שרן השכל: למה הר הבית נעדר מתכנית הלימודים? - סרוגים

שרן השכל: למה הר הבית נעדר מתכנית הלימודים?

מדוע הר הבית לא נכלל בתוך מסגרת הלימודים של תלמידי ישראל? בדיון מיוחד בוועדת החינוך של הכנסת, הציפו חברי כנסת את הסוגיה ודרשו להכניס את התחום למערכת החינוך

author-image
שרן השכל: למה הר הבית נעדר מתכנית הלימודים?
  צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת החינוך של הכנסת כינסה היום (שלישי) דיון בנושא "לימוד מורשת הר הבית במערכת החינוך", וזאת לאור הטענה של חברי כנסת שהנושא כלל לא נמצא בתכנית הלימודים.

יו"ר הוועדה, ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) אמרה בפתח הדיון: "מערכת החינוך אינה מזכירה את עצם קיומו של הר הבית כאתר לאומי ויהודי, יש יסוד להניח שהסיכוי של תלמיד ישראלי לבקר בהר הרצל, נמל ת"א או אף במגדל אייפל גבוה עשרות מונים מאשר הסיכוי שיבקר בהר הבית, ושהתלמיד הישראלי הממוצע ידע בעל פה את מפת הקרב של מלחמת העולם הראשונה והשנייה, אולם ידע בסיסי על ההיסטוריה של הר הבית יחסר לו".

ח"כ השכל קראה לתגבר את הלימודים בחינוך הממלכתי במקומות הבאים: לימודי היסטוריה ואזרחות, טיולי בתי ספר ושל"ח.

בדיון העלתה יו"ר הוועדה נציגים של משטרה על מנת לברר מה ההליך של אישור סיורי תלמידים בהר הבית ומה האבטחה הנדרשת על מנת לאשר זאת. עוד עלה הסוגייה של התורים הארוכים בכניסה למתחם, שגוזלים זמן יקר מהסיור.

ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) אמר בדיון: "התחושה שלי שאת הסיפור של הר הבית מטאטים מתחת השולחן וגם כשמלמדים אז זה על בית ראשון או שני והר הבית לא רק קדוש בעבר הוא קדוש גם היום, אקטואלי היום.

"כדי לשמור על זכותם של תלמידי בתי הספר לסייר בהר הבית אמר בן גביר, "חייבים לעשות מעשה והדרישה שלי להכניס את הר הבית לתוכניות הלימודים ולהתחיל להנחות בתי ספר את זכותם לבקר בהר הבית למי שרוצה".

עוד באותו נושא

"מפקירים אותנו": עדויות קשות של התושבים היהודים


6

"זה המהות של חיינו"

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, פעיל הר הבית ידוע אמר בדיון: "רוב בוגרי החינוך הישראלי לא מכירים את הר הבית. אם שר החינוך רוצה זה אפשרי. צריך להכניס את זה ולעודד שילמדו על הר הבית. איך יכול להיות שלא כל יהודי יודע שזה המקום הכי קדוש? מהוועדה הזו צריכה לצאת אמירה. שרת החינוך ושר לביטחון הפנים צריכים למצוא את הדרך הכי נוחה שלא יהיה תלמיד שלא יידע שזה המהות של חיינו."

יהודה גליק

תום ניסני, מנכ"ל ארגון "בידינו", הראה סרטון שבו נשאלו ישראלים אקראיים ברחוב אתה שאלה לגבי המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, כאשר רוב המשיבים אומרים את הכותל המערבי.

מנגד אמר נציג ארגון "עיר עמים" שלא מדובר בדיון חינוכי אלא פוליטי. לטענתו מדובר ברצון לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית ולהרוויח רווח פוליטי ואסור להתייחס לזה רק כנושא של לימוד מורשת יהודית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה שרן השכל...
יוספה. | 16-11-2021 18:42
מה שרן השכל מבינה בהר הבית ? לדעתי היא מתמחה וכולה עסוקה בסמים . זה מה שמעסיק בדרך כלל את כל המטורללים .נא לא לחלל את השיח על הר הבית.