נשיא פולין על ההפגנה האנטישמית: "מעשה בגידה"

נשיא פולין על ההפגנה האנטישמית: "מעשה בגידה"

נשיא פולין אנדז'יי דודה גינה בחריפות את ההפגנה האנטישמית שנרשמה בעיר קאליש ואמר כי "הברבריות שמבצעת קבוצת חוליגנים נוגדת את הערכים של פולין. מדובר אפילו במעשה בגידה"

author-image
נשיא פולין על ההפגנה האנטישמית: 'מעשה בגידה'
  נשיא פולין אנדז'יי דודה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא פולין אנדז'יי דודה הגיב היום (ראשון) להפגנה האנטישמית שנרשמה אמש בעיר קאליש במהלך יום העצמאות הפולני. בדבריו גינה בחריפות את האירוע הקשה ואמר כי מדובר ב"מעשה בגידה".

"אני מגנה בחריפות את כל מעשי האנטישמיות. הברבריות שמבצעת קבוצת חוליגנים בקאליש נוגדת את הערכים שעליהם מבוססת הרפובליקה של פולין" כתב הנשיא בטוויטר. "לנוכח המצב בגבול ומסעות התעמולה נגד פולין, מדובר אפילו במעשה בגידה".

כאמור, בסוף השבוע האחרון נרשמה הפגנה אנטישמית בעיר קאליש שבפולין, במסגרתו מאות פעילי ימין קיצוני 'השתלטו' על חגיגות יום העצמאות המקומי בקריאות נגד היהודים. המפגינים צעקו בין היתר "מוות ליהודים" ו"להט"ב, פדופילים, וציונים – אלו הם אויבי פולין", ואף שרפו כתב זכויות היסטורי השייך לקהילה היהודית הפולנית מהמאה ה-13. בעקבות האירוע שר הפנים הפולני מריוש קמינסקי הבהיר כי "האנשים שארגנו את האסיפה המבישה והשערורייתית הזו יעמדו בפני השלכות משפטיות".

שר החוץ יאיר לפיד גינה בחריפות את ההפגנה ואמר כי "האירוע האנטישמי המחריד בפולין מזכיר לכל יהודי בעולם את עוצמת השנאה ואת הסכנה שטמונה בעולם, אם לא גודעים אותה בצורה חדה ובלתי מתפשרת. הגינוי החד משמעי של גורמים פולנים הוא חשוב והכרחי, אני מברך על כך ומצפה מממשלת פולין לנקוט ביד קשה כנגד האנשים שלקחו חלק במופע השנאה המזעזע הזה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו