"30 שנה אני במקצוע ולא ראיתי דבר כזה" - סרוגים

"30 שנה אני במקצוע ולא ראיתי דבר כזה"

מהומה פרצה בשל קטטה המונית בין חמולות של בדואים מחוץ למיון בית החולים סורוקה בבאר שבע. ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון, סיפר: "יש פה חציית קו אדום"

author-image
"30 שנה אני במקצוע ולא ראיתי דבר כזה"
  בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר\ פלאש90)

ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון וסגן ביה"ח סורוקה בבאר שבע, סיפר הבוקר על רגעי הדרמה שאירעו אמש בבית החולים, במהלכו שתי חמולות של בדואים התקוטטו ביניהן ואף נשמעו קולות ירי, מה שהביא לסגירתו של בית החולים.

עוד באותו נושא

אישום: חנק את הרופאה הבכירה בבית חולים סורוקה

בראיון לרדיו 103FM, סיפר ד"ר שוורצפוקס – שניהל אתמול את משמרת הערב והיה עד לתגרה שהתפתחה מחוץ לכותלי בית החולים – כי הכול התחיל לאחר הגעתם של 2 פצועים מחוץ לבי"ח, לחדר הטראומה. "הם הגיעו באופן עצמאי אחרי שקיבלו מכות וטיפלנו בהם. עברו CT והערכה נוספת. אחרי עוד חצי שעה הגיעו שני דקורים ואמרו שהם מהדשא של בית החולים. לא הבנו שיש קשר בין האירועים".

ד"ר שוורצפוקס סיפר כי "אחרי שטיפלנו בשני הדקורים, התחילה התקהלות מחוץ לחדר המיון של שתי המשפחות ואז התחיל הירי. נכנס עוזר הרופא ואמר 'יורים בחוץ'. יצאתי מהר, ראיתי את סוף הירי. אמרתי לכל האנשים בחוץ להיכנס למיון, סגרנו את הדלת וחיכינו שהמשטרה והביטחון שלנו יטפלו באנשים. באותה שעה היו במיון 120מטופלים. אני לא מדבר על מלווים. היו מעל 200 איש במיון".

עוד באותו נושא

עם 400 שוטרים: המשטרה פשטה על הבדואים בנגב


40

כמו כן ביקש להבהיר כי "החולים ששכבו במיון לא שמעו דבר. לא ידעו שקורה כזה דבר. אבל כרזתי שקורה אירוע ושאף אחד לא יצא. לא הייתה פאניקה. עד שהגיעה משטרה ופיזרו את הדבר הזה – אני מעריך שלא יותר מעשר דקות".

במקביל, סיפר הד"ר, "דאגנו להפריד בין 2 המטופלים ל-2 המטופלים. שמנו אותם באזורים שונים של המיון. הגיעה משטרה לשמור עליהם, היינו צריכים להרגיע את המלווים שלהם. בנושא הזה בסה"כ הצלחנו להסתדר", הוסיף.

ד"ר שוורצפוקס אמר כי "מעולם לא ראיתי כזה דבר. אני 30 שנה רופא עוד מעט, ולא ראיתי כזה דבר במסגרת בתי החולים. ברור לחלוטין שיש פה חציית קו אדום בתוך בית החולים. הוא אמור להיות מקום נקי מהדברים האלה, אבל זו תמונת ראי של מה שקורה מעבר לגדר של בי"ח".

עם זאת, אמר: "אני לא מאלה שחושבים שכל אירוע ניתן למניעה. יש אולי שיחלקו עליי. אני חושב שגם אם היה שוטר 24 שעות ביממה בבי"ח, מי שהיה רוצה לדקור – היה דוקר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו