שבועיים אחרי התקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה, ומערכות המחשוב של בית החולים עדיין לא פועלות במאה אחוזים.

בעדכון שפרסם היום בית החולים, מתוארים המאמצים שעושה בית החולים כדי להחזיר את עבודתו לסדרה: "מיום מתקפת הסייבר על מערכות המחשוב במרכז הרפואי פעלנו בשיתוף חטיבת בתי החולים, משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי לפריסה מחודשת של כל מערכות המידע בתשתית חלופית לזו שהותקפה."

"המשמעות היא התקנה מחדש של מערכות מחשוב המאפשרות ניהול תיק קליני, כולל היסטוריה רפואית. הדבר נעשה תוך חתירה לרמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר, עדכון המערכות החדשות ביותר, ויצירת תעדוף קליני כך שתהליך השיקום יבוצע באופן המושכל והמבוקר ביותר.".

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

צילום: דוברות הלל יפה

בינתיים, בית החולים כמעט ואינו מקבל חולים חדשים שיכולים להגיע לבתי החולים חלופיים. "המיונים שלנו מקבלים מטופלים, מרפאות החוץ פועלות באופן חלקי, ניתוחים מבוצעים, ולמרות שאנחנו עדיין לא במלוא התפוקה כפי שאנו רגילים, המטופלים שנמצאים כאן ומגיעים לכאן זוכים למלוא היחס והשירות, וכמובן הטיפול הרפואי", סיפר מנכ"ל בית החולים ד"ר מיקי דודקביץ.

"עברנו כברת דרך בשבועיים האחרונים, כזו שיש בה בכדי להתוות תורה עתידית ממנה ילמדו אחרים. זוהי התמודדות מורכבת עם מצב הדורש הסתגלות מסוג שאינו רפואי במהותו. לצד הקמת מערכות מידע חדשות, אנו פועלים בכל המישורים לשחזור הדרגתי של המידע הקליני. החזרה לשגרה היא כרגע בראש מעייננו, ולשם כך אנו פועלים מידי יום על מנת להעמיק ולהרחיב את הפעילות הקלינית."