היום בהיסטוריה: עובד לדיז'ינסקי קופץ על רימון בקרב המיתלה - סרוגים

היום בהיסטוריה: עובד לדיז'ינסקי קופץ על רימון בקרב המיתלה

בקרב על המיתלה במבצע קדש, השליך המ"פ בגדוד 890 רימון לעבר עמדה מצרית. הרימון ניתר וחזר לעבר הלוחמים, עובד גונן בגופו על חייליו ונהרג. על מעשהו עוטר בעיטור העוז בפעם השנייה

היום בהיסטוריה: עובד לדיז'ינסקי קופץ על רימון בקרב המיתלה
  עובד לדיז'ינסקי הי"ד

היום בהיסטוריה: כ"ז בחשוון תשי"ז – עובד לדיז'ינסקי  קופץ על רימון בקרב המיתלה

"עוד לפני שהרימון התפוצץ הבנתי ברגע אחד שעובד מציל את חיי. הוא לפת אותי בתוך גופו והסתיר אותי, כשפניו מול הרימון המתגלגל".

סיפר יגאל גרבר כיצד המ"פ שלו סגן עובד לדיז'ינסקי הציל את חייו בקרב המיתלה.

עוד באותו נושא

היום בהיסטוריה: מבצע משה – יהודי אתיופיה עולים ארצה

מבצע קדש, נפתח כשגדוד 890 צנח ליד המיתלה, מעבר יבשתי בין שני רכסי הרים. חיל האוויר דיווח כי המעבר ריק, אך הוא לא ידע כי שני גדודים מצריים התחפרו בכוכים. ברגע שנכנס חלק מהכוח למיצר נפתחה עליהם אש תופת מכל הכיוונים, בלי יכולת לדעת מהיכן מגיעה האש.

קרב המיתלה התנהל במשך יומיים בין כ"ו לכ"ז חשוון תשי"ז (31.10-1.11.56) עם רדת הערב בתום יום קרבות הראשון אור לכ"ז בחשוון, בו לא הצליחו הלוחמים לזהות את מקורות הירי ולעבור את מיצרי המתלה, אסף מפקד פלוגה א' עובד לדיז'ינסקי את חייליו ואמר להם: "אנו יוצאים בחסות החשיכה לפשיטה על אותן עמדות, חלקן מבוצרות וחלקן כוכים ארעיים, שמנעו את כניסת הכוחות שלנו אל תוך המעבר".

הרימון קפץ בחזרה, עובד ספג את הרסיסים

החוליה בפיקודו של עובד לדיז'ינסקי התקדמה אל הבונקר הראשי שממנו נורתה אש חזקה וממנה נהרג הסמ"פ חיים מצליח. עובד ומני מרוז זחלו אל עבר הבונקר עובד צעק למוני אני זורק רימון אל הבונקר. עובד זרק את הרימון אך הרימון פגע בקיר הבונקר וחזר אל עובד.

עובד נפצע קשה ובשארית כוחותיו כיסה בגופו על יגאל גרבר חייל נוסף שהיה במקום והציל את חייו. לאחר מותו הוענק לעובד צל"ש הרמטכ"ל שהומר לימים בעיטור העוז.

צנחנים מתחפרים במיתלה במבצע קדש (אברהם ורד, לע"ם)

לא הייתה זו הפעם הראשונה בה הוענק לעובד עיטור העוז. שנה קודם לכן בפעולת עלי זית שליד הכנרת נתקל עובד בגדר שלא פוצצה, זחל תחתיה והרג מקלען ושני רובאים ששהו בבונקר, ובכך איפשר את החדירה למוצב וכיבושו. גם על מעשה הוענק לעובד עיטור העוז.

עובד נולד ברחובות ולאחר מכן עברה משפחתו לכפר ביל"ו. מגיל צעיר היה נמשך לעבודת-אדמה וצמוד היה לשדה ולניר, למשק ולכל הצומח והחי שבו.

מצבתו של עובד בחלקת מלחמת סיני בהר הרצל בירושלים (תמר הירדני)

ברחובות עיר הולדתו נקרא רחוב ע"ש עובד האדמה המצמיח והמציל את חיי חבריו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 01-02-2022 18:26
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף