נשמתו הגדולה, האצילה והשירית של הרב נריה זצ"ל - סרוגים

נשמתו הגדולה, האצילה והשירית של הרב נריה זצ"ל

דברים קצרים לזכרו של מעמיד עולה של תורה בקרב בני הציונות הדתית, מורנו ורבנו הרב משה צבי נריה זצ"ל. הרב האמין בגודל נשמתנו. פנה אליה, דיבר אליה, ושר עם איתה את שירת חייו, "ישיבות נקים בכל מקום"

author-image
נשמתו הגדולה, האצילה והשירית של הרב נריה זצ"ל
  הרב משה צבי נריה זצ"ל (צילום: רפי קפלן)

"נר (י)ה' נשמת אדם"

בשעה שהנני מביט לאחור, במרחק שנות דור ושואל את עצמי, מה היה עיקר פועלו של הרב משה צבי נריה זצ"ל בדורנו? האם הספרים שכתב, ושהוציא לאור, בין מתורת אביו הגדול הרב פתחיה מנקין זצ"ל ובין משל עצמו? או אולי מה שדלה מתורת רבו הגדול, מרן הגאון הראי"ה קוק זצ"ל, והשקה בה את צעירי דורו?

או אולי היתה זו ישיבת בני עקיבא החשובה והראשונה שבישיבותינו, שהקים בכפר הרוא"ה, והתלמידים הרבים שזכה להעמיד בחייו שרוחו הגדולה חיה בקרבם? ואולי אל המפעל הגדול של ישיבות בני עקיבא כולו, וגודל החכמה היגיעה ומסירות הנפש שהייתה לו בהקמתו, אולי בזה יתברר מפעלו הגדול?

נראים בעיני הדברים, שאף על פי שכל מה שמנינו אמת ונכון, ועוד יש להאריך הרבה בפועלו של האיש העניו נמוך הקומה והכל כך גדול הזה, ובוודאי על כולם יזכר שמו ופועלו לטובה, אך ישנה נקודה מרכזית אחת שעליה סובב ציר פעולותיו כולנה, והיא; נשמתו הגדולה, האצילה, העדינה והשירית שפיעמה בו, ומכוחה היה מביט בנו, ולא ראה בנו אלא את הנשמה הגדולה של צעירי בניה של תנועת הציונות הדתית, הרב האמין בגודל נשמתנו.

עוד באותו נושא

המשדר המרכזי לציון 26 שנה לפטירת הרב נריה זצ"ל

פנה אליה, דיבר אליה, ושר עם איתה את שירת חייו, "ישיבות נקים בכל מקום", האמון שאיננו רק חלוצים ואידאליסטים, אלא מסוגלים אנו להיות בני תורה של ממש, איננו רק בעלי מידות ומלאי רעננות חיים וגבורת מעש כי אם מסוגלים אנו שגם יהיה "ראשינו בעמקי תורתה".

הביטחון הגדול שגופינו המפותח להפליא נושא בקרבו נשמה גדולה לאין ערוך, ומכוח אמון מלא זה בגודל נשמותינו יצא הרב זצ"ל למסעו הגדול לבנות עולם תורה שלם בקרב בני הציונות הדתית, עולם של ישיבות לצעירי ציבורינו שמהר מאד הפך לעולם תורה מפואר של ישיבות גבוהות הסדר ומכינות. והכל מכוחו וכוח כוחו. בפה מלא נאמר: שלנו ושל בנינו במידה רבה שלו הוא!

הנני תפילה שאור נר ה', של נשמתו הגדולה, ימשיך את הארתו העדינה והמאירה בנו להמשיך ולהגדיל תורה והארת נשמה בקירבנו ומתוך כך בקרב האומה כולה, בארצנו ומדינתנו היקרה .

 

הרב מאיר הילביץ, הוא רב הישוב ברוכין ומשמש ר"מ בישיבת "מעלה אליהו" 

המשדר המרכזי לציון פטירת הרב נריה זצ"ל ישודר בסרוגים מחר (ג') בשעה 20:30

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
היום הציבור הדתי...
משה | 22-11-2021 17:47
היום הציבור הדתי לאומי התקלקל בגלל תנועת החסידות. כבר לא זוכרים את הרב נריה זצל. כולם בהתלהבות דמיונית וכוזבת מהחסידות המבוססת על שקרים וזיופים של ספר הזוהר ושרלטנים רבים שעשו מהם צדיקים. החסידות המציאה את הסגידה לאדמורים, את הציות להם בכל מחיר. לא פלא שמליוני דתיים לא עלו לארץ ונרצחו בשואה, כי כולם נשמעו לאדמורים הצדיקים שהסתייגו מהציונות ומהעלייה לארץ. החסידות גדושה בסיפורי מופת שיקריים, זו תנועה שבכח תעמולה אדיר השפיעה על רוב האורתודוכסיה, עד כדי כך שקשה למצוא בימינו בן תורה אמיתי שחזל והגאונים דרשו. מי שרוצה לנחול חיי עולם ולא לבזבז את זמנו לריק שילמד את כתבי הגאונים והרמבם שלא סטו ימין ושמאל מתורת אמת.
נו, עוד כופר נאו-רפורמי/דרדעי בשקל
אתה עלוב | 23-11-2021 17:26
אתה עלוב
למשה או למשה אהרן
עמדין | 23-11-2021 16:29
אתה מציע לנו בגלל צרות השואה להמיר את הדת ,אז ממש ממש לא,תתננו כצאן מאכל ובגוים זריתנו, תמכר עמך בלא הון ולא רבית במחיריהם ,תשימנו חרפה לשכננו לעג וקלס לסביבותינו,,,,,,,,,,כל זאת באתנו ולא שכחנוך ולא שיקרנו בבריתך ,,,,,,,אם שכחנו שם אלוקינו ונפרוש כפינו לאל זר ,הלא אלוקים יחקר זאת כי הוא יודע תעלומות לב ,כי עליך הורגנו כל היום נחשבנו כצאן טבחה,,,,,,,
האמת על השואה
ויסמנדל | 23-11-2021 15:00
הציונים הם האשמים האמיתיים בשואת יהודי אירופה ,את כל הביטויים שאנחנו שומעים כאן בארץ כנגד החרדים ,עלוקות, פרזיטים, מוצצי דם ,חיים על חשבוננו,מריצות למזבלות, פאנטים ,מיושנים,ועוד בכל הביטויים האלו הם השתמשו בשופרות שלהם במזרח אירופה כנגד היהודים האורטודוכסים ,מתנגדי הציונות,הם גם באופן מגמתי השניאו את יהודים בקרב העמים שם כדי שייאלצו לברוח לארץ ישראל[שיטה שבה נקטו גם במדינות ערב] הצורה שמשה כותב על האדמורים היא אותה שפה שבה אבותיו הרוחניים במזרח אירופה כתבו 2.דווקא בגלל הלאומנות וההתגרות של התנועה הציונית הבריטים סגרו את שערי הארץ ליהודים אילולי הלאומנות הציונית ייתכן שרבבות ואולי מיליונים היו מצליחים לברוח3 גם בזמן השואה היה שיתוף פעולה פורה בין הציונים לנאצים מה שנחשף במשפט קסטנר הוא טיפה מן הים סימוכין חזקים לכל מ שכתבתי אפשר לראות באתר של הרב דב ברקוביץ ה יקום דמו
הגאווה הסרוחה...
משה | 22-11-2021 20:05
הגאווה הסרוחה נמצאת אצלך ואצל החסידים הנצמדים לחסידות הכוזבת. בורא עולם עשה לכם שואה ואתם עדיין נצמדים לחסידות שהיא עבודה זרה ממש. יש גאווה יותר גרועה מזו?
. שטויות ....
ל | 22-11-2021 18:19
. שטויות . ומאיפה הגאווה הזאת להטיל דופי בציבור שלם !, תטיל דופי רק בעצמך .
2
מדהים . היה אדם...
לירן | 22-11-2021 18:18
מדהים . היה אדם קדוש , לא פחות מזה !