הח"כים נגד העיתונאים: מציצים לנו בפלאפון - סרוגים

הח"כים נגד העיתונאים: מציצים לנו בפלאפון

חברי הכנסת אופיר סופר ואמילי ומואטי פנו במכתב ליו"ר הכנסת בבקשה שימגר את תופעת המציצנות לפלאפונים של חברי הכנסת מצד העיתונאים

author-image
הח"כים נגד העיתונאים: מציצים לנו בפלאפון
  (צילום: דוברות הכנסת)

חברי הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) ואמילי מואטי (העבודה) פנו ליו"ר הכנסת, מיקי לוי בכדי שישים סוף לתופעת המציצנות לפלאפונים, למחשבים ולמסמכים של חברי הכנסת. "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם".

(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

עיקרי הבקשה

בשבועות האחרונים נחשפו מספר פעמים צילומים מתוך מכשירי הפלאפון, מחשבים אישיים ומסמכים של חברי הכנסת שישבו במליאת הכנסת. הסיבה העיקרית למקרים היא שחברי הכנסת מהאופוזיציה בעיקר יושבים מתחת ליציע העיתונאים והמכובדים ובכך ניתן להחשף לפעולותיהם האישיות במחשבים ובפלאפונים האישיים.

בין המקרים המוכרים שתועדו ופורסמו, רכישת הנעלים של חברת הכנסת שטרית מהליכוד, פתק שקיבל ראש האופוזיציה מיועציו וטבלת אקסל של ח"כ ברקת.

המכתב המלא

בעקבות התופעה פנו חברי הכנסת מואטי וסופר ליו"ר הכנסת שישים סוף לתופעה וישמור על פרטיותם של חברי הכנסת. "בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה מגונה החוזרת על עצמה שוב ושוב, בה מצולמים חברי כנסת ללא ידיעתם בעת שהותם במליאת הכנסת".

מואטי (צילום: יונתן זינדל\פלאש90)

כתבו חברי הכנסת והוסיפו "ענייניהם האישיים של חברי הכנסת והשרים כמו גם נושאים בתחום עבודתם הקשורה לעיתים בנושאים הקשורים לביטחון המדינה ולנושאים מסווגים- חייבים להישאר בחזקתם בלבד אלא אם כן בחרו לחשוף אותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו