אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

ח"כ אשר: "ימינה מבזה את מורשתו של הרב קוק"

ח"כ יעקב אשר תוקף: "בזמן שאורבך מקדם הצעת חוק להנצחת זכרו של הרב קוק, השר כהנא פועל להחרבת מוסד הרבנות הראשית הממלכתי שהקים אותו הרב קוק. התחריבו וגם תנציחו?!"

ח"כ אשר: "ימינה מבזה את מורשתו של הרב קוק"
  צילום: עדינה ולמן/ דוברות הכנסת

על רקע קידום הצעת החוק של ח"כ ניר אורבך להנצחת זכרו של הרב קוק, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) תוקף ואומר לסרוגים:

עוד באותו נושא

עסקת חבילה: הדיל שיביא לאישור חוק הרב קוק


16

"חגיגת הצביעות של ימינה מטפסת לשיא חדש. בזמן שח"כ ניר אורבך מקדם הצעת חוק להנצחת זכרו ומורשתו של הרב קוק, חברו למפלגה השר מתן כהנא פועל להחרבת מוסד הרבנות הראשית הממלכתי שהקים אותו הרב קוק. זו עזות מצח שלא תתואר, ימינה מבזה את מורשתו של הרב קוק זצ"ל ושום הצעת חוק לא תוכל לכפר על כך, התחריבו וגם תנציחו?!".

ועדת שרים לענייני חקיקה דחתה לאחר  אישור התקציב את הצעת החוק של ניר אורבך להנצחת זכרו של הרב קוק. כפי שפורסם לראשונה בסרוגים, החוק מקודם כעסקת חבילה עם החוק של ח"כ גלעד קריב להנצחת מורשתו של ברל כצנלסון,  כאשר כל מחנה זוכה לקדם הנצחה לאישיות חשובה מההיסטוריה של הקמת המדינה.

בעבר הגישה ח"כ מרב מיכאלי הצעת חוק דומה שלא קודמה. כעת חברה למפלגה, גלעד קריב, העלה חוק זהה שצפוי להיות מאושר יחד עם החוק של ניר אורבך.

מלשכתו של ניר אורבך נמסר לסרוגים: "מפלגת ימינה ומפלגת העבודה עובדות יחד לקדם את חוק הרב קוק וחוק ברל כצנלסון. הקואליציה הנוכחית הביאה איתה הזדמנות לחיבורים. הרעיון של קידום משותף של חוקים לאומיים להנצחתם של רב ראשי והוגה דעות, שהיו מנהיגים ציוניים ומובילים משני מגזרים שונים ושהיו מחוברים לעם, לארץ, לתורה ולמסורת היהודית הוא הזדמנות לשיתוף פעולה בין מפלגות ציוניות משני צידי המפה הפוליטית בחוקים חברתיים וחשובים ערכית ורוחנית."

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
41 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
אורבך אתה אבוד...
לך משומד | 17-10-2021 15:16
אורבך אתה אבוד הכיסא והמשוכורות העתק חשובת לך יותר מיהדות ותורת ישראל
עם ישראל חשוב...
פרושיוטו | 19-10-2021 10:48
עם ישראל חשוב יותר מהרבה דברים, מה קשור סמוטריץ' לשיתוף פעולה עם ג' יהאדיסטים?
נכון
צבי יהודה | 17-10-2021 20:19
עם ישראל קרי האחים המוסלמים ,דעאש, וחמאס [הרי כולם צאצאי עשרת השבטים]חשובים יותר מעוכרי ישראל סמוטריץ והרב טאו
ואעשה זאת שוב
הצבעתי ימינה | 17-10-2021 19:05
עם ישראל חשוב יותר מסמוטריץ
2
אם הרב קוק היה יודע שכך תראה מורשתו....
חננאל | 17-10-2021 15:19
אז גם הוא היה יוצא נגד הרבנות הראשית - גוף מושחת ומסואב שעסוק בלשמור על השמנת ולחלק את העוגה למקורבים. רב העם מאס במוסד הרקוב הזה - במצב הנוכחי יש להחריב את המוסד הזה או לעשות ניקוי אורוות רציני. הרבנות הראשית מרחיקה את עם ישראל מהתורה בגלל ההתנהלות המושחתת שלה
3
הדאגה של ח"כ יעקב אשר לרב קוק ממש מרגשת
מוטי | 17-10-2021 15:25
האמת היא שהשר מתן כהנא פועל להצלת מוסד הרבנות הראשית שהפך מסואב ומושחת. אבל, יש כאלה שזה לא מוצא חן בעיניהם ובעיקר מי שהביאו את מוסד הרבנות הראשית למצבו הנוכחי.
חבל שאתה...
פרושיוטו | 19-10-2021 10:40
חבל שאתה לוקח את זה למקום גזעני. אני בצד שלך בנוגע לרב, אבל היה אפשר להגיד עליך שאתה צאצא של קומאנדאנט בלי להתחשב באשכנזים אחרים.
אתה בעל שנאת חינם טהורה במסווה של פרומפר
דוד | 18-10-2021 14:19
חוץ משנאת חינם והוצאה דיבה - במה מתבטאת עבודת השם שלך? אתה חושב שבזה השם חפץ? אתה מדגים באופן מושלם את המשל של הרב מבריסק על העכברים החתול ועקרת הבית ודל
לנורי
עמדין | 18-10-2021 9:23
אתם נגד האיסלאם?הרי אתם מחובקים עם מנסור עבאס?ראית את פרץ החיוכים בין המנהיג שלך בנט למנסור עבאס כשהוא כינה את נתניהו אבו יאיר?את הצפחות?ממש אילת אהבים ויעלת חן,היום אתם הסרוגים בשר מבשרם ועצם מעצמותיהם של אחיכם מהחמס מדעאש ומהאחים המוסלמים,קורה לכם המשיחיים של הרב קוק בדיוק מה שקרה לשבתאיים גם ש הם התאסלמו והקימו את הדונמה, בנט כהנא ואורבך הם מקימי כת הדונמה ה הקוקית,שפת הביבים שלך גם מתאימה לתנועות של משיחי שקר,איפה למדת לדבר כך?מאורות התחיה?אורות התשובה?אגרות הראיה?
אתה נשמע...
נורי | 18-10-2021 9:10
אתה נשמע תימני שסבתו נאנסה ויצא ממנה מוסלמי קטן בדמות אביך. היו הרבה מקרים כאלה בתימן של שלטון האיסלאם בעולם.
גילוי נאות
עמדין | 18-10-2021 8:59
כדי שלא תחשוד בכשרים ,אני לא קשור כלל לדעותיו של יעקב אשר ולחבר מרעיו ,אני שייך לאלו שרואים בחכים של אגודת ישאל ודגל התורה כמי שמכרו את נשמתם למזרחי ,אין בינם לבין מתן כהנא ולא כלום,מבחינתנו אין קשר בין דגל התורה שהייתה בזמן הרב שך שעמד כחומה בצורה נגד פגעי המזרחי לדגל התורה של היום ,במידה מסויימת דגל התורה של היום יותר הרסנית מימינה היא מחריבה מבפנים וכבר אמר החכם שומרני מאוהבי ,כי מהשונאים שלי אני יודע להישמר ,יעקב אשר קשור למורשת רודף הדת הרב קוק הרבה יותר ממה שהוא קשור לקדוש ה אוהבן של ישראל אשר ליבו כלב הארי מרן הרב שך
אז למה...
רון | 18-10-2021 8:32
אז למה אתם מקשקשים לנו על שימור מורשת הרב קוק? ואתם הלא שנאתם אותו? צאו טמאים לפני שהארץ תקיא אתכם
חצוף. ...
משיב | 18-10-2021 7:28
חצוף.
בדרן אתה.אפילו...
יוד | 18-10-2021 6:50
בדרן אתה.אפילו חלק מרבני צוהר כגון הרב ביגל מעומר מתנגד בחריפות לרפורמת הנוכל כהנא השקרן רמאי.מה לו ולהלכה? ליצן מחמדי.
למוטי
עמדין | 17-10-2021 15:58
הפעם אני מסכים איתך לחלוטין,מורשתו של הרב קוק היא שנאת תלמידי חכמים וקירבה ואהבה לנצרות ולשבתאות[בשבתאות יש גם מרכיב מוסלמי המרתו של שבתאי צבי וכת הדונמה ,כך שהיא באמת מכילה את מחמוד עבאס והאחים המוסלמים]]ימינה מייצגת היטב את מורשת הרב קוק בעקירת התורה והמצוות והמרת הדת
4
כהנה אתה בהמה...
מומו | 17-10-2021 15:28
כהנה אתה בהמה סרוכה...גועל נפש......כלב יותר טוב ממך...חזיר אידיוט סמרטוט רצפה
ואעשה זאת שוב
הצבעתי ימינה | 17-10-2021 19:05
עם ישראל חשוב יותר מסמוטריץ
5
אומר מי שמפלגתו...
נורי | 17-10-2021 15:31
אומר מי שמפלגתו מגנה על פדופילים דוגמת מלכה לייעפר.
6
מעריך את המפלגות החרדיות יותר מימינה
פיני | 17-10-2021 15:32
חברי ימינה דואגים לאינטרס הכסא יותר מכל ערך דתי או ציוני. בנט שקד אורבך כהנא וסילמן בושה וחרפה הזלזול שלכם ואחר כך תנסו לספר שאתם דתיים? כנראה שכן כמו חברכם הרב הראשי הרב גלעד קריב
לפחות המפלגות החרדיות דואגות לציבור שלהם
דוד | 18-10-2021 14:24
ימינה דואגת לציבור של עבאס
ברור
ציוני דתי | 17-10-2021 19:07
החרדים ממש דואגים לעם ישראל . הצחקת אותי הם אפילו לא דואגים לעיר שלהם הם דואגים אך ורק לשטיבל הפרטי שלא יטיפו מוסר הצבועים
7
חרדי מזיל דמעות...
רון | 17-10-2021 15:45
חרדי מזיל דמעות תנין על מורשת הרב קוק? הספרים של הרב קוק אסורים בישיבות חרדיות את הילדים שלכם למדתם שהרב קוק אפיקורוס גמור פתאום אתם בעדו? או שזה האתנן שהחרדים סוחטים דרך מערכת הכשרות המושחתת?
לרון
רוני ושמחי | 18-10-2021 8:44
תלמידיו ותלמידי תלמידיו כבר עשרות שנים מובילים מסע דהלגיטמציה לעמלי תורה,הם אלו שמנהלים מסע הסתה משומן שכולל ביטויים מגה אנטישמיים, שכוללים שנאה, ועוינות, ועלילות דם ,וירידה לחייהם ולחיי משפוחתיהם של אלו שבחרו לחיות בעוני ולעמול בתורה בדור חומרני זה שכמוהו לא היה מאז ומעולם שבחוץ משתוללת סופה רוחנית שכולת את החטאים של דור המבול דור הפלגה וסדום ועמורה יחדיו את הכל הם מכילים הם מלאים באהבת ישראל לכל התנועות הזוועתיות ביותר שצצות כפטריות אחר הגשם,מה מוציא אותם משלוותם?מה מעלה להם את לחץ הדם?מתי הם משתוללים כחיות טרף?כל אימת שהם רואים או עוסקים בדבר שיש לו השלכה ישירה או עקיפה לעמלי תורה,אתם האחרונים שיכולים להטיף ,אתם אבי אבות הצבועים
עפרא לפומיה ביזוי...
רון | 18-10-2021 8:31
עפרא לפומיה ביזוי תלמידי חכמים שלא מאנ''ש זאת התנהגות טיפוסית לחרדים ואז אתם פושטים טלפיכם כחזיר וממתיקים לנו - 'ימינה מבזה את זכר הרב קוק' לאנשים כמוך שמור מדור מיוחד בגיהנום
חצוף. ...
משיב | 18-10-2021 7:26
חצוף.
תתבייש.מבזה גאון עולם.מעניין...
יוד | 18-10-2021 6:48
תתבייש.מבזה גאון עולם.מעניין ממה אתה סובל....
יש גרפולוג
משאש | 17-10-2021 16:09
יש גרפולוג שעשה השוואה בין כתביו ההלכתיים של הרב לכתביו ההגותיים ,והגיע למסקנא חד משמעית ,שהרב קוק סבל מפיצול אישיות[דבר שללא ספק עומד לזכותו בכך שהוא לא אחראי לנזק העצום של הגותו שנכפתה עליו בגלל מחלתו]כך שכל הצדדים צודקים החרדים מייצגים את הרב קוק המאמין ,התמים, התלמיד חכם ,והירא שמים, והסרוגים מייצגים ,את הרב קוק הכופר הספקן והמשכיל השבתאי והנוצרי
8
אז יגאל אמיר...
איילת שקד | 17-10-2021 16:02
אז יגאל אמיר יעשה מורשת רבין והפעם הימין והדתיים וכל מי שאכפת לו ישתתף .
9
לימינה אפס קשר לרב קוק- הם רפורמי גרידא
נאווה | 17-10-2021 16:09
לא להתבלבל. לא מכיוון שיש להם כיפת סרוגה אסימון שהם קשורים לתורת הרב קוק. הם בדיוק ההיפך המוחלט משיטת הרב קוק גם בנעייני התורה, ענייני חינוך, התורה, מוסד הרבנות, הדת ברמת המדינה וכד'. סתם אנישים שהיו בבני עקיבא חלקם ומבולבלים שמעולם לא למדו ספר או חצי ספר מספרי אורות, אורות התורה וכד'. סתם רופורמים עם כיפה סרוגה כמו קריב
בדיוק.מזרוחניקים ללא...
יוד | 18-10-2021 6:46
בדיוק.מזרוחניקים ללא קשר לדרך לתורת הרב קוק זצל.אין מגזר ציונות דתית.יש תלמידי הרב קוק ויש כל מיני ליברלים שעטנזים ללא רבנים רציניים וקצת עלה תאנה מרבני צוהר.
10
אורבך. חיבורים...
יגור | 17-10-2021 16:29
אורבך. חיבורים עם מי עם טרור עם. שונאי יהדות. מתישבים .עם מי אתה מחובר יא קעקר
הצבעת ימינה,...
שון | 17-10-2021 20:51
הצבעת ימינה, וקיבלת שמאלה חזק חזק שמפרנס בכבוד את מחבלי המדינה ומושחתיה. אנשים נטולי כל מוסר וערכים שמשקרים לעצמם מול המראה יום יום. גנבים ארורים.
ואעשה זאת שוב
הצבעתי ימינה | 17-10-2021 19:07
עם ישראל חשוב יותר מסמוטריץ בן גביר ומעוז גם יחד
11
אכן זו לא...
ח | 17-10-2021 18:05
אכן זו לא דרכו של הרב זצל , ולא של תלמידיו ותלמידי תלמידיו.
12
איש עלו, יעקב אשר! אתה מטיף? איכס
פרץ | 17-10-2021 18:44
אתם, החרדים האשכנזים, שממשיכים את מסורת אבותכם בלעג וזלזול אדיר כלפי הרב פתאום נהייתם שומרי כבודו? איפה הספרים האדירים שלו בישיבותיכם? איפה איזכורים שלו בפסקים שלכם? ספק אם הרב קוק נחשב אצלכם אדם! המציאות ברבנות במשך 70 היא הביזוי למורשת שלו. וכן, יש גם בעיות ברפורמה, אבל התועלת מרובה על החיסרון. לך תעשה חמוצים, כי הממשלה ממשיכה עד הסוף
מגה פיגוע ותורת הרב קוק
אליעזר שך | 18-10-2021 8:18
הממשלה הזאת היא מגה פיגוע ,מגה פיגוע ביטחוני, מגה פיגוע כלכלי ,מגה פיגוע בריאותי, והחמור מכל מגה פיגוע רוחני ,מגה פיגוע ליהדות בכלל, ועכשיו גם כופים עלינו התעסקות בהגות הלא רלוונטית של הרב קוק, אין בכך שום צורך, צריך להבין גמרא רשי תוספות ראשונים ואחרונים, צריך להבין רבי עקיבא איגר, קצות החושן,שיעורי רבי שמואל רוזובסקי,צריך לדעת משנה ברורה ,ללמוד ספרי מוסר וחסידות ,אין שום צורך להתעסק בהגות הרב קוק ראינו לאן זה מוביל
זלמן לייב. אלו הסיפורים שאתה מספר לילדיך לפני
פרץ | 17-10-2021 23:36
השינה? אם נוח לך לשקר את עצמך, לפחות אל תשקר לאחרים. הרב קוק לא קיים בכלל בציבור החרדי! הסיפורים על היחס הטוב, כביכול, של גדולי החרדים לרב קוק הם בגלל אגדות, וכך יישארו. עובדה מוגמרת, דעותיו לא מובאות בפסקים כלל וכלל. ואינך יכול להכחיש זאת כמו שלא תוכל להכחיש את ההתעלמות מהרב מרדכי אליהו.
שקר
זלמן לייב | 17-10-2021 22:37
החרדיים האמתיים ורוב מוחץ של תח וגדולי התורה מכבדים את הרב קוק אמנם לא כמו את החזוא אבל כן מכבדים פרט ונטורי קרתא
אי אפשר להבין
חרלפ | 17-10-2021 20:15
אי אפשר להבין את כתבי הרב קוק,הרב קוק עצמו לא הבין את כתביו דברי חלומות לא מעלין ולא מורידין
הוא מבין בכתבי הרב קוק
ציוני דתי | 17-10-2021 19:08
כמו שאני מבין בהינדואיזם עתיק
13
צודק. מתן כהנא והבוס שלו לא קשורים לרב קוק
מה לעשות שהוא צודק | 18-10-2021 14:20
איבדו את הדרך שלא היתה להם אף פעם