אכזבה: נאס"א דוחה את הנחיתה הבאה על הירח - סרוגים

אכזבה: נאס"א דוחה את הנחיתה הבאה על הירח

החזרה לירח לאחר יובל נדחתה בעוד שנה לפחות, זאת בעקבות תביעות משפטיות מצד ג'ף בזוס: "איבדנו כשבעה חודשים, ככל הנראה נדחה את הנחיתה על הירח לתחילת 2025

אכזבה: נאס"א דוחה את הנחיתה הבאה על הירח
  (צילום: שאטרסטוק)

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א הודיעה כי היא תדחה את הנחיתה על הירח, שהייתה צפויה להתרחש בשנת 2024, זאת על רקע בעיות משפטיות עם חברת בלו אוריג'ין, וכן בעיות אחרות, כגון מגפת הקורונה.

מנהל נאס"א, ביל נלסון, אמר אתמול (שלישי) כי "איבדנו כשבעה חודשים בעקבות בעיות משפטיות, מה שככל הנראה הביא לדחייה של הנחיתה על הירח לתחילת 2025, אם לא מאוחר יותר".

בתוך כך, הזהיר נלסון מפני תוכנית החלל הסינית, שלטענתו עשויה לעקוף את האמריקאים במירוץ לירח: "אנו עומדים בפני תוכנית חלל סינית טובה. ראינו בשנים האחרונות הישגים אצלם. הם אמרו שהם מתכננים לנחות על החלק הדרומי של הירח. בנאס"א רוצתים להיות הראשונים לחזור לירח זה יובל. נתנהל באגרסיביות עד כמה שניתן על מנת להביא לכך".

עוד באותו נושא

צפו: "קפטן קירק" ממריא לחלל

שורשי הסכסוך עם חברת בלו אוריג'ין נובעים מהעובדה שנאס"א בחרה בחברת SPACEX של אילון מאסק לביצוע המשימה. בתגובה, בחברת בלו אוריג'ין של ג'ף בזוס, טענו שנאס"א הפלתה לטובת החברה של מאסק, וכי יהיה יותר חכם להשקיע בטכנולוגיה לנחיתה על הירח של שתי החברות. למרות זאת, ביום שישי פסק בית המשפט לטובת נאס"א, מה שאומר שהיא כעת יכולה להמשיך עם התוכנית.

במשימה מתכננת נאס"א להנחית לראשונה אישה ואדם שחור על הירח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו