אחרי הפסקה ארוכה: תקציב המדינה לשנת 2022 חוזר למליאה

אחרי הפסקה ארוכה: תקציב המדינה לשנת 2022 חוזר למליאה

אחרי שעות ארוכות של הפסקה, שנגרמה בשל טעות בהצבעה, מליאת הכנסת תחזור להמשך דיון על חוק תקציב המדינה לשנת 2022. הקואליציה מקווה לסיים תוך כמה שעות את הדיון

author-image
אחרי הפסקה ארוכה: תקציב 2022 חוזר למליאה
  צילום: דוברות הכנסת

אחרי הפלת סעיף מתוך חוק תקציב המדינה לשנת 2022 (בעניין מימון של משרד החינוך) ואישור מחדש שלה בוועדת הכספים, חברי הכנסת יחזרו למליאת הכנסת להמשך דיון על מנת לאשר באופן סופי את החוק.

כזכור, ישיבת המליאה נעצרה בשעות הערב של יום חמישי לאחר שחברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) הצביעה בטעות נגד אותו סעיף ובכך הפילה אותו, צעד שחייב לאשר אותו מחדש בוועדת הכספים.

בסיום האישור מחדש בוועדה, ולאחר ההחלטה של ועדת הכנסת לאשר את ההפעלה של סעיף 98 (קיצור סדרי הדיון) הוחלט כי המליאה תתכנס מחדש סביב השעה 01:30 ומסגרת הדיון יוגדר עם כמות ההסתייגויות וההצבעות מוגבלת.

האופוזיציה תוכל להביא הצבעה לא יותר מעשר הסתייגויות ותוגבל מאוד היכולת לבקש הצבעה שמית. בנוסף, לחברי הכנסת לא יינתן זמן לנמק את ההתנגדויות שלהם לחוק.

עוד באותו נושא

נתניהו טעה בארבע הצבעות וצייץ הסבר מפתיע


65

בדיון בוועדת הכנסת, התרעמו חברי הכנסת של סיעות האופוזיציה על היחס של הקואליציה והייעוץ המשפטי, שלטענתם רומסים את הזכויות הפרלמנטריות שלהם, ומונעים מהם זמן דיבור או שימוש באפשרות ההנמקה והגשת הסתייגויות בצורה נרחבת.

מרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין (הליכוד) טען שאין שום צורך בשימוש בסעיף 98, מכיוון שאין שום לחץ בהעברת החוק, ואין שום סיבה שלא להמשיך את הדיון בתחילת שבוע הבא, ואף התחייב לאשר קיזוזים במקרה הצורך.

צילום: דוברות הכנסת

לפי הערכות, לדיון עצמו במליאה יישאר 3-4 שעות לסיים את אישור תקציב לשנת 2022 וכך ללא טעויות נוספות – הקואליציה תשלים את חמשת חוקי תקציב המדינה שעלו ביומיים האחרונים.

עוד באותו נושא

חוק ההסדרים עבר; רפורמת הכשרות אושרה סופית


24

בנט: "התקציב יעבור, מדינת ישראל עוברת למצב אחר"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס בליל חמישי לעיכוב בהליך בשל טעות ההצבעה של חברת הכנסת אמילי מואטי. בדבריו בפני התקשורת בנט שמר על אופטימיות, והבהיר למתנגדי הממשלה כי התקציב יעבור בכל מקרה.

"אני רואה שאתם עייפים – תחזיקו מעמד, התקציב יעבור. מרגע שהתקציב עובר מדינת ישראל במצב אחר, הממשלה מתייצבת, ואנחנו יודעים בדיוק לאן להצעיד את המדינה" הבהיר בנט. "אני רוצה להגיד לכל אזרחי ישראל מי שעבד הממשלה או נגד הממשלה, ומי שעוד בוחן אותה: חברים, ממשלת ישראל בראשותי תדאג לכל אזרחי ישראל".

צילום: דוברות הכנסת

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
לך לעזאזל פינוקיו...
יוסף ואחיו | 05-11-2021 0:42
לך לעזאזל פינוקיו
2
לך לעזאזל אתה...
אורית | 05-11-2021 1:22
לך לעזאזל אתה אידיוט
3
עידית סילמן את...
עדו | 05-11-2021 3:01
עידית סילמן את וולגרית ובהמה אין לך טיפה חן שאפשר להגיד וואלה זאתי נחמדה . אני מרחם על בעלך שצריך להתעורר מול הפרצוף הלקקני שלך. יבוא היום שאפזר סוכריות שתעופי לנו מהמציאות ותחזרי לכוך שלך ולקנות פיתות אצל ג'רפי ברחובות
4
כל הכבוד לממשלה....
אביהו | 05-11-2021 5:47
כל הכבוד לממשלה. סוף סוף ממשלה שבאה לעבוד למען עם ישראל ולא למען משפחה מטורללת שתאוות הבצע ןהכבוד מניעה אותם. בוזזז לנהנתניהוס
5
מתנגדי הממשלה מקללים...
ביבי הביתה | 05-11-2021 5:49
מתנגדי הממשלה מקללים וכותבים דברי בלע - והתקציב אושר. המדינה כבר לא שבויה יותר בידיו של מאפיונר שמרסק אותה למען אינטרס אישי. חזרנו למסלול של מדינה נורמלית : יש ממשלה שעובדת למען האזרחים ולא למען ראש ממשלה מושחת, יש תקציב , מונו בעלי תפקידים כגון מנכל האוצר, פרקליט מדינה, ראש המוסד. יש תוכניות לטווח ארוך, יש אור בקצה המנהרה.
6
רע"מ נצחה העם הפסיד
מנסור תומך טרור | 05-11-2021 15:58
התקציב עבר, אבל החרפה של בנט ושקד תשאר לנצח