13 מדינות אירופיות: אל תבנו ביהודה ושומרון - סרוגים

13 מדינות אירופיות: אל תבנו ביהודה ושומרון

באירופה מגנים את ההחלטה הישראלית לבנייה של 3000 יחידות דיור בהתנחלויות: "מתנגדים למדיניות הרחבת ההתנחלויות בשטחים הכבושים". בשמאל תמכו באירופאים

13 מדינות אירופיות: אל תבנו ביהודה ושומרון
  (צילום: הדס פורוש/ פלאש 90)

11 מדינות אירופיות בהובלת גרמניה פרסמו הודעה משותפת שקוראת לישראל לחזור בה מההחלטה לקדם תכנון ובניה של 3000 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות ביהודה ושומרון, כך מדווח ברק רביד. בנוסף לכך, גם בריטניה פרסמה הודעה דומה בקריאה נפרדת.

בהודעה של משרדי החוץ של בלגיה, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, אירלנד, איטליה, הולנד, נורבגיה, פולין, ספרד ושבדיה נאמר כי: "אנו קוראים לממשלת ישראל להפוך את ההחלטה לקדם בנייה של 3000 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית. אנו מדגישים את התנגדותנו העזה למדיניות של הרחבת ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים, שמהווה עבירה על החוק הבינלאומי ומערער את המאמצים לפתרון שתי המדינות".

עוד באותו נושא

ארה"ב בהודעה רשמית נגד הבנייה ביהודה ושומרון


6

בהודעה הבריטית נאמר: "אנו קוראים לממשלת ישראל להפוך את ההחלטה לקדם את הבנייה של יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית הכבושה ובמזרח ירושלים. התנחלויות אינן חוקיות תחת חוק בינלאומי ומהוות מכשול לשלום וליציבות".

בתגובה להצהרות האירופאיות, אמר ח"כ מוסי רז (מרצ): "הידידות הקרובות לישראל בעולם שרוצות את טובתה אומרות את המובן מאליו: יש להפסיק את הבנייה בהתנחלויות בשטחים הכבושים. הבנייה הלא מוסרית בהתנחלויות אינה רק פגיעה בסיכוי להסדר היא גם פוגעת במעמדה של ישראל בעולם. מן הראוי שהממשלה תבטל את החלטת הבנייה שהורסת את ישראל".

בשלום עכשיו גם תמכו בהחלטה: "בלתי נתפס שלהנהגה האמריקאית ולמדינות אירופה יש יותר אחריות כלפי ביטחונם ועתידם של אזרחי ישראל מאשר לממשלה שהתחייבה לסטטוס קוו מדיני ומקדמת בנייה מזיקה וחסרת אחריות בהתנחלויות. הגיע הזמן שהמבוגרים האחראים בממשלת השינוי יתעוררו ויעצרו את השתוללות הבנייה בהתנחלויות שפוגעת באינטרס הישראלי ומסכלת פתרון מדיני עתידי".

כזכור לפני יומיים גינו גם האמריקאים את ההחלטה של ממשלת ישראל, כאשר נד פרייס, דובר משרד החוץ האמריקני, אמר כי ארצות הברית ״מודאגת מאוד״ מהחלטת ממשלת ישראל לקדם בנייה ביהודה ושומרון. בהודעת האמריקאים נכתב כי הצעדים של ישראל פוגעים ביכולת להגיע לממש את החזון שתי המדינות אותו וושינגטון בחרה לאמץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
חראבנט מוותר על...
חראבנט ולפידון האדיוט במכירת חיסול למדינת ישראל על אזרחי ישראל היהודים | 28-10-2021 15:37
חראבנט מוותר על הכל כולל אזרחי ישראל היהודים משהו רוצה עוד משהו ממשלת החורבן עושה מכירת חיסול למדינת ישראל
2
הישראלים חושבים שהם...
אני 1 | 28-10-2021 15:44
הישראלים חושבים שהם העם הנאור ומגיע להם לרמוס זכויות של עם אחר...גירשתם עם מאדמתו בשנת 48 ועדיין ממשיכים באותה מדיניות...תתעוררו , זה לא יימשך כך
עוד קצת...
א | 29-10-2021 23:52
עוד קצת תחזרו לשוויץ
אחמד מה...
הנאור | 28-10-2021 15:50
אחמד מה עם הטיח
3
אלוהים אמר "וירשתם אותה וישבתם בה". נקודה.
אלוהים קובע | 28-10-2021 15:48
אלוהים אמר וירשתם אותה וישבתם בה. נקודה.
4
להמשיך לבנות בכל...
ציוני | 28-10-2021 15:49
להמשיך לבנות בכל הכח
5
מי אתם שתגידו...
אורח | 28-10-2021 16:15
מי אתם שתגידו לישראל איפה לבנות ומה לעשות חצופים !! ממשלה של אפסים ומחבלים לאן הגענו שמדינות מאירופה מתערבות לנו במדינה סוף העולם מגיע
6
האירופאים הארורים עשו...
יצחק | 28-10-2021 16:33
האירופאים הארורים עשו לנו את השואה, וגם עכשיו לא מניחים לעם ישראל ורודפים אותו על אדמתו. חוצפה לדרוש מיהודים לא לבנות על אדמתם
7
ומה חדש? כלום. מלבד העובדה שבנט נתן למרצ
בני | 31-10-2021 10:14
את הכוח להצטרף לחבורת האירופאים הצבועים. צריך להמשיך לבנות אבל לצערינו זה לא יקרה עם הממשלה העלובה הזו.