סמוטריץ': "צה"ל מקריב סמג"ד לקמפיין של השמאל" - סרוגים

סמוטריץ': "צה"ל מקריב סמג"ד לקמפיין של השמאל"

סמוטריץ' מגיב בחריפות להחלטת צה"ל לעכב בדרגה את הקצין שתועד דוחף פעיל שמאל ופלסטיני: "ככה הורסים את המוטיבציה של הלוחמים, כובלים את ידיהם ומסכנים את ביטחון ישראל"

author-image
סמוטריץ': "צה"ל מקריב סמג"ד לקמפיין של השמאל"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) תקף בחריפות את ההחלטה לעכב בדרגה את הקצין שדחף פעיל שמאל ישראלי שהפגין בדרום הר חברון וכן דחף פלסטיני באירוע זריקת אבנים.

"אז צה"ל הקריב את ראשו של סמג"ד מצטיין למולך הקמפיין הצבוע של השמאל והתקשורת שמחבקים אנרכיסטים שמבעירים את השטח בפרובוקציות אלימות ומסוכנות", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "ככה הורסים את המוטיבציה של הלוחמים, כובלים את ידיהם ומסכנים את ביטחון ישראל".

עוד באותו נושא

אביו של הפצוע מספר; הפרמדיק מועמד לצל"ש

כזכור, צה"ל החליט על עיכובו של הקצין וכי לא יצא לקורס פיקוד ומטה למשך 3 שנים בעקבות שני אירועים שהתרחשו ב-10 בספטמבר, וב-28 בספטמבר.

באירוע הראשון, תועד הקצין דוחף פעיל שמאל. בצה"ל אמרו כי מהתחקיר עולה שהופעלה כלפי הכוח הצבאי אלימות שלא שוקפה בסרטים שפורסמו ברשתות החברתיות. אך "מפקד הכוח שגה והגיב באופן שלא היה מחויב המציאות ואינו תואם את הנורמות הנהוגות בצה״ל".

בתחקיר האירוע השני נאמר כי: "עולה כי בהתפרעות בה יודו אבנים לעבר הכוח, ההחלטה לחתור למגע ולעצור את זורקי האבנים הייתה נכונה, אך דחיפת הפלסטיני הנוסף שהתקרב למקום הייתה שגויה".

בעקבות הממצאים מסר הרמטכ"ל: "צה״ל מפעיל כוח צבאי, אך אינו מפעיל אלימות. לחיילים יש חופש פעולה נרחב במסגרת הנהלים וההוראות המקצועיות והם חייבים להיות מותאמים לרוח צה״ל וערכיו. מקור עוצמתו של צה"ל הוא בהיותו צבא מקצועי, ערכי וממלכתי וכל חריגה מכך, מחייבת טיפול, למידה והטמעת הלקחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
די תפסיקו לדבר...
גילה | 17-10-2021 13:08
די תפסיקו לדבר אימרות קשות על כל דבר וזילזול שפל אל על כל אדם הנמצא בתפקיד ציבורי, בסוף זה יהיה השפה של ישראל. ולא עיברית
2
תוציאו פקודת מטכל...
אסתר | 17-10-2021 13:28
תוציאו פקודת מטכל שלפעילי שמאל אנרכיסטים ולפלשתינים מותר להפעיל אלימות נגד חיילים וכי לחיילים אסור להגיב, חייבים פקודה כתובה ומפורשת מכיוון וזה נגד הנורמה ובכלל לא מובן מאליו
, אני...
אלמלא מוראה של מלכות וכו' וכו' | 17-10-2021 21:51
, אני מניח שלא רק על הצבא הפסקת לסמוך. הימין הקיצוני הינדס את התודעה לתומכיו והם אינם סומכים על : התקשורת, הצבא, המשטרה, מערכות החוק והמשפט, מערכת הבריאות, מערכת החינוך, מערכת המיסוי, מערכת השיכון, וכל יתר מערכות המדינה. בקיצור, המדינה - אאוט. הרשתות החברתיות של הימין - אין. דהיינו, הימין בתחושת ההתקרבנות שלו, החליט שהמדינה בעצם נגד האזרחים הימניים וכל מערכות המדינה מחפשות לדפוק את האזרח הימני....זה שהעובדות שונות - לא כל כך משנה.
@יש לנו צבא...
אסתר | 17-10-2021 14:17
@יש לנו צבא שאימץ את השפה של השמאל הפרוגרוסיבי, אני כבר מזמן הפסקתי לסמוך על צהל
, יש...
מה נורמטיבי ומה לא | 17-10-2021 13:42
, יש פקודות מדויקות מה ומתי מותר לעשות, איך להגיב וגם מה אסור לעשות. צריך להניח שאם הצבא החליט לנקוט סנקציות כלפי הקצין - הוא כנראה לא ממש פעל במסגרת המותר. לא צריך כל הזמן לחשוד במניעי הפיקוד ולחשוב שהפיקוד נגד החיילים והקצינים. הפלסטינים ותומכיהם לא בדיוק מטופלים בכפפות של משי ואין מה להתקנא בהם. נא להירגע.
3
"דוחף" אכן כן, קצת חזק וקצת בירידה על מנת
עומד ומגחך | 17-10-2021 13:39
לגרום לנזק גופני, כפי שאכן קרה. ולמה דוחף בכדי להשתיק מישהו שבא למחות. לדעתו (הפרטית) של הסמגד המהולל, אסור למחות כאשר הדברים נוגעים לקדושת ארץ ישראל.
4
זה מה שקורה שהכל פוליטיקה ואינטרס אישי.
הכל פוזיציה | 17-10-2021 13:47
זה מה שקורה שהכל פוליטיקה ואינטרס אישי. גם אנשים טובים מפסיקים לפעול והמחיר.... תשאלו את משפחתו של בראל ואת כל שאר האנשים בלוד רמלה וכדו'
5
האנרכיסטים האלה גורמים...
אליהו1 | 17-10-2021 13:49
האנרכיסטים האלה גורמים לאבד את כח ההרתעה. צה'ל בפשיטת רגל. המדינה הציונית בפשיטת רגל. חיילים לא מקבלים גבוי. ה' תצילינו מסוף המדינה היהודית.
, אז...
יאללה , תצילו אותנו ... חה.. חה.. חה.. | 17-10-2021 21:04
, אז יאללה , תצילו אותנו , תתגייסו לשרות צבאי מלא ... לא מקוצר ... וכולם בלי פטורים הזויים ... , כולל החייל האמיץ סמוטריץ וגיבור ישראל בן גביר ... ובא לציון גואל ...