בטקס חגיגי במעמד שר התיירות, יואל רזבוזוב, ראש עיריית ערד – עו"ד ניסן בן חמו, מנכ"ל משרד התיירות – אמיר הלוי וניר ונגר, ראש מועצה אזורית תמר – הורכב חלק נוסף בפאזל של שביל ישראל לאופניים. קטע השביל שבין ערד למצדה שאורכו כ -40 ק"מ, נחשב לאחד מן החלקים היפים ביותר של המסלול, ולטענת רבים, גם אחד המאתגרים שבו.
מפדלים? זה בשבילכם: שביל ישראל לאופניים מקבל תוספת משמעותית והיסטורית בדמות מקטע ערד-מצדה. כאמור, אורכו של מסלול זה מגיע ל-40 ק"מ, כאשר הרכיבה אורכת כחמש-שש שעות, מתחילתו ועד סופו. דרגת הקושי – מאתגרת. המשמעות היא שהרכיבה לא מיועדת למתחילים. השביל מאופיין כולו כסינגלים.

שביל ישראל לאופניים הוא פרויקט לאומי, שמטרתו ליצור שביל רכיבה רציף לאופני הרים, שיחצה את הארץ לאורכה ויחבר בין החרמון בקצה האחד לבין אילת בקצה השני. מקטע ערד-מצדה הוא תא שטח בעל מאפייני מדבר קשוחים (חום, אין צל, סלעים ודרדרות) ומפל גבהים דרמטי, שתחילתו בערד בגובה של כ-600 מטרים מעל פני הים וסיומו באתר מצדה (הסוללה), בגובה של 70 מטרים מעל פני הים.
את הקמת השביל מובילה רשות הטבע והגנים בסיוע משרד התיירות באמצעות זרועו הביצועית – החברה הממשלתית לתיירות. ייחודיותו היא היותו אחד השבילים המוסדרים הארוכים בעולם, אשר הותאם לרוכבי אופני הרים. השביל עובר בין אתרי המורשת הקדומים ביותר בעולם ובהם האתרים הקדושים והחשובים ביותר לשלוש הדתות.
כעת, לאחר תקופת הרצה, נפתח רשמית. שר התיירות, יואל רזבוזוב: "פתיחת השביל מסמלת בצורה כל כך מדויקת את שאיפת משרד התיירות לחבר את הדרום, באמצעות המוצר הדרומי שאנחנו מקדמים, בצורה הוליסטית יותר, לשאר ישראל".

"אני רואה בעיר ערד ובאזור כולו פוטנציאל תיירותי גדול. קטע השביל שאנחנו חונכים היום מתחבר לשביל ישראל – והדבר מסמל בצורה כל כך מדויקת את פעולות משרד התיירות לחבר את הדרום, באמצעות המוצר הדרומי שאנחנו מקדמים, לשאר ישראל. יתרה מכך, בכוונתי ובכוונת המשרד משרד התיירות לקחת חלק בתחזוקת שביל ישראל כולו".
הלל זוסמן, מקדם השביל מטעם רשות הטבע והגנים: "היה מאתגר לעשות את מקטע השביל, כי הוא מתאפיין בכמה מצוקים שמקשים על התכנון. חלק מהחוויה היה ליצור את השביל בטופוגרפיה הלא פשוטה הזו. השביל חושף נופים של ים המלח, הרי אדום, מדבר יהודה והתברך במראות באמת יוצאי דופן".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים