בשבוע הבא: הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל עולה - סרוגים

בשבוע הבא: הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל עולה

הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל תעלה לוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. מגיש החוק, ח"כ שלמה קרעי, אמר כי "הגיע הזמן לפתוח את השוק, אין שום הצדקה לתחנה צבאית במימון ובחסות המדינה"

בשבוע הבא: הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל עולה
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

הצעת החוק להפרטת גלי צה"ל של ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) תעלה לוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב. זאת לאחר שבשנים האחרונות, שרי בטחון שונים הביעו אי נוחות מהתחנה הצבאית, מאופייה או מעצם קיומה בצבא, במסקנות הוועדה האחרונה ("גלי צהל לאן, 2021) בנושא הוצעו ארבע חלופות מלבד סגירה מוחלטת כמו: שינוי תכני השידור לעיסוק בנושאי צבא ובנושאים נוספים שאינם פוליטיים; העברת התחנה לאחריות תאגיד השידור, ללא חיילים שישרתו בה; הפרטת התחנה והעברתה לגורם אזרחי, והקמת תאגיד סטטוטורי נפרד לגלי צה"ל.

קרעי אמר כי "שר הבטחון בני גנץ החליט לקדם את החלופה השישית והיא לנקות את גלי צהל מכל סמן ימני, למנות מפקדת גל"צ שאפילו לא שירתה בצה"ל ולהתחיל בתהליך טיהור למען הבייס השמאלני שלו. אני דוחה את הליך הטיהור הפוליטי של שר הבטחון בני גנץ ומציע לו ולממשלה לחזור לחלופה הריאלית והצודקת היחידה והיא הפרטת גלי צה"ל לגורם פרטי ובכך להופכה לתחנה הארצית הפרטית הראשונה בישראל".

כזכור, קרעי הגיש את ההצעה הזו מאז נבחר לכנסת. "כבר ארבע כנסות הוא מתנגד לתחנה צבאית במדינה דמוקרטית ובוודאי כעת כאשר ישנם אנשים ובראשם שר הבטחון, שאינם מרוצים מהאיזון המינימלי שאליו הגיעה התחנה בשנים האחרונות" אמרו בלשכתו של הח"כ. "הגיע הזמן לפתוח את השוק, אין שום הצדקה לתחנה צבאית, אין שום הצדקה לשתי תחנות במימון ובחסות המדינה ואין שום הצדקה לכך שבישראל אין היום תחנת רדיו ארצית".

לאור עמדתם של שרי הבטחון האחרונים שהתחנה צריכה להיסגר או להיות מופרטת וכמו כן עמדתם של שרים אחרים בממשלה ברוח זו שאף הגישו את הצעת החוק המדוברת בכנסת הקודמת, ישנה ציפייה כי יתמכו בהצעה בוועדת השרים ובקריאה הטרומית ויסייעו לקידומה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אולי תפסיקו לשים...
קרעי קריעה קריעת ישראל | 15-10-2021 0:37
אולי תפסיקו לשים כל הזמן תמונה של קרעי מתוך שמו קריעה קריעת ישראל