תפיסת סוחרי הנשק הגדולה מקום המדינה | צפו בתיעוד - סרוגים

תפיסת סוחרי הנשק הגדולה מקום המדינה | צפו בתיעוד

בתום שנה של פעילות סמויה בתוך המגזר הערבי, המשטרה הצליחה להביא לסיומו של מבצע תפיסת סוחרי הנשק הגדול בתולדות המדינה: "זו מלחמה על העתיד של אזרחי המדינה"

author-image
תפיסת סוחרי הנשק הגדולה מקום המדינה | צפו בתיעוד
  (צילום: משטרת ישראל)

בתום שנה של הפעלת סוכן בתוך המגזר הערבי, הופללו 78 סוחרי אמל"ח מהכבדים בישראל. בפעילות הסמויה נתפסו גם 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סלולרית מוכנים להפעלה. הסוכן, שהינו עבריין שחצה את הקווים, פעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שמספק נשק ל"בוסים" הגדולים.

עוד באותו נושא

נתפסה הברחה ענקית של אמל"ח וסמים מלבנון

במסגרת המבצע, הבוקר  (שלישי) פשטו 1600 שוטרים, ביניהם לוחמי משמר הגבול וכוחות מיוחדים, ועצרו 64 חשודים מ-25 ישובים: טמרה, נצרת, כפר עילוט, יפיע, כאבול, שפרעם, כפר סאג'ור, דלית אל כרמל, עוספיה, אום אל פחם, זלעפה, מעלה עירון, טמרה, בוסמת טבעון, כפר איבטין, פורדיס, כפר ירכא, כפר יאסיף, קלנסואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים.

הסוכן, שגוייס באוגוסט 2020 על ידי היחידה המרכזית של משטרת מחוז צפון מתוך העולם העברייני, החל לפעול כבר בנובמבר 2020 ורכש במשך השנה האחרונה ב-48 עסקאות שונות- 53 כלי נשק תקניים, 2 מטעני חבלה עם מערכת סלולארית מוכנים להפעלה ותחמושת רבה: כלי הנשק שנרכשו: 1 מקלע מסוג מא"ג. 25 רובי סער m16 תיקניים. 7 רובי סער קלצ'ניקוב. 13 אקדחים שונים מתוצרת גלוק, FN CZ, Sig sauer.

עוד באותו נושא

צה"ל: סיכלנו הברחת נשק וסמים בגבול הלבנון

מדובר במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק מאז קום המדינה, ולכמות כלי הנשק הגדולה ביותר שנתפסה במבצע מסוג זה.

הפעילות בוצעה על ידי היחידה המרכזית, בראשותו של נצ"מ מני בנימין על פי מדיניות מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא "לייבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים", שבמסגרתה פועלים שוטרי מחוז צפון לאיתור וחיסול נתיבי ההברחה, הסחר והאספקה של כלי נשק ביישובי החברה הערבית. הפעילות שהחלה ברחבי הצפון התרחבה גם לעבר סוחרי וספקי נשק ממרכז הארץ.

ניצב שמעון לביא, אמר: "מדובר בפעילות סמויה שהתחלנו להרים לפני כשנתיים בימ"ר צפון, ובמסגרתה גוייס הסוכן הסמוי ופעל במשך השנה האחרונה בקרב העבריינים העוסקים בסחר ואספקת נשק לעבריינים ברחבי הצפון".

לביא הוסיף כי "אנחנו נלחמים באלימות והפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים, ומעבר לפעילות בפן הפלילי כמו שאתם רואים כאן, אנו תוקפים אותם גם בפן הכלכלי, הרישוי, הבריאותי והתברואתי תוך שיתוף פעולה עם כל גופי אכיפת החוק במדינה".

"זו מלחמה של ממש על עתיד החיים היום יומיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי, זו מלחמה כנגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה כנגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי".

"יש פה ארגונים שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם הם ילכו ויתחזקו. אסור שהפשע ישתלם – וחייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים".

"זאת הדרך הנכונה לייבש את הביצה"

(צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש90)

‏השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, מסר בהמשך לתוצאות מבצע ״אושן״ הלילה: ״הגדרנו את ההתמודדות עם הפשיעה והאמל״ח ברחוב הערבי כיעד עיקרי ולאומי.תוצאות המבצע הלילה הם פרי לעמל רב שהושקע. נחישות, יצירתיות והתמדה, זאת הדרך הנכונה לייבש את הביצה – ואנחנו מייבשים אותה!״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אחרי שנפטרנו מהנוכל...
אבי | 09-11-2021 8:36
אחרי שנפטרנו מהנוכל המסית ששנים דאג לעצמו, סוף סוף ראש ממשלה שמתחיל לעבוד ולנקות
כל הקרדיט לביבי
הצבעתי ימינה | 09-11-2021 10:23
העיקר שנפטרנו ממנו ניתן לו פרס נובל ניתן לשרה וליאיר פרס ישראל העיקר שהם בקיסריה
כן מנסים...
יהודה | 09-11-2021 9:32
כן מנסים לגנוב מנתניהו את הקרדיט על זה שתמך בגירוש גוש קטיף, שחרר אלפי מחבלים, מסר את חברון לערבים, שילם פרוטקשן לחמאס ולמפלגות הערביות, השאיר את אזרחי ישראל חשופים לפורעים ערבים בשומר חומות, לא פעל לאיסוף הנשק מהחברה הערבית, ויתר על השליטה בהר הבית, לא סיפח את הבקעה, ישב על השטיח עם בדואים, לא הכניס את הציונות הדתית לממשלה אחרי שהם הצילו אותו מהחקירות שלו, לא תקף באירן, הרס את כלכלת ישראל בסגרים אינסופיים, פילג את העם, השחית כל חלקה טובה.
סוכן שעבד כבר שנה חחחחחח
רון | 09-11-2021 8:59
אתם בכח מנסים לגנוב מנתניהו קרדיט כמו תמיד.
2
אני מבסוט שיש לפחות עוזי אחד
שוקי26 | 09-11-2021 8:37
בטח נשמר לאספנים
3
בצפון אולי קצת...
רון שרון | 09-11-2021 8:41
בצפון אולי קצת במרכז,בדרום?מה פתאום
4
לא יעזור כלום...
ף1 | 09-11-2021 8:44
לא יעזור כלום .הם יבריחו כמות פי 5 מגבול מצרים. ויש להם תעוזה והחיילים משקשקים.זה בדוק ..
5
תקראו טוב סוכן שעבד למעלה משנה אל תגנבו
רון | 09-11-2021 8:58
קרדיט מנתניהו