עולם הפוך: האופוזיציה אישרה חוק לקואליציה - סרוגים

עולם הפוך: האופוזיציה אישרה חוק לקואליציה

באורח נדיר בכנסת ה-24, האופוזיציה החליטה שלא להפיל הצעת חוק רגישה של הקואליציה ואיפשרה לה לעבור. המרוויחה: אבתיסאם מראענה שהעבירה אפשרות לחלופת מאסר לאסירות בהריון ואמהות

עולם הפוך: האופוזיציה אישרה חוק לקואליציה
  (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

בהמשך לפרסום הראשון בסרוגים הבוקר (ד'), מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חלופת מאסר לנשים הרות ואמהות), של חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מהקואליציה אליה הוצמדה הצעה של ח"כ עאידה תומא סלימאן מהאופוזיציה.

בהצבעה שמית, 42 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 9 נמנעים והיא תועבר לוועדת הכנסת, להמשך דיון.

עוד באותו נושא

באופן נדיר: האופוזיציה תאפשר חופש הצבעה


26

על פי הצעת החוק מוצע לאפשר לנשים בהיריון או אמהות לילדים, שנגזר עליהן מאסר בפועל, לרצות את עונשן כולו או מקצתו בחלופת מאסר.

האופוזיציה נתנה חופש הצבעה

בשל היעדרות של חברי כנסת, לקואליציה אין השבוע רוב, והאופוזיציה יכולה הייתה לערוך גיוס ולהפיל את הצעת החוק, אך בשל הסוגייה הרגישה, החליטו באופוזיציה שלא להתנגד אוטומטית ולאפשר לכל חבר כנסת להצביע לפי החלטתו האישית.

נזכיר כי בדרך כלל לפני ההצבעות כל צד – קואליציה ואופוזיציה – מגבשים החלטה פנימית משותפת כיצד להצביע על חוקים במליאת הכנסת. ההחלטה על חופש הצבעה היא יחסית נדירה, בטח בכנסת הנוכחית.

בעבר נמתחה ביקורת על האופוזיציה שמתנגדת באופן אוטומטי לחוקים חברתיים, דבר שפוגע בתדמיתה. המקרה הבולט היה ההתנגדות לחוק לשמירת דגימות מנפגעי עבירות מין ללא הגבלת זמן. בזמן ההצבעה שהייתה בחודש יולי האחרון, התנגדו 51 חברי האופוזיציה – דבר שגרר ביקורת ציבורית, אך גם פנימית בתוך האופוזיציה, בעיקר בקרב חברות הכנסת של הליכוד.

סער: נצמיד את הצעת החוק להצעת חוק ממשלתית

ח"כ בן גביר פנה לשר המשפטים גדעון סער: "לפי ההצעה הזו אתה הולך לשחרר עשרות רבות של אסירות שהשתתפו ברצח יהודים, עבירות של זריקת אבנים, של הסתה נגד עם ישראל. עברתי על החוק ואין שום החרגה של אסירות ביטחוניות ושל מעשי טרור"

השר סער השיב: "נראה שח"כ בן גביר לא שמע את מה שאמרתי, הודענו שההצעה תוכפף להצעה ממשלתית בהסכמת המציעה, היא עצמה אמרה את זה. הדגשתי ואמרתי שאין קשר לסוגיית המגדר אלא למקרים שמתאימים לרצות עונש בקהילה. בוודאי שמקרים של מעשי טרור וגם עבירות חמורות אחרות, לא מתאימים לעונש בקהילה ולכן זה לא יהיה. זה שאתה משקר לא הופך את זה לאמת וזה שאתה צועק לא הופך אותך לצודק."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
החוק היה עובר...
גלעד | 10-11-2021 18:25
החוק היה עובר גם בלי האופוזיציה ולכן הכותרת, כרגיל, לא נכונה ומטרתה הנדסת תודעה. הליכוד מפחדים שוב לפעול נגד נשים מוחלשות אז הם מאפשרים חופש הצבעה. כרגיל אין בליכוד אידיאולוגיה, רק תאוות שלטון חזירית וחסרת הצדקה
2
ממש לא עולם...
אני | 10-11-2021 20:42
ממש לא עולם הפוך. בניגוד לקואליציה הדורסנית הנוכחית, האופוזויציה מגלה אחריות ומצביעה על פי הנושא הנדון.