קובי אפללו לסרוגים: "זה נס שהקהל שר איתי בהופעות" - סרוגים
מופע, תרבות, תוכן שיווקי

קובי אפללו לסרוגים: "זה נס שהקהל שר איתי בהופעות"

קובי אפללו הוא יוצר עסוק, אבל בקורונה זה לא היה המצב. איזה הסבת מקצוע הוא כמעט עשה? מה המנהג הקבוע שלו לפני הופעות? ומה הקשר לחנן בן ארי?

קובי אפללו לסרוגים: "זה נס שהקהל שר איתי בהופעות"
  (צילום: פיני סילוק)

רגע לפני תחילת סיבוב הופעות החורף, תפסנו את קובי אפללו לשיחה על יצירה, אמונה, והופעות.

הסבת קריירה לנדל"ן

שלום קובי, מה קורה איתך בימים אלו?

"את תופסת אותי עכשיו בזמן שאני בפורטוגל. אחרי שקיבלתי זכאות לדרכון פורטוגלי, זה תהליך של שנה וחצי, אז זומנתי לכאן לקבלת תעודת זהות ודרכון. אני חושב שזה מהווה איזשהו תיקון לעוול שנעשה לאבותינו".

"בצורה כזו או אחרת, זו איזושהי סגירת מעגל. בימים אלו אני עובד על שירים חדשים, יש ארבעה שירים שהם מוכנים, שניים הם דואטים מעניינים, ועוד שניים שהפקתי עם מפיקים יותר צעירים, ועם סאונדים אחרים קצת, מאוד מעניין".

"עכשיו אנחנו בדיוק בסיבוב הופעות חורף. זה מרגש שאני יכול להגיד סיבוב חורף, אחרי תקופת הקורונה".

איך באמת התמודדת עם השיתוק של עולם התרבות בקורונה?

"זה היה לא פשוט. זאת הייתה שנה וחצי מאוד לא פשוטה. בהתחלה, בסגר הראשון, אמרתי שאנצל את זה לזמן כתיבה, ופתאום היה לנו הרבה זמן. כשזה הלך ונמשך, ובוטלו הרבה הופעות, פתאום השתתק עולם התרבות. ופתאום זה הפוך מאיזשהו 'ברייק' נחמד שאפשר לנצל למצב בלתי נסבל" קובי משתף.

(צילום: מאיה סלע)

"אבל בין הגלים לפחות הופענו, עשינו הופעות זום קצת. היו דברים שיכולנו לאחוז בהם, אבל המציאות הייתה בלתי אפשרית".

הרבה זמרים ניסו להתפרנס דרך ריאליטי בתקופה הזאת שלא היה אפשר להופיע, חשבת על זה גם?

"לא, האמת אני קצת פניתי לתחומים אחרים. התעסקתי קצת בנדל"ן, אז היו קצת מחשבות לבנות בצפון, אני מהצפון במקור, אז רציתי לחזור לשם".

"אמרתי שאם התקופה הזו תמשיך, אין לי מה לעשות במרכז. הרגשתי שעולם התרבות לא יחזור להיות מה שהוא היה".

יצירה אמונית

מה נותן לך השראה ליצור מוזיקה?

"זה יכול להיות כל דבר, זה יכול להיות סיפור ששמעתי, זה יכול להיות דבר שעבר עליי". אפללו מסביר. "מבחינתי התחבטות רגשית, הארה אמונית, גילוי כזה או אחר, השראה נובעת אצלי מכל דבר. יכול להיות מסרט שראיתי, מספר שקראתי".

ואם היית יכול לעשות דואט עם כל זמר בעולם, עם מי היית יוצר?

"הייתי עושה עם לאונרד כהן".

אתה מדבר על השראה אמונית, אתה מחובר לאלוקים? למוזיקה דתית?

"כן, אני מאוד מחובר לקב"ה. אני גדלתי על אמונה, הייתי במסגרות דתיות – חינוכיות. רוב חבריי באים מבתים דתיים ומסורתיים" קובי מספר. "בעשרים שנה האחרונות זה מאוד התחזק אצלי, במיוחד בשירים כמו 'שמע', 'ים הרחמים', 'הנני'".

"אני נגעתי במוזיקה האמונית בתקופה שבה אומנים שנגעו במוזיקה אמונית וניסו לבוא עם התדר הזה למיינסטרים לא התקבלו".

"האלבום השלישי שלי נקרא "שמע", והוא אלבום מאוד רוחני, אמרו לי שהוא דתי מידי, אז היה לי קשה ברדיו. אז תביני מה זה ביחס למה שקורה היום"

"אני מקבל הרבה השראה מהאמונה, מכל מה שקשור לחשיבה האמונית זה ניכר בשיריי המון".

באמת היום יש ממש גל של פופ אמוני, יצא לך לשתף פעולה עם אומנים מהז׳אנר?

"עם כל האומנים של הפופ האמוני יצא לי לשתף פעולה. עם אומנים יותר ותיקים, ועם יותר חדשים. שרתי והופתעתי לא פעם עם חיים ישראל, אברהם פריד, עם יונתן רזאל עשיתי מופע שלם בפסטיבל הפסנתר, ומאז התארחנו אחד אצל השני לא מעט". אפללו מגלה בקיאות.

"חנן בן ארי בתחילת דרכו התארח אצלי בשוני ואני התארחתי אצלו בבית ים באמפי. וישי (ריבו ה.ס) התארח אצלי ועשיתי המון דברים".

סיבוב הופעות החורף

סבב הופעות החורף של קובי אפללו יוצא לדרך, עם שלוש הופעות בזאפות שונות: 17.11 בכרם ברקן, 27.11 בזאפה ת״א החדש במתחם מידטאון, 10.12 בזאפה חיפה.

לקראת ההופעות הקרובות – מה החלק שאתה הכי אוהב בהופעות שלך?

"יש הרבה חלקים בהופעות שאני מאוד מאוד אוהב, אני אוהב את הקשר עם הקהל, אני מאוד מאוד משתדל לפתוח איתו איזשהו סלון כזה שאין את הדיסטנס. החלקים שאני הכי אוהב בהופעות שלי זה לשמוע את הקהל שר את השירים שלי, שזה נס בעיניי".

אתה משתף את הקהל בהופעה בחיים האישיים שלך, ומצליח להצחיק אותם מאוד. חשבת פעם ללכת על כיוון של סטנדאפ? אתה מודע לכמה שאתה מצחיק?

"כן, האמת היא שההומור זה משהו שהוא מאוד חלק ממני, אני 'סטורי טיילר' (Storyteller) מטבעי ואני זוכר כבר שבהופעות ראשונות, לפני 15 שנה, פשוט פתחתי את הפה והתחלתי לספר לקהל סיפורים על החיים שלי ועל הירהורים שלי, והם נורא צחקו. לגבי סטנדאפ זה כבר משהו אחר, יש הבדל בין סטורי טיילר לבין סטנדאפיסט".

להזמנת כרטיסים לחצו כאן >>

אתה מופיע כבר הרבה שנים, יש הבדל בהרגשה שלך רגע לפני שאתה עולה לבמה, ממה שהרגשת כשרק התחלת להופיע?

"כן, היום אני מרגיש קודם כל הרבה יותר בבית על הבמה. פחות יותר התרגשות, יותר שמחה. אני נכנס לאיזשהו אושר לאיזה שהיא שמחה" קובי משתף. "בהתחלה זאת הייתה איזה שהיא התרגשות כזאת בבטן, שפחות אהבתי. הרגשה שהיא פחות נעימה בגוף. ועם הזמן למדתי לשיר מתוך ההתרגשות, וההתרגשות הפכה להיות איזשהו אושר".

"אז היום לפני שאני עולה לבמה אני פחות מתרגש יותר נהיה שמח. אני נהיה יותר שמח. אני חושב שזה איזשהו כלי שקיבלתי כדי למקסם את ההופעה למקום יותר טוב".

איזה יופי! יש לך איזה מנהג קבוע לפני הופעות?

"אני תמיד אומר את הפסוק "ונוח מצא חן בעיניי ה'", ואת "ונמצא חן ושכל טוב בעייני אלוהים ואדם". אני עולה ואני אומר גם פסוק שלמדתי באיזשהו מדרש שיוסף הצדיק היה אומר: "ריבונו של עולם אתה הוא בטחוני, אתה הוא פטרוני, תתנני לחן ולחסד ולרחמים בעיניך ובעיני כל רואי" ואז אני עולה לבמה".

מה אתה רוצה לאחל לעצמך לשנה הקרובה?

"אני רוצה לאחל לעצמי להמשיך ביצירה בעז"ה, קודם כל בריאות ואושר למשפחתי ולי. בשורות טובות בעיקר אחרי השנתיים שעברנו".

"אני מקווה שמעיינות היצירה יחזרו למקומם ותהיה בארץ הרבה יותר מוזיקה איכותית, פחות 'טראש' זמני שלוקח את הנשמה למקומות לא טובים. להיות חלק ממוזיקה איכותית, להיות חלק מהעולם הזה, להוציא שירים שיזכו להוקרה, שאני אמצא את הדרך להגיע לקהל, איזה שהיא גאות מקצועית ואושר פנימי".

הופעות קרובות של קובי אפללו

17.11 – זאפה כרם ברקן

27.11 – זאפה ת״א החדש במתחם מידטאון

10.12 – זאפה חיפה, מופע צהריים

להזמנת כרטיסים לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו