למתנחלים נמאס מכץ וחוטובלי: לא דואגים לנו - סרוגים

למתנחלים נמאס מכץ וחוטובלי: לא דואגים לנו

למעלה משלוש שנים סובלים תושבי השומרון ממערך תחבורה ציבורית כושל בעקבות נסיעת אלפי פועלים פלסטינים.הפעם הם החליט לכוון את המאבק לשר התחבורה וסגניתו. הנהגת ההתיישבות 'שומרת' על כץ וחוטובלי", הסבירו פעילים שתלו אתמול את תמונות השניים על האוטובוסים לצד הכיתוב "הם לא נוסעים בתחבורה ציבורית"

author-image
למתנחלים נמאס מכץ וחוטובלי: לא דואגים לנו

קמפיין גרילה של מתיישבים בשומרון נגד שר התחבורה וסגניתו.

פעילים מאריאל ויישובי השומרון תלו אתמול שלטים על אוטובוס אפיקים מספר 286 המגיע לאריאל, בו נראות תמונותיהם של שר התחבורה ישראל כץ וסגניתו ח"כ ציפי חוטובלי ולידם הכיתוב: "הם לא נוסעים בתחבורה ציבורית".

"הם מתהדרים בתמיכה בהתיישבות אבל מתעלמים מפגיעה יום יומית באלפים מתושבי השומרון", מסבירים הפעילים שהדביקו אתמול על עשרות מהאוטובוסים בשומרון את מדבקות הענק.

הזעם של המתנחלים יוצא בעקבות החלטה שהתקבלה לפני למעלה משנה וחצי לפיה ערביי השומרון העובדים בישראל יוכלו לנסוע בתחבורה הציבורית הישראלית, בעיקר אוטובוסים של חברת 'אפיקים' בציר תל אביב – אריאל. זרם הפועלים העצום מכביד על התחבורה הציבורית ומידי יום ממתינים מאות נוסעים בתחנות האוטובוסים שעות ארוכות לאוטובוס מלא נוסעים שלא עוצר בתחנות.

"בדרך כלל בשעות העומס מדובר על למעלה משעה המתנה שבמהלכה עוברים כשלושה אוטובוסים מלאים בנוסעים שלא עוצרים בתחנה", מסביר אחד הנוסעים, שממתין בסוף יום העבודה בתחנת האוטובוס הסמוכה למתחם הבורסה ברמת גן.

בכירי השלטון המקומי בשומרון ואישי ציבור שונים בהנהגת ההתיישבות התבטאו לא פעם בנושא ואף הואשמו בגזענות בשל קריאתם להפריד בין התחבורה למתיישבים לזו של הפלסטינאים. "ההתבטאויות הללו לא תרמו במאומה מכיוון שהאחראים לכך הם כץ וחוטובלי ואילו הנהגת ההתיישבות 'שמרה עליהם'", מסביר אחד הפעילים ומתייחס לקרבה בין ראש מועצת שומרון גרשון מסיקה לשר כ"ץ. דיון בכנסת בועדת חוץ ובטחון לפני שבוע, העלה את הבעיה ודרש טיפול שבינתיים לא נראה באופק.

"מכיוון שההנהגה בשומרון חוששת להתעמת עם השר וסגניתו, למרות שהם אחראים לסבל יום יומי לתושבים, החלטנו ליטול לידינו את המאבק ולהתמקד באחראיים הישירים למצב".

הפעילים מוסיפים כי מדבקות הענק עם תמונותיהם של השניים הוא שלב ראשון במאבקם. "ההנהגה שלנו מעדיפה את האינטרס הפוליטי הצר שלהם ושל השר וסגניתו על איכות חיי התושבים".

הפעילים מדגישים כי כל פתרון שיקל על מצוקת הנוסעים יהיה מקובל עליהם. "או הקמת מערך תחבורה ציבורית נפרד לפלסטינאים או תגבור הקווים הקיימים. אבל הגיע הזמן שהשר כץ וסגניתו חוטובלי יתחילו לעבוד למען התושבים בשומרון ולא רק למען ההנהגה הפוליטית כאן".

"המאבק הזה נראה כמו תסכול בקרב התושבים", מסביר שגיא קייזלר, מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שפעל בעבר בנושא, "התושבים מבינים שהפתרון לנושא התחבורה הציבורית בשומרון לא מסובך מידי אבל מישהו צריך להחליט לבצע אותו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דוקא חוטובלישכל נסעה כשעשתה פרובוקציה בקו מהדרין
| 26-11-2013 22:41