סקר מיוחד: הישראלים לא מבינים את מצב האקלים - סרוגים

סקר מיוחד: הישראלים לא מבינים את מצב האקלים

על פי סקר שנערך בכלל העולם וגם בישראל, אחוז גדול מהאנשים אופטימיים בנוגע למצב האקלים, ללא קשר לעובדות עצמן: "זוהי קריאת השכמה עבור כולם"

author-image
סקר מיוחד: הישראלים לא מבינים את מצב האקלים
  (צילום: שאטרסטוק)

סקר גלובלי חדש בשם ״ברומטר מציאות האקלים״, מגלה פער משמעותי ומדאיג בין התפיסות לגבי שינוי האקלים לבין חומרת מצב החירום. על פי הסקר, אחוז גבוה של הישראלים מתכחש למשבר האקלים ומאמין שהטכנולוגיה היא המושיע הגדול.

סקר הקיימות הגלובלי של חברת Epson, שכלל גם את ישראל, מגלה פער מסוכן בין מציאות האקלים כפי שבני האדם חווים אותה ביום יום לבין האופן שבו אנשים מבינים מהן השפעותיה הקטסטרופליות של מציאות זו.

מאוד אופטימיים

כאשר נשאלו לדעתם בנוגע ליכולתה של האנושות להימנע ממשבר אקלים במהלך ימי חייהם, קרוב למחצית מהמשיבים הישראליים (43%) היו אופטימיים בנוגע לכך, לעומת 25% שהיו פסימיים מאד. בשאר העולם התמונה די דומה – (46%) אמרו שהם אופטימיים "מאוד" או אופטימיים "במידה מסוימת". מספר זה עולה בהרבה על 27% בלבד מכלל המשיבים אשר אמרו שהם פסימיים מאוד, או פסימיים במידה מסוימת בנוגע לכך.

עורכי הסקר אומרים כי המסקנה היא שישראלים ככל הנראה מדחיקים את מה שהם רואים מסביב בעצמם, או במהדורות החדשות.

הסקר תיעד את האופן שבו 15,264 נשאלים מרחבי אסיה, אירופה ואמריקה חווים ותופסים את שינוי האקלים. מטרת הסקר של Epson היא להגביר את המודעות הציבורית להשפעות של שינוי האקלים, להשפיע על החלטות עסקיות וליידע בצורה טובה יותר את קובעי המדיניות.

מאמינים בטכנולוגיה

כשזה נוגע לסיבות הפופולריות ביותר התומכות באופטימיות הזו, נראה שהישראלים בוטחים בטכנולוגיה שתציל אותם – עם 29.5% שמאמינים במעבר לאנרגיה מתחדשת (לעומת 19% בשאר העולם), השימוש במדע וטכנולוגיה כדי למצוא פתרונות (28.1% – כמעט זהה לשאר העולם) והאמונה שישנה מודעות ציבורית הולכת וגוברת (22.1% – הרבה פחות משאר העולם, שם מדובר ב-32%).

וכמה מכחישים?

כמה מהישראלים מתכחשים למשבר האקלים מלכתתחילה? לפי המחקר, 8% מהמשיבים הישראלים לא מאמינים באמת שישנו מצב חירום מבחינת האקלים מלכתחילה, מה שמציב אותה בין המדינות עם האחוז הגבוה ביותר של מכחישים מבין המדינות שנסקרו שיחד עם ארה"ב (11%), גרמניה (7%) ובריטניה (6%) עומדות אתנו בראש הרשימה.

לדברי ירון פרץ, מנהל מכירות עסקי ב-Epson ישראל,  בעוד המציאות של מצב החירום האקלימי נפרשת לנגד עינינו, העובדה שאנשים רבים כל כך לא מכירים בו, או אפילו מכחישים את קיומו הלכה למעשה, מעוררת דאגה אמתית. ״זוהי קריאת השכמה עבור כולם – ממשלות, עסקים ואנשים, שכולם צריכים לעודד את ביצוע הפעולות הדרושות למזעור שינוי האקלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו