הקרב על יישובי יו"ש: סביבת מיכאלי במסר חד ללפיד - סרוגים

הקרב על יישובי יו"ש: סביבת מיכאלי במסר חד ללפיד

הקרב על הוצאת יישובי יו"ש ממפת אזורי העדיפות הלאומית עולה מדרגה. לפיד קיים דיון בנושא עם בנט. סביבת מיכאלי במסר ללפיד: "כל סיכום שיושג ללא תיאום לא יחייב את המפלגה"

הקרב על יישובי יו"ש: סביבת מיכאלי במסר חד ללפיד
  צילום: מרק ישראל

בהמשך לפרסומים בסרוגים, בנט ולפיד קיימו אמש דיון על שינויי מפת אזורי עדיפות לאומית עם מנכ"ל משרד רה"מ כאשר ברקע דרישה של מפלגות מרצ והעבודה להוצאת יישובי יו"ש ממפת אזורי העדיפות הלאומית בטענה כי המפה אשר אושרה ב-2018 תחת שלטון נתניהו, הינה מפה פוליטית.

עוד באותו נושא

בעבודה מקדמים: נגב וגליל על חשבון ישובים ביו"ש


10

כזכור, כפי שפרסמנו מס' פעמים בסרוגים, מפלגת העבודה גיבשה בשבועות האחרונים מפה חדשה לפיה יישובים ערביים ואזורי הנגב והגליל יקבלו תיעדוף על חשבון יישובי יו"ש.

גורמים בסביבת יו״ר מפלגת העבודה מיכאלי הבהירו אתמול בלילה לאנשיו של לפיד כי כל עמדה באשר למפת העדיפויות חייבת להיות מתואמת עם מפלגת העבודה מראש. כל סיכום שיושג ללא תיאום לא יחייב את המפלגה, הבהירו הגורמים.

מפלגת העבודה מבססת את דרישותיה לשנות את סדרי העדיפות הלאומית לטובת הנגב והגליל על סעיף 7 לקווי היסוד של הממשלה לפיו: "הצדדים מסכימים כי הממשלה תפעל לפיתוח הפריפריה הגאוגרפית של ישראל.

על פי החלטת ממשלה מלפני התקציב, יש לאשר מפת אזורי עדיפות לאומית חדשה עד 1.1.22.

במקביל, ח"כ מוסי רז אמר בתגובה לפרסומים כי "כל עמדה בנוגע לאיזורי העדיפות הלאומית חייבת להיות מתואמת עם מרצ, ולא לכלול את ההתנחלויות שבשטחים הכבושים. ממשלת ההסכמות חייבת לפעול בהסכמה".

מחלוקת ישנה מלפני התקציב

מפת אזורים בעלי עדיפות לאומית היא רשימת הישובים אותם מדינת ישראל הגדירה כי יש להשקיע בהם ולקדמם ככל הניתן בין היתר על ידי תמריצים, הטבות, תכניות ממשלה יעודיות ודרכי סיוע נוספים.

המחלוקת התחילה כבר בישיבת הממשלה שהתקיימה בחודש ספטמבר. מפלגות העבודה ומרצ דרשו לפתוח מחדש את מפת האזורים בעלי עדיפות לאומי  במטרה להכניס אליה ישובים ערביים ולבחון אפשרות של הוצאת ישובים מיהודה ושומרון.

השרה זנדברג אמרה בדיון כי רשימת הישובים הקיימת מתוקף החלטת ממשלה בזמן כהונת נתניהו ב-2018 היא מפה פוליטית.

איילת שקד מתנגדת בתוקף להוצאת ישובים מיו"ש מהגדרת אזורים בעלי עדיפות לאומית ואמרה כי האפשרות היחידה היא הוספת ישובים ערבים.

גם השר ליברמן תקף את היוזמה של מפלגות השמאל ואמר כי בממשלה הזאת זה לא יקרה, אי אפשר לעסוק בנושאים השנויים במחלוקת.

לבסוף הממשלה החליטה להקים צוות שרים, בהשתתפות נציגי כל המפלגות, שיגבש תוך חמישה חודשים מפת אזורי עדיפות לאומית חדשה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
23 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
הממשלה הז מסתבכת.אכן...
נעמה | 16-11-2021 13:43
הממשלה הז מסתבכת.אכן יש נטיה לבנט ושקד ואולי אפילו סער להשקיע ביוש,אבל הצד שלהם לא ינון ולא ישן,רק דבר אחד שוכחים שניתן להסדיר ישובים ביוש אם תינתן התרחבות גם לפלסתינים.לא ניתן לנאום באום על ידינו הנושאת לשלום ולעשות משהו אחר. והטיפול בפריפריות חשוב לפחות אותו דבר,זה בטח ובטח שאלף בית.אתמול הראו תמונות של ירוחם,שלמרות שהיא עיירה מוזנחת התלמידים שמה עושים חייל מגיעים להישגים,ואפילו לא אלימים האחד לשני.להעריץ! לא רק להעריך!
2
ממשלה של חזירים...
יהיר הגמד | 16-11-2021 13:51
ממשלה של חזירים נוכלים רמאים והאפסים שמנוהלת על ידי תומכי טרור.מחורבנט יתן בחינם גם את הבית שלו כדי לשמור על הכסא.הוא בושה לעם היהודי
3
מירב קסטנר ומרצ...
יונית לוין. | 16-11-2021 17:05
מירב קסטנר ומרצ נגד כל מה שחשוב וטוב למדינת ישראל ..מפלגות צוררות , אוייבות המדינה .
4
ואן יוציאו אותם...
הלן הופמן | 16-11-2021 17:14
ואן יוציאו אותם זה לא פוליטי? מזעזע שחייל פצוע לא מקבל הסעה לטיפולים כי הואגר ביהודה ו/או בשומרון! בזכות החיילים הללו מדינת ישראל עדיין בכלל על המפה!
5
הזוי מה שקורה...
רות | 16-11-2021 17:39
הזוי מה שקורה כאן בעוונותינו ה' ירחם מישהו היה מוותר על חלקים מגופו ? עדיפות לאומית היא לדעת שלחזק את אחנו היהודים בכל מקום שהם נאחזים בו . ולא לפינוי ישובים או להפסקת הזרם והספקת החמצן ... התודעה שלנו שאנחנו גוף אחד חייבת להיות תודעה לאומית . וכשיהודי סובל כל העולם סובל איתו . אין פורענות באה לעולם אלה בשביל ישראל . ולכל הרדומים שיקיצו משנתם . את מי הם מנסים להרשים או לחזק . את מי הם מנסים להחליש ? עוצו עיצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עימנו אל
6
עוכרת ישראל
אנונימי | 16-11-2021 21:46
מירב מיכאלי תתבישי אלפי חיילים נהרגו על המדינה הזאת ואת נלחמת למען הגויים שתתני להם את ההזדמנות לא יתנו לעם היהודי להיות כאן ממה את עשויה שטן
7
לשמור על שלמות המדינה
אנונימי | 16-11-2021 21:49
מירב מיכאלי תפסיקי להיות נגד המדינה שבא נולדת אשה דוחה ומוזרה מה שחשובה לך לחהיות נגד המתנחליפ הדתים החרדים עוכרת ישראל אין לך אמונה ממהרסיך וממחרביך ממך יצאו זה לא סתם נכתב כולי אמונה שהממשלה השיקרית הזדונית לא תחזיק מעמד אשה דוחה
8
זה סיוט שלא...
נמאססס | 16-11-2021 21:57
זה סיוט שלא נגמר
9
לצערנו זה פרי...
אליריס | 16-11-2021 22:03
לצערנו זה פרי הבעוסים שהשאיר לנו ביבי שלא נגה ורק עקף כל מכשול אפשרי אז אין לנו למי לבוא בטענות למרות שרא את השחיתות בפרקליטות ובמפלגת סלח עדין
10
שיכלילו את בעיית זיהום הסביבה במפחמות ג'נין..
-1- | 16-11-2021 23:26
יחד איתם בעדיפות הלאומית - ואז זה יסגור את הבעיה. המפחמות ובעיית זיהום האויר, יחד עם בעיית זיהום המים והסביבה - שיכלילו את זה ביחד כנושא אחד כרגע, וזה יפתור את הצרה. עדיין זיהום האויר בחיפה יותר חשוב ורעיל, אבל הגיע הזמן לדאוג גם ביוש ובשטחים החשובים בעיקר לימין הפוליטי, גם לנושאים שהשמאל מדגיש, והימין בשלטונו לא דאג להם מספיק עקב אובססיית מיגונים אינסופית, ודאגה לעושים אינספור ילדים גם על חשבון תושבי בקעת הירדן, ועל חשבון אידיאולוגים ימנים שהלכו לגור שם במיוחד - וגורשו בשל רדיפת בצע של בעלי בית שרצו עוד כסף על ארנונה מאנשים עם מעט ילדים יחסית למקובל שם, ודפקו גם זוגות צעירים חוזרים בתשובה מהגרעין הקשה של האידיאולוגים בהתיישבות, לטובת המשריצים עשרה ילדים ומעלה והמקושרים השונים. וחוץ מזה גם אם יוציאו בינתיים מעדיפות לאומית - אולי זה טוב, שיתנו לאנשים לעבוד שם בלי זה על אותם נושאים, במקום לגרש אותם רק כי אי להם קשרים.
11
לא יאומן יש...
וויליאם | 17-11-2021 0:52
לא יאומן יש לנו ערב רב או גוים בממשלה המחורבנת הזאות . תתביישו לכם לפנות יושבי יהודה ושומרון .השתגעתם לגמרי . לאן יגענו !!!! לכו הבייתה מספיק כמה חודשים בממשלה עשיתם רק נזקים לעם ישראל.
לא מדברים...
שירה | 23-11-2021 6:36
לא מדברים על פינוי, רק על מפת עדיפות לאומית, כלומר אילו ישובים יקבלו הטבות.
12
תתביישו לכם איך...
יוסי | 17-11-2021 1:13
תתביישו לכם איך אתם מדברים !! :הדאגה אין סופית להבאי ילדים . בושה וחרפה. לכו לעזזל. תחיו רק עם כלב שלא תביאו ילדים לעולם מי שמדבר ככה על החרידים. זבל שכמוכם.
אסור לקלל...
אסור לקלל | 17-11-2021 23:57
אסור לקלל
13
מה לא ברור...
עבאס חרה | 17-11-2021 4:21
מה לא ברור מיכאלי לפיד בנט ליברמן התאסלמו אנטי ציוניים אנטי יהודים וזה מה שיוביל למלחמת אחים סבא של מיכאלי רוקד בקבר שיש המשכיות להשמיד יהודים טומי לפיד שניקרא על שם נקניקיה אוליד נקניק פסטרמה מסריח חלול ורקובבב בנט בובת מאריולטה צבוע מכוער מבפנים מבחוץ יש את השם יתברך ישלם להם כרישעתםםםם אמןןן
14
בנט ושקד, הדרך...
סא"ל מיל. | 17-11-2021 8:16
בנט ושקד, הדרך היחידה שלכם להינצל מאש הגיהנום היא לפרק את הממשלה. השמאל שולט בפקידות ואתם לא יכולים לקבוע כלום. אתם על פי התהום. זו עדיין הזדמנות לעצור בלי להפיל את כולנו.
עוד מעט היא...
רבקי | 17-11-2021 13:19
עוד מעט היא תתפרק לבד .בשביל לא להתפרק הם חייבים למכור את מדינת היהודים
15
אני חושב שהם...
חסן | 17-11-2021 10:38
אני חושב שהם השמאל הקיצוני הישראלי של מרצ העבודה מתכוונים לחסל את היהודים באיוש. תתכוננו למלחמה יהודים נגד יהודים ויהודים נגד ערבים כמו ב 48 הגנה פלמח- נגד אצל ולחי ונגד כנופיות הרצח של חמאס ג'יהאד ופתח
16
בנט הסמרטוט יתקפל...
בנט הביתה | 17-11-2021 23:45
בנט הסמרטוט יתקפל . כל מה שהשמאל רוצה מקבל כי בנט לא בנוי להיות ראש ממשלה. מכיל ומתקפל מפני טרור מכיל דיקטטורה. בכנסת. מכיל יבוש הישובים ביוש. מכיל ומבצע פינוי ישובים במקום הסדרה מסר לבדויים שטחי הנגב.
17
לא חבל?
חיים | 18-11-2021 15:57
לא חבל על הויכוחים והועדות וכו'? תשאלו את מנסור הבוס ועל פיו ישק!
18
שאלוהים יקח אותך...
בנט מאחל לך שךא תקום בבוקר אתה מאשר הכל לשמאל המטונף הזה ובעצם אתה מאבד תמדינה יראש כרוב מפגר אל תדאג אתה בבחירות הקרובות נפיל אותך יאפס מאופס לך מהעולם הזה יזבל | 20-11-2021 6:12
שאלוהים יקח אותך אמן ואת הסירחון הזה לפיד ודוברמן תלכו מהעולם הזה אני לא יעשה קדיש אני יעשה מסיבה נוכלים גנבים מושחטיםהמשכורת שלכם תבוא לכם בתרופות אמ
19
השמאל עושה הרבה...
אלי | 22-11-2021 9:34
השמאל עושה הרבה רעש.הם יודעים היטב שהחלק הימני לא יגיע להצביע וכל הצעות הימין עוברות.זיכרו מי שהפיל את ההתישבות הצעירה הם חכים ימנים בקואליציה.הם לא היו צריכים להצביע בעד רק לצאת
20
מממ... להכניס ישובים...
לשנות סדרי עדיפות לאומית מדי פעם, זה הגיוני. הצרכים רבים ומשתנים, וגם ההעדפות הפוליטיות. אבל להעדיף התיישבות של לאום אחר?? זה כבר מעקר מכל תוכן את המושג 'עדיפות לאומית'. זה צעד לעבר חיסול הציונות. | 23-11-2021 6:45
מממ... להכניס ישובים ערבים למפת עדיפות לאומית? של איזה לאום בדיוק?? הם מתכוונים להמשיך את חזון בן גוריון ליהד את הנגב והגליל, באמצעות הטבות למתיישבים ערבים?