הקרב על העליון: מלחמת כל בכל בוועדה לבחירת שופטים - סרוגים

הקרב על העליון: מלחמת כל בכל בוועדה לבחירת שופטים

חברי הוועדה לבחירת שופטים מנהלים מו"מ ביניהם בכדי להגיע לדיל מוסכם ולמנות ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. לפי שעה נראה כי אין הסכמות והוועדה לא תתכנס

author-image
הקרב על העליון: מלחמת כל בכל בוועדה לבחירת שופטים
  צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

הוועדה לבחירת שופטים בראשותו של גדעון סער אמורה להתכנס היום (שלישי), ולמנות ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. מדובר באחת ההחלטות החשובות שנעשו בשנים האחרונות, אשר יכולה לשנות לראשונה את מאזן השופטים ולהביא לשוויון בין המחנה השמרני למחנה הליברלי בבית המשפט.

עוד באותו נושא

בשל חוסר הסכמות: סער שוקל דחייה במינוי השופטים


13

לפי שעה, חברי הוועדה לבחירת שופטים לא מצליחים להגיע להסכמות ומתבצרים כל אחד בעמדתו. שר המשפטים סער הצהיר כבר בתחילת השבוע כי אם לא יהיו הסכמות הוועדה לא תתכנס ולא יהיו מינויים.

כידוע, בכדי למנות שופטים צריך להשיג רוב של שבעה מתוך תשעת חברי הוועדה שמורכבת מהנשיאה חיות ושני שופטים נוספים, סער ושקד כנציגי הממשלה, רוטמן ורייטן כנציגי הכנסת ושני נציגים של לשכת עורכי הדין.

גורמים בוועדה מספרים לסרוגים כי הנשיאה חיות מתעקשת למנות את רות רונן שנחשבת שופטת ליברלית כך ששקד ורוטמן מתקשים לתמוך במהלך כזה. כמו כן, סער מתעקש על השופטת כנפי שטייניץ אך שקד ורוטמן חושבים כי היא לא מספיק שמרנית.

למעשה, שקד ורוטמן רוצים למנות שני שופטים שמרנים מובהקים ולסכל שופטים ליברליים ואקטיביסטים. לפי שעה, שמו של מנהל בתי המשפט, יגאל מרזל ,שנחשב בן טיפוחיו של אהרון ברק ירד מהפרק בשל וטו של הצד הימני בוועדה זאת לאחר שהנשיאה חיות הטילה וטו על ד"ר חגי ויניצקי שנחשב למועמד השמרן ביותר.

במידה ויהיו הסכמות, הערכה היא כי יהיה דיל ללא רוטמן הכולל את השופטים: רות רונן, כאבוב (על משבצת השופט הלא יהודי), כנפי שטייניץ, ומועמד יחסית שמרן שמקובל גם על לשכת עורכי הדין.

כאמור, לפי שעה אין הסכמות ונראה כי הוועדה לא תתכנס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שופט חייב לשפוט...
אופיר | 23-11-2021 15:26
שופט חייב לשפוט לפי החוק. ולא לפי ראות עיניו. ולא לתת פירושי פירושים