סיון רהב-מאיר: שלושה סיפורים קטנים על אדם גדול - סרוגים

סיון רהב-מאיר: שלושה סיפורים קטנים על אדם גדול

סיון רהב מאיר עם שלושה סיפורים קטנים שאסף יאיר חרל"פ, נינו של הרב משה חרל"פ, שהיום מלאו 70 שנים לפטירתו: "מההבדלה, דרך קריאת שמע ועד לקול הטרקטור, ידע הרב חרל"פ לקדש כל רגע"

סיון רהב-מאיר: שלושה סיפורים קטנים על אדם גדול
  (ללא קרדיט)

היום (חמישי)  מלאו 70 שנים לפטירת הרב יעקב משה חרל"פ, מבכירי תלמידיו של הרב קוק, הרב של שכונת "שערי חסד" בירושלים וראש ישיבת "מרכז הרב". הנה שלושה סיפורים קטנים על הדמות הגדולה הזו, סיפורים שאסף הנין שלו, יאיר חרל"פ:

עוד באותו נושא

כמו היום: הרב חרל"פ על החובה לרוץ יחד בבחירות


4

• בזמן ההבדלה – כך סיפר נשיא המדינה לשעבר זלמן שז"ר שהיה קרוב אליו – כשהיה הרב חרל"פ אומר "המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך" הוא היה מדגיש את המילה "אור" בקול רם וחזק, ולעומתו אומר את המילה "חושך" בקול חלש יותר, וכך הלאה: "יום השביעי" בחוזקה, ואז "ששת ימי המעשה" בקול חלש, והיה עושה בידו תנועה ברורה של הבדלה, כאילו הוא ממש מבדיל בין האור לחושך. ניתן היה לראות על פניו את הצער על עזיבת קדושת השבת.

• באירוע לציון 100 שנה להקמת שכונת "שערי חסד", דיבר הרב שמואל אוירבך על זיכרונותיו כילד מרב השכונה, הרב חרל"פ. הוא סיפר על תפילתו המיוחדת של הרב שנאמרה לאט ובכוונה, ואמר: "יותר משבעים שנה אחרי אותן תפילות, עדיין מהדהדת באוזניי הדרך שבה אמר 'שמע ישראל'".

עוד באותו נושא

עיצומו של יום מכפר; מהו עיצומו של יום?

• בימי מחלתו האחרונים של הרב, עבדו כלי חפירה וקידוח ממש מתחת לחלון חדרו. בני המשפחה חשבו להזיז את מקור הרעש למקום מרוחק יותר. הרב חרל"פ קרא להם ואמר: "עד עכשיו זכיתי לצאת ולראות בבניין ירושלים. עכשיו אני במיטתי ולא יכול עוד לצאת, אבל כשאני שומע את רעש המכונה, אני יודע שירושלים נבנית. אל תיקחו ממני את הזכות הזאת, לפחות לשמוע את ירושלים בבניינה".

מההבדלה, דרך קריאת שמע ועד לקול הטרקטור, ידע הרב חרל"פ לקדש כל רגע. לזכרו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו