יפן: בניגוד לתחזיות - רוב גדול למפלגת השלטון - סרוגים

יפן: בניגוד לתחזיות – רוב גדול למפלגת השלטון

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הצליח לשמור על השלטון בצורה מרשימה, כאשר מפלגתו השיגה רוב מוחלט בפרלמנט, בניגוד לתחזיות הסקרים: "רוצה לנצל את התוצאה"

יפן: בניגוד לתחזיות - רוב גדול למפלגת השלטון
  פומיו קישידה (צילום: שאטרסטוק)

ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, הפתיע את כולם, כאשר בניגוד לסקרים, שמר על שלטונו באופן ברור, לאחר שמפלגתו קיבלה רוב מוחלט בפרלמנט בבחירות שנערכו אתמול, בניגוד גמור לסקרים.

הסקרים שהתפרסמו לפני הבחירות דיברו על כך שקישידה אמנם ישמור על השלטון, אך ללא רוב פרלמנטרי למפלגתו, וייאלץ להקים ממשלה קואליציונית.

עוד באותו נושא

אירוע דקירה בטוקיו: לפחות 15 פצועים ברכבת תחתית

רה"מ אמר כי הוא ינצל את התוצאות לקידום מדיניות: "זכינו ברוב, מה שאני חושב שהיה משמעותי", אמר קישידה. "אני רוצה לנצל לחלוטין את התוצאות על מנת לנהל גם את הממשלה וגם את הפרלמנט".

קושידה הכריז על הבחירות לפני כחודש, מעט זמן אחרי שמונה לתפקיד. מפלגתו הליברל-דמוקרטית, ה-LDP, ספגה ביקורת רבה על ההתמודדות שלה עם מגפת הקורונה. עוד לפני הבחירות, קושידה לא הצליח להעביר רפורמות סיוע לעניים, אך הצליח להשיג מימון יותר גבוה לצבא ולהציג קו קשיח יותר מול סין.

במדינה יכולים לנשום כעת לרווחה, לאחר שחששו מפני הפסד גדול, שהיה עשוי להוביל למריבות פנימיות, ולהחזיר את יפן לתקופה של ממשלים ששרדו זמן קצר, זאת עד שראש הממשלה לשעבר שינזו אבה הצליח לשרוד קדנציה יוצאת דופן של 8 שנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו