבלגיה
  (צילום: שאטרסטוק)

סגן שר החוץ, עידן רול, השוהה בבלגיה, הודיע כי יבטל את פגישותיו המתוכננות במדינה בעקבות ההחלטה של הבלגים לסמן מוצרים מיהודה ושומרון.

"ביטלתי את הפגישות המתוכננות שלי עם משרד החוץ והפרלמנט הבלגי", צייץ רול. "החלטת ממשלת בלגיה לסמן מוצרים מיהודה ושומרון מחזקת את הקיצוניים, לא מסייעת לקידום השלום באזור והופכת את בלגיה לגורם שאינו תורם ליציבות במזרח התיכון".

עוד באותו נושא

חשש בקהילה: בלגיה מסירה אבטחה ממוסדות יהודים

כזכור, כאשר הוקמה ממשלת בלגיה לפני שנה וחצי נכתב בהסכם הקואליציוני כי תגובש מדיניות ממשלתית לנושא סימון מוצרים מההתנחלויות, לדרישת מפלגות השמאל.

בעקבות זאת הוקמה קבוצת עבודה שכללה נציגים של משרדי החוץ, הכלכלה והמכס. השבוע אישרה ממשלת בלגיה את ההמלצות והציגה אותן לפרלמנט. ממשלת בלגיה החליטה כי מהיום כל הסכם בין בלגיה וישראל יכלול סעיף טריטוריאלי שיבהיר כי ההסכם אינו תקף בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. עוד הוחלט כי רשויות המכס יתחילו לבדוק באופן מיידי את הסחורות המגיעות מישראל ויסמנו אותן על פי הנחיות הנציבות האירופית לסימון מוצרי ההתנחלויות. עוד החליטה ממשלת בלגיה על התחלת עבודת מטה לבחינה של חרם מלא על מוצרי התנחלויות.

ח"כ מוסי רז אמר בתגובה כי "מדינת ישראל מעולם לא החלה את החוק הישראלי על ההתנחלויות ולכן הן לא חלק מישראל. הממשלה הקודמת חתמה בצדק על הסכמים שלא חלים על ההתנחלויות ולכן בעצם מסמנים אותן. לכן מוזר שיש מי שתוקף את בלגיה שמסמנת בצדק את תוצרת ההתנחלויות כדי להבדיל בינן לבין ישראל".

תנועת לוחמים לשלום, מסרה בתגובה: "אם סגן שר החוץ עידן רול היה מגיע מידי פעם לבקר במדינת ישראל אולי היה נחשף למחיר של הכיבוש וגם לעובדה שאפילו ישראל מעולם סיפחה את השטחים, ולכן אלו אינם נחשבים שטח מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אי אפשר להחזיר...
סא"ל מיל. | 24-11-2021 15:19
אי אפשר להחזיר להם בסימון מוצרים מבלגיה, כי הם לא מייצרים דבר חוץ מאנטישמיות. שיפתרו את הבעיות בין הפלמים לוולונים ולא ידחפו את האף הארוך ומהסריח שלהם למקומות לא להם.
2
בלגיה כמו מדינות...
שרה זיל | 24-11-2021 15:52
בלגיה כמו מדינות אירופה הצביעות אשר אשמתם ספגה את דמם של יותר מ 1/3 מבני עמנו. האנטישמיות בה ערה ובועט.
3
סתם הומו לא...
רון | 24-11-2021 19:56
סתם הומו לא נכון פשוט לא אישרו לו להיתיחד עם מיתרומם כמוהו חלאה תת אנושי,ממשלת ערב רב,של הומואים ולסביות,ומחבלים,וזרע עמלקים ארורים,
4
הרבי
נועם | 10-01-2022 17:43
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף