אלפים בהלווייתו: "הסיפור של אלי זה ישראל במיטבה" - סרוגים

אלפים בהלווייתו: "הסיפור של אלי זה ישראל במיטבה"

אלפים מלווים את קרבן פיגוע הירי בירושלים: אליהו דויד קיי הי"ד ממודיעין שמובא למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. צפו בהלוויה בשידור ישיר

author-image
אלפים בהלווייתו: "הסיפור של אלי זה ישראל במיטבה"
  אליהו דוד קיי הי"ד

בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים נערכת הלווייתו של אליהו דויד קיי הי"ד שנרצח אתמול בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים.

קיי בן ה-26 עלה ארצה לבדו בשנת 2016 כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל. הוא התגייס ושרת בצנחנים ובהמשך עלתה ארצה משפחתו. הם התגוררו במודיעין.

עוד באותו נושא

אליהו דוד קיי הוא הנרצח בפיגוע הירי


3

אליהו עבד כמדריך בכותל המערבי, וכדורי המחבל פגעו בו כמה מאות מטרים מהכותל. אלפים ליוו אותו למנוחת עולמים.

רב העיר מודיעין אמר בפתח ההלוויה "אבא של אליהו  ראה בבוקר שיהודי נרצח. הוא תכנן להגיע ללוויה שלו – רק לא ידע שזאת תהיה ההלוויה של בנו", הקהל החל לבכות.

בהמשך עלה חברו לפלוגה של אליהו, ודיבר על כך שהיה אוהב עם ישראל, אוהב ארץ ישראל ואהב אדם. הוא סיפר כיצד אליהו סייע לו פיזית ונפשית מול הקשיים בצבא, בפלוגה של חרדים, שחלקם עזבו את המשפחות.

שר התפוצות נחמן שי היה נציג הממשלה והוא אמר: "הסיפור של אלי זה הסיפור של ישראל במיטבה. לאהוב את הארץ, לבוא אליה, לתת הכול למענה. תראה, אלי, כמה אנשים באו היום להיפרד ממך, רבים לא הכירו אותך בכלל, רבים שמעו עלייך רק אתמול, והחליטו כי הם רוצים להיות עמך היום ולהיפרד ממך."

שידור ישיר: הלוייתו של אליהו דויד קיי הי"ד

לאחר ההודעה על פטירתו, מהקרן למורשת הכותל בה עבד, נמסר כי הם כואבים על הירצחו. "עולה חדש מדרום אפריקה, עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם, עשה מלאכתו קודש במסירות ובנאמנות. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

גופת המחבל מהפיגוע אמש (צילום: חיים גולדברג/סרוגים)

נזכיר כי הבוקר התקבל עדכון על מצבו של הפצוע קשה מהפיגוע בעיר העתיקה: לאחר שהרופאים במרכז הרפואי ייצבו את מצבו, הוא עבר במהלך הלילה מספר ניתוחים נוספים. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ומצבו מוסיף להיות קשה אך יציב. הפצוע השני הרב זאבי קצנלבוגן שגם הוא נפצע בפיגוע – שוחרר מביה"ח הדסה לביתו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ארץ ישראל היפה...
יהודי | 22-11-2021 23:51
ארץ ישראל היפה אין מילים דמעות משתתף בצער המשפחה היקרה