ח"כ אלי כהן באולפן סרוגים: "לא משנה מי יתמודד, אין לו סיכוי מול נתניהו"

ח"כ אלי כהן באולפן סרוגים: "לא משנה מי יתמודד, אין לו סיכוי מול נתניהו"

השר לשעבר אלי כהן אומר בראיון באולפן סרוגים: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על בנט שהוא ימני. הוא הקים ממשלה עם 2 ידיים שמאליות". לגבי ח"כ דודי אמסלם: "מדבר מדם ליבו"

כהן: "אדלשטיין וברקת? אין להם סיכוי מול נתניהו"
  צילום: סרוגים

חבר הכנסת אלי כהן (הליכוד), שכיהן בעבר בתור שר הכלכלה ושר לענייני מודיעין, אומר באולפן סרוגים שהוא מוטרד מהטיפול בגרעין האירני: "מצפה מבנט לפעול בזירה הבין לאומית, הממשלה תקבל גיבוי לפעולה צבאית"

לראיון המלא עם אלי כהן באולפן:

כהן, שהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני, אומר לאחר נאומו של ראש הממשלה בנט אתמול: "אני מזכיר לך שבנט הגיע לביקורו הראשון בוושינגטון ואמר לביידן שאנחנו לא נפעל בדרכים דיפלומטיות אל מול ארה"ב בנושא סוגיית הגרעין. ההחלטה לגבי כזו מדיניות צריכה להיות של הקבינט המדיני-בטחוני. אני מעריך שחוסר הניסיון שם, הם לא קיבלנו כזו החלטה."

"אם כל הכבוד להגיד את זה בהרצליה, אני הייתי מצפה ממנו לדבר על זה בבירות אירופה ובארה"ב. לא צריך לשכנע את המשוכנעים".

לשאלה האם דבריו של בנט היו רק "מס שפתיים" לציבור הישראלי, כהן משיב: "ככה זה נראה. וכמו שאמרתי לך לשכנע את המשוכנעים זה קל. אני מצפה ממנו לפעול בזירה הבין לאומית."

צילומים: דוברות הכנסת

כהן לא חוסך ביקורת על תפקודו של ראש הממשלה: "בנט לא היה שר ביטחון וחבר קבינט? ממה שראיתי מבנט זה שהוא מאוד ילדותי. בקבינט ראיתי איך הוא אמר דברים אחרים לתקשורת כדי לתפוס כותרות, במקום לומר את זה בדיונים בקבינט. זה מאפיין את בנט".

"אני יודע נתון עובדתי אחד-  אנחנו העברנו את השלטון כשלאירן אין פצצה גרעינית, נקודה. אם הממשלה מבינה שיש שינוי, הם צריכים לפעול בטחונית מול איראן ויקבלו גיבוי מלא מאיתנו לפעולה צבאית ככל שיידרש".

לשאלה מדוע ראש הממשלה וראש האופוזיציה אינם נפגשים לפגישת העדכון התקופתית: "אני לא יודע אם בנט הזמין את נתניהו לפגישה, אבל אני חושב שפגישה כזו חשובה. לבנט יש הרבה מאוד מה ללמוד מנתניהו, במיוחד בסוגייה זו."

עוד באותו נושא

מפתיע: מיהו חבר הכנסת שנתניהו "עוקב" אחריו?


80

"אני מרגיש ורואה את השטח"

יומיים אחרי העברת חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה בקריאה ראשונה, כהן אומר שזה רק יחזק את מפלגתו: "החוקים יובלו את הליכוד לניצחון אדיר. הדבר האחרון שהציבור רוצה שמפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, יקבעו לו את מי לבחור. החלום הוורוד של הקואליציה הזו היא להחליף את העם וכללי המשחק."

לגבי הטענה שגם בסקרים האחרונים, נתניהו לא מצליח לגבש 61 מנדטים, כהן משיב: "זה נכון אבל אני מרגיש ורואה את השטח. אנשים היו שחוקים בבחירות האחרונות וחשבו /הנה הליכוד כבר 12 שנים בשלטון', אף אחד לא העלה בדעתו שבנט יתנהג ככה".

כהן תוקף את הרכב הממשלה, בייחוד להונאה לדבריו שמפלגת ימינה עשתה: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על בנט שהוא ימני. הוא הקים ממשלה עם 2 ידיים שמאליים, שפוגעת בזהות היהודית, ועם חברי כנסת שנגד ישראל כיהודית ודמוקרטית"

לשאלה האם חברי רע"מ הם המקבילים של חמאס בתוך הממשלה, כהן מבהיר באופן חד משעמי: "חברי רע"מ תומכים בחמאס, הם אומרים את זה"

בנט ועבאס. צילום: דוברות הכנסת

כהן נשאל לגבי המשא ומתן שנוהל מול מנסור עבאס אחרי הבחירות וטוען שזה לא היה במטרה להקים ממשלה: "לא הייתי מעורב בפרטים וממה שאני יודע הדיונים מול עבאס היו רק לדבר אחד – נושא הבחירה הישירה לראשות ממשלה, לא לקואליציה"

" אמסלם מדבר מדם ליבו"

החודשים האחרונים השטח במפלגתי רועש סביב האפשרות לבחירות פנימיות, בטח לאחר הכרזת ההתמודדות של יולי אדלשטיין. כהן טוען שאין ממה לחשוש: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית, וכשיהיו פריימריז, מי שחפץ – יתמודד. להערכתי נתניהו ינצח בבחירות בליכוד."

ישיבת הליכוד (צילום: בנצי רובין, סרוגים)

"אדלשטיין מרגיש שהוא בשל. אני אומר לך שלא משנה מי – אדלשטיין, ברקת, כל האחרים שאמרו שיתמודדו – אני לא חושב שלמישהו יש סיכוי על נתניהו. השמאל והתקשורת חושבים שהם יכתיבו לליכוד מי יעמוד בראש."

לסיום אלי כהן מנסה להסביר את חברו למפלגה: "כל אחד בוחר את הסגנון שלו, לדודי אמסלם יש את הסגנון שלו ולי יש הסגנון שלי. אבל אמסלם מדבר מדם ליבו. נכון הוא מתבטא באופן קשה מכיוון שהשמאל רוצה לשנות את בחירת העם עכשיו".

עוד באותו נושא

דודי אמסלם שלח מכתבי התראה: "חגגו עליי"


18

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
אלי כהן לועס דפי מסרים שכבר לא רלבנטיים
מוטי | 24-11-2021 16:57
הטענה המופרכת כאילו המומ עם רעמ היה רק כדי שתתמוך בבחירות ישירות לראשות הממשלה החזיק אולי חצי יום. מוזר שאלי כהן מנסה לחזור על זה. הציבור הרי זוכר לאיזה דיל סמוטריץ' התנגד. היה מדובר בממשלה הנשענת על קולות רעמ. הציבור גם זוכר איך ביבי שלח שליחים לכל מיני רבנים ומובילי דעה בציבור הדתי וביקש מהם לדבר על ליבו של סמוטריץ' שיסכים להימנעות של רעמ כדי להקים ממשלה.
2
חברי ליכוד מפגרים...
יוסי | 24-11-2021 17:02
חברי ליכוד מפגרים אתם עשיתם את נתניהו לעבודה זרה בסוף הוא יפול ויפיל אתכם לאבדון אתם מזלזלים באינטיליגנציה של חברים מוכשרים בליכוד תתעוררו לפני שיהא מאוחר
3
מה עשה הראיס...
נעמי טל | 24-11-2021 17:12
מה עשה הראיס שלך עד יומו האחרון כראש הממשלה חוץ מלדבר?!
4
אלי כהן הימני...
יורם | 24-11-2021 17:34
אלי כהן הימני !!!! מסתבר שכחלון לא הצליח לחנך אותך !!! אולי תועיל בטובך לציין את המעשים של נתניהו הימני ..אולי נתניהו יצליח להיבחר שוב בראש הליכוד הליכוד כבר סוס מתפגר ,הוא לא יצליח להרכיב ממשלה כי פשוט אנשים לא מאמינים לו יותר .הוא נוכל רמאי ושקרן
5
לדעתי אם הליכוד...
נאור | 24-11-2021 17:37
לדעתי אם הליכוד חפץ חיים הוא צריך לסכם עם נתניהו שנת פרישה שאחריה מתמודדים כולם.
6
עוד חייל שטוף...
יוסי ברנט | 24-11-2021 18:38
עוד חייל שטוף מוח במשפחת הפשע
7
כוחו של האחד...
יעמש | 24-11-2021 18:55
כוחו של האחד תלוי במספר האפסים שאחריו ,אבל האפסים לא חייבים להוכיח עד כמה הם אפסים
8
אלי כהן איש...
אלי כהן איש חכם ומדבר אמת | 24-11-2021 19:26
אלי כהן איש חכם מישכמו ומעלה הוא יודע מי שיתחרה מול נתניהו יפסיד בגדול וזה נכון
9
לכבוד חבר הכנסת...
מוסקוביץ | 24-11-2021 21:31
לכבוד חבר הכנסת היקר ולידיד נפשי אלי כהן שליטא. נפתלי בנט ימח שמו וזכר זכרו הוא בן אדם פסול לגמרי. אין לו שום ברכה במה הוא עושה. זה לא בן אדם לקרוא בן אדם. נפתלי בנט גנב נוכל רשע ומרושע. אין שו שום דיבור שיעשה. הקבה שונא שקרנים ונוכלים וגנבים שונאי ועוכרי עם ישראל. וזהו ימח שמו וזכר זכרו. נפתלי לא בן אדם הוא חייזר מהעולם החיצוני. גמד ומגומד כלב בן כלב ימח שמך נפתלי בנט
10
אלי כהן צודק...
אלי כהן צודק , אין להם סיכוי | 25-11-2021 11:05
אלי כהן צודק , אבל זה לא בגלל שמושחתיהו יותר מוצלח מאדלשטיין או ברקת , זה בגלל השיטה שבה ניהל את המדינה והליכוד ... המקל , כלומר סילוק כל מועמד פוטנציאל או באמצעות השמצות , והסתה או באמצעות איסוף חומרים עליהם ... והגזר , שימוש בכספי המיסים לצורך שימון המערכת ... כספים ייחודיים, כספים לעמותות הזויות ... הכל חוקי אבל מסריח עד מאד ... והנכס העקרי שלו , כמו שאמר נתן אשל , וכמו שיעץ לו ארתור פינקלשטיין , תן למצביעים הטפשים מישהו לשנוא , כי זה מה שהם אוהבים ...
11
לך לעזזל ...
איציק | 25-11-2021 19:07
לך לעזזל
12
ימינה עבדו על...
חל | 30-11-2021 23:20
ימינה עבדו על המצביעים שלהם מדוע אתם שותקים? קיבלנו ממשלה אנטישמית.