הרצוג לנשיא קולומביה: "דואגים מתאי הטרור" - סרוגים

הרצוג לנשיא קולומביה: "דואגים מתאי הטרור"

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח את נשיא קולומביה איוואן דוקה מארקס והתייחס לאיום הטרור המשותף: "אני יודע שקולומביה מוטרדת מתאי טרור של איראן וחיזבאללה בגבולכם עם וונצואלה. ברור כי אלו גורמים שיש לעצור במהירות"

author-image
הרצוג לנשיא קולומביה: "דואגים מתאי הטרור"
  (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג ערך היום (שני) טקס קבלת פנים ממלכתית לנשיא קולומביה איוואן דוקה מארקס, כחלק מביקורו המדיני בישראל. נשיא קולומביה התקבל בטקס רשמי בבית הנשיא במהלכו נוגנו המנוני שתי המדינות, לאחר מכן סקרו הנשיאים את משמר הכבוד הצה"לי. שני המנהיגים ערכו פגישת עבודה מדינית בה דנו בהזדמנויות של ישראל וקולומביה לשתף פעולה בטכנולוגיות סביבתיות והשקעות לקידום אנרגיה ירוקה וקיימות. לאחר מכן, מסרו הצהרות לתקשורת.

(צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בהצהרתו נשיא המדינה בירך על מנהיגותו והובלתו של מארקס בנושאי אקלים וקידום קיימות וטכנולוגיות סביבתיות, בירך על הרצון להעמיק את קשרי הסחר עוד יותר והוסיף: "שנינו רוצים להגדיל את הסחר בין מדינותינו. על כן, הסכם הסחר החופשי שהובלת ונכנס לתוקפו באוגוסט 2020 סימן את שיאו המבורך של הקשר בין המדינות, תקוותי היא שהסחר יעלה ויצמח לרווחת העמים. היום מדינותינו שותפות זו בצמיחת זו: אזרחי ישראל נהנים מהתוצרת החקלאית הקולומביאנית בעוד בקולומביה נהנים משימוש בטכנולוגיות ישראלית".

עוד בירך על חנוכת משרד הסחר והחדשנות הקולומביאני בירושלים: "אני מברך על כך שבמהלך ביקורך אתה חונך משרד לנושאי חדשנות בירושלים, משרד ראשון מסוג זה מחוץ לקולומביה".

(צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הרצוג הוסיף והתייחס לקשרים בין ישראל לקולומביה בפורומים רב-צדדיים: "אני מעריך מאד את עמדותיכם בארגונים הבינלאומיים ואת עמידתכם לצד ישראל בזירה הבינלאומית כולה. זהו המדד לידידות אמת. הצטרפותה של קולומביה לאחרונה למועצת המנהלים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) היא בעיניי מבורכת, ואני מקווה כי עמדה חשובה זו תאפשר לכם לקדם מאבק דיפלומטי משמעותי בתכנית הגרעין האיראנית".

לבסוף, הרצוג התייחס לאיום הטרור המשותף: "בדומה לישראל, אני יודע שקולומביה מוטרדת מתאי טרור של איראן וחיזבאללה המוקמים בגבולכם בוונצואלה. מניסיון רב שנים ברור כי אלו הם גורמים שיש לעצור במהירות- ויפה שעת אחת קודם".

(צילום: קובי גדעון/לע"מ)

מארקס אמר בתגובה להרצוג כי: "אנו נמצאים בנקודת שיא של יחסים בילטראליים, המתבטאים באישור ממשלתי של הסכם סחר חופשי בין ישראל לקולומביה. החשיבות של אמנה זו היא לקדם מסחר והשקעות. אנחנו רוצים לשלש את הייצוא בשנים הקרובות, להגביר את הקישוריות, הבינה המלאכותית, האינטרנט, הטכנולוגיה החקלאית ולמשוך עוד טכנולוגיה ישראלית בארצנו."

הנשיא דוקה דיבר על הפוטנציאל של השקעות ירוקות בקולומביה, ואמר: "קולומביה היא מובילה במעבר האנרגיה באמריקה הלטינית, במדינה שהיא המגוון הביולוגי השני בגודלו על פני כדור הארץ, כאשר 30% מהשטח תוגדר כמוגנת עד 2022". עוד הוסיף כי קולומביה משקיעה רבות בחדשנות ואמר: "קולומביה בדרך להפוך לעמק הסיליקון של אמריקה הלטינית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו