המדינה מערערת על זיכוי הקטינים ב"חתונת השנאה" - סרוגים

המדינה מערערת על זיכוי הקטינים ב"חתונת השנאה"

פרקליטות ירושלים הגישה ערעור נגד זיכויי הנאשמים הקטינים בחתונת השנאה: "מדובר במקרה ייחודי בחומרתו, חריג בעוצמתו, העולה באופן מובהק כדי עבירת הסתה לאלימות"

המדינה מערערת על זיכוי הקטינים ב"חתונת השנאה"
  חתונת השנאה (מתוך ערוץ 10)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר ערעור על זיכויים מעבירה של הסתה לאלימות או לטרור של ארבעת הנאשמים הקטינים (בזמן האירוע) ב"חתונת השנאה".

כתבי האישום נוגעים לחתונה שהתקיימה ב-2015 של 'נערי גבעות' בהם רקדו חברי החתן לצלילי השיר 'זכרני נא', כשהם דוקרים את תמונתם של בני משפחת דוואבשה. הפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד מספר חברים בהם החתן, חבריו ואפילו הזמר סיני תור שהופיע בחתונה.

חלק ממחרוזת ריקודים לגיטימית

כזכור, שופט השלום שמעון לייבו זיכה את הקטינים הנאשמים מהעבירות שיוחסו להם לפני כחודש. הוא הרשיע קטין נוסף בעבירה של היזק לרכוש במזיד, ועניינו עודנו מתנהל בפני בית המשפט וקבוע לדיון טיעונים לעונש.

השופט כתב בהכרעת הדין המקורית: "הקטע הפסול היה חלק ממחרוזת ריקודים לגיטימית, הנאשמים רקדו לפני ואחרי – או למצער הביעו באמצעות הריקוד ביקורת על מעצרם חבריהם בעקבות פרשת דומא, ולאו דווקא הסיתו ותמכו בפגיעה בבני משפחת דוואבשה. הגישה שנקטה המאשימה ייחודית".

עוד באותו נושא

"פסק דין מטלטל" | עמית סגל נגד התקשורת: "פשע"


86

מקרה ייחודי בחומרתו

בערעור שהוגש כעת, באמצעות עו"ד אשרת שהם, מבקשת הפרקליטות מבית המשפט המחוזי להרשיע את הקטינים ולהחזיר את התיק לבית משפט השלום לגזירת עונשם. הפרקליטות טוענת בערעור, כי פסק דינו המזכה של בית משפט השלום לוקה בניתוח חסר ולקוי של יסודות עבירות ההסתה, ויש בו שגיאות קשות שהובילו להחלטה לזכות את הקטינים. כמו כן טוענת הפרקליטות, כי קביעותיו של בית משפט השלום בטענת הגנה מהצדק ו"אכיפה בררנית" המותחות ביקורת על מדיניות התביעה בהגשת כתבי אישום בעבירות הסתה, רצופה טעויות.

בערעור נכתב, בין היתר, כי "אירוע 'חתונת השנאה' כשמו כן הוא…התבוננות מפוכחת בו מזהה על נקלה כי מדובר במקרה ייחודי בחומרתו, חריג בעוצמתו…העולה באופן מובהק כדי עבירת הסתה לאלימות". עוד נכתב כי "מתבקש מבית המשפט לבטל את קביעותיו של בית משפט השלום הנוגעות לטענת הגנה מהצדק, … רשויות האכיפה, המשטרה והפרקליטות, פועלות בבחינת עבירות הביטוי ובכלל, בצורה זהירה ושוויונית…. וללא כל תלות בזהותו הפוליטית או במוצאו הלאומי/דתי של המפרסם או מושא הפרסום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הפרקליטות אחת דינה:...
דניאל | 14-10-2021 11:53
הפרקליטות אחת דינה: לכלא ובראשם מנדלבליט ושי ניצן הארורים.
2
הפרקליטות שותפים לרוצחים הערבים
זאב | 15-10-2021 11:34
לפני ארבע חודשים ראינו אלימות כלל הסתה לאלימות של ערבים עם תעודת זהות כחולה, ולא היו כמעט כתבי אישום לא על אלימות ולא על הסתה.