אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

ועדת השרים אישרה: רב ראשי אחד בכל עיר לכהונה מוגבלת

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן לכהונת רב אחד בכל עיר, וכהונתו תוגבל לקדנציה של עשר שנים שתוכל להתחדש בכל פעם. סעיף נוסף בחוק מעביר את בחירת הרבנים למועצת העיר במקם לגוף בוחר עירוני כפי שקיים היום

ועדת השרים אישרה: רב ראשי אחד בכל עיר לכהונה מוגבלת
  עוד חוק בנושא דת ומדינה. שטרן (פלאש90)

מתקפת החקיקה בנושאי דת ומדינה על ידי מפלגות התנועה ויש עתיד נמשכת.

היום (א') אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) לכהונת רב אחד בכל עיר, במקום שניים אשכנזי וספרדי, כפי שקיים היום. שינוי נוסף שאושר בועדה הוא הקצבת כהונת הרבנים לקדנציה של עשר שנים, במקום החוק הנוכחי בו הם מכהנים לכל ימי חייהם. בתום הקדנציה יוכלו הרבנים המכהנים להגיש את מועמדותם לכהונה נוספת.

חוק זה של שטרן מגיע בהמשך להצעת חוק של ח"כ משה פייגלין, שזכתה לאישורם של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וויו"ר התנועה ציפי לבני לפיה גם חוק הרבנים הראשיים לישראל ישונה באופן שמעתה יבחר רב ראשי אחד לעמוד במועצת הרבנות הראשית, וראש אבות בתי הדין הרבניים ייבחר מתוך בית הדין הרבני.

סעיף נוסף בחוק של שטרן, מהווה שינוי דרמטי יותר ומעביר את בחירת הרב המקומי למועצת העיר בלבד במקום המצב הקיים כיום לפיו את הרבנים בוחרת מועצה ציבורית המורכבת מנציגי מועצת העיר, נציגי המועצת הדתית ונציגים מבתי הכנסת השונים בעיר.

גורמים פוליטיים מעריכים כי שלושת סעיפי החוק נועדו כדי לטרפד בחירה של רבנים חרדיים בערים מעורבות, כשהמכה הגדולה היא נגד ש"ס שעד היום הצליחה למנות רבנים מטעמה בכל הערים, באמצעות דילים עם הציבור הציוני דתי או הציבור החרדי ליטאי.

חוק נוסף שעבר היום בועדת השרים הוא השוואת רמת המיסוי של זוגות חד מיניים לזוגות רגילים. את הצעת החוק הגישה ח"כ עדי קול מ'יש עתיד' והיא נדחתה בשבוע שעבר, אך הערר שהגישו בסיעה נגד ההחלטה התקבל היום וההחלטה עברה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה זה אומר על ירושלים?
שלומי | 01-12-2013 13:42
עד שהיה סיכוי לרב ציוני.. יש 14 חרדים מתוך 31 במועצה..