מבוי סתום? המאבק על יחסי הכוחות בכנסת נמשך - סרוגים

מבוי סתום? המאבק על יחסי הכוחות בכנסת נמשך

האם הקואליציה תלך צעד לכיוון האופוזיציה? מתוך רצון להשלים את כל הרכב נשיאות הכנסת, נבדקת האפשרות לתת עוד תפקיד סגן יו"ר לנציג אופוזיציה. הליכוד קבע להמשיך את חרם הועדות

מבוי סתום? המאבק על יחסי הכוחות בכנסת נמשך
  צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

לאחר הפרסום שבוע שעבר בסרוגים, בקואליציה נערכים למינוי שאר התקנים של סגני יושב ראש הכנסת ובכך להשלים את הרכב נשיאות הכנסת.

נכון לעכשיו ישנם רק חמישה סגנים ליו"ר הכנסת מיקי לוי. מטעם הקואליציה – איתן גינזבורג (כחול לבן) ומנסור עבאס (רע"מ). מטעם האופוזיציה מכהנים – דוד ביטן (הליכוד), יעקב מרגי (ש"ס) ואחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

לפי תקנון הכנסת יש אפשרות למינוי של תשעה חברי כנסת לתפקיד, המשמשים חלק מנשיאות הכנסת ומנהלים את ישיבות המליאה לאורך השבוע. תחילה תכננה הקואליציה למנות עוד 4 חברים של הסיעות שלה ובכך ליצור יחס של 6:3 לטובתה, אך כעת ייתכן שהיא תלך צעד לכיוון האופוזיציה.

לסרוגים נודע כי לאופוזיציה הועברה שוב הצעה למנות מטעמה סך של ארבעה חברים, ואז יחסי הכוחות ישתפר לטובתם ועוד חבר כנסת מטעמה יוכל להתמנות לתפקיד סגן יו"ר. יש לציין שבעבר עלה השם של ח"כ קרן ברק (הליכוד) כמועמדת אפשרית, זאת לאחר שכיהנה בתפקיד זה בכנסת הקודמת.

עוד באותו נושא

סער: "נתניהו חי בסרט, הציע בעצמו הגבלת כהונה"


10

הליכוד קבע: החרם נמשך

בתוך כך האופוזיציה החליטה להמשיך בחרם על ועדות הכנסת.

היום (שני) סיעת הליכוד החליטה שלא למנות חברים לאף אחת מוועדות הכנסת. לדברי הודעת הסיעה "כל עוד לא יינתן לאופוזיציה הייצוג המגיע לה בוועדות."

לוין, נתניהו ואקוניס, בישיבת סיעת הליכוד (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

הסיעה הסמיכה את יו"ר הסיעה, ח"כ יריב לוין לגבש הצעה מוסכמת על כלל סיעות האופוזיציה, אשר תוגש לקואליציה במטרה להגיע להסדר שיבטיח את הייצוג המגיע בוועדות לכל אחת מסיעות האופוזיציה על פי גודלן.

עוד באותו נושא

נתניהו: הקואליציה מעבירה נגדי את החוק האיראני


19

מי יוותר על התפקיד?

חברי הקואליציה שהיו מועמדים לתפקיד, לפי ההסכמים הקואליציוניים הם ח"כ אמילי מואטי (מפלגת העבודה), ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ), מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) ויבגני סובה (ישראל ביתנו).

כעת מנסים בהנהלת הקואליציה לשכנע את אחת הסיעות לוותר על נציג מטעמה ואז תקן זה יתפנה לטובת האופוזיציה.

שבוע שעבר דווח כי ח"כ מאיר יצחק הלוי מועמד להיות סגן שרת החינוך, ומכיוון שדבר זה ימנע ממנו להיות במקביל סגן יו"ר כנסת, ייתכן וזה יהיה הפתרון שיביא לפריצת דרך בין הצדדים.

ח"כ מאיר יצחק הלוי (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

נכון לעכשיו, האופוזיציה לא מתכוונת להיענות להצעה זו בהסכמה.

לדברי גורם באופוזיציה, עיקר המחלוקת הוא עדיין סביב חלוקת עבודת הוועדות והטענות לחלוקה לא הוגנת ופרופורציונית בין הסיעות השונות ועד שסוגיה זו לא תיפטר, מינוי נשיאות הכנסת וגם ועדת האתיקה, לא יושלם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו