אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

אלעד מלכא באולפן: "לא יכול לחשוב על פתרון יעיל יותר להוריד את העומסים"

בראיון באולפן סרוגים מסביר מנכ"ל הלובי הציבורי "האינטרס שלנו", מדוע יש להטיל תשלום על הכניסה עם רכב למרכז: היום משלמים את הכסף הזה בזמן, בפקקים. אגרת גודש משיגה את התוצאה"

אולפן סרוגים: אגרות הגודש - הפתרון הכי טוב לפקקים
  (צילום: ליאור מזרחי)

אחת הרפורמות המרכזיות שמופיעות בחוק ההסדרים היא רפורמת אגרות הגודש, לפיה רכבים פרטיים שייכנסו לגוש דן יצטרכו לשלם אגרה. מנכ"ל הלובי הציבורי "האינטרס שלנו", המקדם את החוק, אלעד מלכא, סיפר בראיון לאולפן סרוגים מדוע מדובר ברפורמה יעילה, מה הוא עונה לביקורת שכנגד, ואיזה ביקורות יש לו לגבי מבנה הרפורמה הנוכחי. צפו בראיון המלא:

(צילום: ליאור מזרחי)

"הרפורמה נוסתה ב-6-7 מקומות בעולם, ובכולם בהצלחה", טוען מלכא. "בכל המקרים זה הוריד את הגודש ב-15%. זה משמעותי כי הגודש תמיד עולה בקצב אקספוננציאלי. אני לא יכול לחשוב על פתרון יעיל יותר שהמדינה יכולה לעשות על מנת להוריד את העומסים".

עוד באותו נושא

ביום חמישי: שביתה בתחבורה הציבורית

מלכא הודף את הביקורת לפיה יש לשפר את התחבורה הציבורית על מנת שתהווה חלופה יעילה לפני שיהיה ניתן להטיל קנס כזה על הציבור: "הרבה אנשים היום משלמים את הכסף הזה בזמן, בפקקים, שעולה לכולם כסף. עדיף שתהיה בישראל תחבורה ציבורית טובה יותר, רואים בכמה מקומות שונים שאגרות הגודש משיגה את התוצאה גם בלי שינוי בתחבורה הציבורית. אחת הסיבות שהתחבורה הציבורית בארץ לא טובה, היא הפקקים".

רבים טוענים שמדובר ב"מס לפריפריה", כלומר שאלה שגרים בפריפריה ועובדים במרכז יצטרכו לשלם, לעומת אלו שיש להם כסף לגור במרכז. לביקורת הזאת משיב מלכא: "רוב האנשים שגרים בפריפריה לא עובדים במרכז, ואם כן הם היותר עמידים. הנתונים מראים שרוב מי שישלם את אגרות הגודש הם בעשירונים 7-9, מעמד בינוני גבוה. זה מס פרוגרסיבי. ייקחו לעשירים יותר".

אחת הביקורות המרכזיות של מלכא על מבנה הרפורמה היא ההחרגות של קבוצות שונות, בהן אופנועים, מוניות ונכים. מלכא מדגיש כי נכים שאינם עם מוגבלות פיזית לא אמורים לקבל את הפטור, למרות שהם קיבלו אותו. "נראה הרבה רכבי נכים שלא משמשים נכים. המוניות שקיבלו החרגה זה רכב פרטי עם גג צהוב עליו. ביקשנו לבטל את ההחרגות הללו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לא עובדים במרכז
ניר | 26-10-2021 12:53
מלכא: רוב האנשים שגרים בפריפריה לא עובדים במרכז באיזה סרט אתה חי לא עובדים במרכז ,למה יש מקומות עבודה בלי סוף בפריפריה? מה זה השטות שאתה מדבר, אני גר בפריפריה ועובד במרכז, למה שאני ישים עוד כסף על אגרת גודש לא מספיק הדלק , יהיר ומתנשא לך לעזאזל ,עוד אחד ממדינת המרכז שלא מבין כלום רק את עצמו והחברים שלו
2
שנים של הזנחה של ממשלות הליכוד
אלון | 26-10-2021 14:53
עכשיו צריך לתקן
3
אם המוניות זה...
שי מילר | 26-10-2021 16:26
אם המוניות זה רכב פרטי עם גג צהוב שעליו נהג המונית שילם 247 אלף שח למדינה שיבטלו את הזכות הציבורית ואת הזכות לומר לנהגי המוניות כמה ואיך לגבות המוניות הם חלק ממערך התחבורה הציבורית ואם הציבור או הממשלה לא רואים כך שיבטלו את כל הגזרות והתקנות ויתנו למוניות להתקיים כעסק לכל דבר.
4
בהתחלה קראתי אגרות הקודש :-)
יעקב | 26-10-2021 17:37
האמת זה היה יכול להיות משעשע
5
אין תחבורה ציבורית...
אריק | 26-10-2021 17:50
אין תחבורה ציבורית בשבת או 24/7. יש גם היום כמות מחפירה של קווים )שניים בשעה לירושלים? בושה.). תוסיף את ה15 אחוז האלה לתחבורה הציבורית הנוכחית ובכלל אי אפשר יהיה לעלות עליה מהעומס. מדבר כמו אחד שלא משתמש בה כלל.
6
לך לעזאזל ...
יוסי | 26-10-2021 21:56
לך לעזאזל יא כלב
7
לך לאלף עזאזל...
שץ | 27-10-2021 8:30
לך לאלף עזאזל יא חלאה ותוריד את הכיפה על הדרך
8
בחור לענין
חד | 28-10-2021 14:42
בחור לענין
9
שקרן, אגרת גודש לא "פתרה את הגודש לחלוטין"
דור | 22-11-2021 1:47
בשום מקום. שקרן שקרן שקרן.