ההסלמה באתיופיה: זוהר קורא לעלות את היהודים - סרוגים

ההסלמה באתיופיה: זוהר קורא לעלות את היהודים

בעקבות מצב החירום שהוכרז באתיופיה בשל הלחימה הממושכת שם בין הצדדים, חבר הכנסת מיקי זוהר קורא לעלות את יתר היהודים שנשארו שם, ומצטרף לקריאתו של נשיא המדינה מיום חמישי שעבר

ההסלמה באתיופיה: זוהר קורא לעלות את היהודים
  מיקי זו(צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90)

בעקבות ההסלמה בלחימה ומצב החירום שהוכרז באתיופיה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), קורא היום (ראשון), לעלות את יתר היהודים שנמצאים שם.

"‏המצב באתיופיה לא פשוט ולצערנו החלה שם התדרדרות ביטחונית. חייבים להשלים את העלאתם של יתר יהודי אתיופיה שנותרו מאחור. זו חובתנו", אמר זוהר.

עוד באותו נושא

חג הסיגד: "לגור בירושלים – התגלמות החלום הציוני"


8

ביום חמישי האחרון משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לאתיופיה, זאת בשל מצב החירום שהוכרז בערב שלפני במדינה, לאור הלחימה המתמשכת. בהודעה משרד החוץ המליץ לישראלים שלא לטוס לאתיופיה, וקרא לישראלים השוהים במדינה לקצר את שהותם.

"משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים המתעתדים להגיע לאתיופיה לשקול להימנע מנסיעות לא חיוניות בעת הזו".

בסרטון: ח"כים מכל קצוות הקשת מברכים על הסיגד

עוד נאמר כי "משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים השוהים באתיופיה לשקול לקצר שהותם, לנקוט במשנה ערנות ולהתעדכן באופן שוטף על התקדמות הלחימה במדינה בכלל והמצב בעיר הבירה בפרט. משרד החוץ ממליץ להימנע מלהגיע ו/או לשהות באזורי העימות, ולהישמע להנחיות המקומיות לגבי שעות עוצר, התקהלויות ומגבלות תנועה".

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא אמר אף הוא ביום חמישי האחרון בטקס המרכזי לציון חג הסיגד כי צריך לפעול ולעלות את האלפים שממתינים באתיופיה. "אלפים עוד מחכים לעלות לישראל, וחלקם נמצאים במצב מאויים ומדאיג. עלינו להמשיך ולפעול להעלתם ארצה במהרה"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אין שם יהודים...
דרור | 07-11-2021 11:09
אין שם יהודים . מזמן
2
בשלטון זוהר וחבריו לא ממש העלו יהודים
קר קר קר קרעי | 07-11-2021 11:19
בין השאר מכיוון שחוץ מכותרות לניגוח, הנושא האתיופי מוצה. נשארו טרמפיסטים שגרו ליד שכנים שהכירו יהודים...
3
יהודים?
א | 07-11-2021 11:23
אלו שמחכים לעלות לארץ הם לא יהודים ולכן אינם זכאים לעלות מכח חוק השבות. את היהודים כבר העלו וכל הזמן מדברים על להעלות את האחרונים (על אף שאינם יהודים!), אז מעלים עוד ועוד ועוד נוצרים שמעוניינים לשפר את המצב הכלכלי שלהם וכן באים לכאן. עושים להם כאילו גיור אבל אחוזים גדולים מהם חוזרים לסורם. חלאס עם השקרים - אנחנו מדינת היהודים ולא מדינת מהגרי העבודה.