משרד הבריאות מציב רף להחמרת ההגבלות - סרוגים

משרד הבריאות מציב רף להחמרת ההגבלות

ראש מטה שירותי בריאות הציבור השתתפה היום בוועדת החוקה בכנסת: כשנחצה קו של 1,000 חולים ליום נצטרך ככל הנראה לנקוט צעדים יותר משמעותיים מבחינת הגבלות

author-image
משרד הבריאות מציב רף להחמרת ההגבלות
  (צילום: חיים גולדברג)

אילנה גנס, ראש מטה שירותי בריאות הציבור השתתפה היום (רביעי) בדיון בוועדת חוקה בכנסת.

"אם נעבור את המקדם של 1.2 נצטרך ללכת להחמרות שיבואו לביטוי בצמצום התקהלויות בשלב ראשון כולל במקומות המופעלים בתו ירוק כמו אירועים שבהם רואים יותר הדבקות. כמו שהסרנו הגבלות כנראה שנצטרך להחזירן בהתאם לקצב התפשטות התחלואה. קשה לעצור תחלואה כשמגיעים לממדי תחלואה משמעותיים, כל פעולה שננקוט בשלב כזה תהיה פחות אפקטיבית", אמרה.

עוד אמרה כי "מקדם ההדבקה שעומד הבוקר על 1.08 וכי שלשום החלו הקופות לחסן ילדים ולשבוע הקרוב נקבעו כבר 30,000 תורים. בשלב ראשון החיסונים יינתנו רק בקופות החולים ובהמשך נראה אם יש צורך להוסיף תחנות של משרד הבריאות או חיסון בבתיה"ס. מדובר על קרוב ל-800,000 ילדים בגיל זה".

עוד באותו נושא

מקדם ההדבקה ואחוז התחלואה מוסיפים לעלות

בנוסף, ראש מנהלת אכיפה ארצית קורונה במשטרת ישראל, עמוס בן אברהם, אמר: "קיבלנו מעין הנחיה לחדש עבודת מטה בנוגע לצימוד האלקטרוני".

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב: "הגיע הזמן לטייב את השימוש בהסכמון ולקבוע מחדש את עדיפויות האכיפה. לא הגיוני לקיים 800 ביקורים למבודדים ו-200 לחולים. האכיפה חייבת ללכת קודם כל לחולים".

(צילום: דוברות הכנסת)

בנוסף, ועדת החוקה אישרה להאריך את תקנות התו הירוק בשבועיים נוספים עד ל-9.12.21. כמו כן אישרה הוועדה להאריך עד ל-22.12.21 את ההכרזה על בידוד בפיקוח אלקטרוני, על כלל המבודדים, למעט מי שחלה עליו חובת בידוד של עד 24 שעות.

(צילום: יונתן זינדל\פלאש90)

בהתאם להכרזה, מבודדים שמכשירי הטלפון שלהם מאפשרים זאת מקבלים הודעות סמס המבקשות את הסכמתם לפיקוח אלקטרוני באמצעות איכון מיקומם על בסיס GPS. חבי הבידוד שאין ברשותם טלפון מתאים מקבלים שיחה טלפונית לצורך קבלת הסכמתם. מי שלא יסכים לפיקוח טכנולוגי, תופעל כלפיו אכיפה משטרתית מוגברת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ככה זה כשיש...
עבדו | 24-11-2021 14:01
ככה זה כשיש זבל הומו ארור בממשלת הטרור הארורה הזאת,גם הזבל המוסלמי ימח שמו עבאס,זבל ממוחזר ששונא הומואים ארור,נותן יד למיתרומם נוצרי חורוביץ,ומי שהכניס אותו הוא ההומו הסמוי ימח שמו וזיכרו חרבנט נפתול,היום תהיה שריפתכם כל הגוש הסרטני הממאיר,וכולל כל הצאצאים שלכם,