מערך הגינויים הסלקטיביים של הרמטכ"ל כוכבי - סרוגים

מערך הגינויים הסלקטיביים של הרמטכ"ל כוכבי

הגינויים החד צדדים דווקא כלפי מתיישבים ביו"ש, והשקט כלפי האלימות הערבית נגד חיילי צה"ל, הם לא צורך מבצעי, הם עוד פרק בפוליטיזציה שתפסה את הפיקוד הבכיר של צה"ל

מערך הגינויים הסלקטיביים של הרמטכ"ל כוכבי
  (צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל אביב כוכבי, שבימים אלה מלאו ארבע שנים למינויו לתפקיד, החל בשבוע האחרון (אחרי תקופה ארוכה) להפיץ מחדש הודעות גינוי לאירועים אלימים נגד כוחות מג"ב ולוחמי צה"ל, אבל מצד אחד של המפה הפוליטית.

עוד באותו נושא

תושבים תקפו בסלעים וצבע כוח של מג"ב ליד יצהר


10

ביום שני בלילה, אחרי אירוע אלים ביצהר, בו הותקפו לוחמי מג"ב, פרסם הרמטכ"ל באמצעות דובר צה"ל הודעת גינוי:

"דובר צה"ל: ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מגנה בכל תוקף את האלימות כנגד לוחמי מג"ב בסמוך לישוב יצהר הערב. האלימות כנגד לוחמים היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין מהיר ונמרץ."

צריך לציין כי לוחמי מג"ב, מופעלים על ידי משטרת ישראל והם אינם שייכים ארגונית לצה"ל, אבל כוכבי, הגדיל ראש והחליט כי האירוע מספיק חמור כדי שהוא ישגר הודעת גינוי.

שלושה אירועים אלימים נגד לוחמים – גינוי אחד

עוד באותו נושא

ערבים תקפו חיילים במצפה רמון וניסו לחטוף את נשקם


11

חלפו יומיים, ואתמול שלושה אירועים אלימים נגד אנשי כוחות הביטחון. אחר הצהריים – קבוצה של ערבים תקפה שני חיילים בתחנת דלק במצפה רמון. אחד התוקפים גם ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים, שנאלץ לירות באוויר כדי להתגונן מהתוקפים. המשטרה לכדה את הבדואים (שכונו 'חשודים' בהודעת דובר צה"ל) שהיו מעורבים בתקיפה, והיום הוארך מעצרם.

ביקשתי לברר מול דובר צה"ל האם הרמטכ"ל יגנה את האירוע בו תוקפים חיילים ויכנה אותה "התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין מהיר ונמרץ", אך הם לא ידעו על כוונותיו. עד כה, לא התקבלה הודעה על גינוי.

עוד באותו נושא

קצין וחייל נפצעו מגז פלפל שהותז עליהם ביישוב עדי עד


4

כמה שעות עברו ובאירוע חמור בבנימין, תקף מתיישב קצין צה"ל וריסס אותו בגז פלפל. הפעם, מערכת הגינויים של הרמטכ"ל עבדה, ודובר צה"ל הוציא את ההודעה הבאה בשם הרמטכ"ל:

דובר צה"ל: הרמטכ״ל: מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד כוחות הביטחון

הרמטכ״ל, רב- אלוף אביב כוכבי, אמר הלילה כי הוא מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד חיילי צה״ל וכוחות הביטחון על ידי אזרחים ישראלים באזור יהודה ושומרון.

מדברי הרמטכ״ל: ״עבריינות כנגד חיילי צה״ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון״.

עוד שעתיים חלפו, ובעיירה קלנדיה הסמוכה לירושלים, מחבל ערבי דרס לוחמי מג"ב ופצע אחד מהם באורח קשה. שוב תקיפה של לוחם, אבל מערכת הגינויים של הרמטכ"ל שוב לא פעלה. האירוע אפילו לא היה שווה תגובה או התייחסות של דובר צה"ל.

אזרח ישראלי ממוצא בדואי שתוקף חייל עד שזה מרגיש סכנת חיים לירות באוויר – זה כנראה מבחינת הרמטכ"ל כוכבי וצוות התגובות שלו עניין של שיגרה "אין מה לראות פה". אזרח ישראל שתוקף בגז פלפל, ופוצע קל קצין – זה אירוע חמור שמחייב תגובה חריפה. לוחם מג"ב שנדרס ונלחם כעת על חייו, זה אפילו לא אירוע.

הגינויים החד צדדים דווקא כלפי מתיישבים ביו"ש, והשקט כלפי האלימות הערבית נגד חיילי צה"ל, הם לא צורך מבצעי, הם עוד פרק בפוליטיזציה שתפסה את הפיקוד הבכיר של צה"ל שהתאהב בשנים האחרונות בתפקידו כקצין חינוך ראשי לאזרחי ישראל, וד"ש לסגן הרמטכ"ל מזהה התהליכים יאיר גולן.

==

דובר צה"ל מסר בתגובה: "בניגוד לטענות העולות בכתבה, צה"ל והרמטכ"ל בראשו, מגנים אלימות מכל סוג שהיא.

צה״ל וכחות הביטחון אוכפים את החוק והסדר ביהודה ושומרון ועבריינות כנגדם מחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר.

צה״ל אינו מגנה פעולות טרור כנגד לוחמיו אלא פועל לסיכולן באופן מקצועי.

צה״ל ימשיך לגבות את פעולתם החשובה של החיילים וכוחות הביטחון לשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
דרק כוכבי מיעקב
יאיר | 14-10-2021 12:13
הידיעה שכל צמרת זרועות הבטחון מורכבת מחניכי ווקסנר ושות' שמאל קיצוני אנטי יהודי רפוס ומשועבד לשמאל הרדיקאלי לפמיניזים הקיצוני והכוחות להרס הבית היהודי והזהות היהודית של הפרט ושל הכלל. כמה בחורים עם פאות ארוכות התקבלו ליחידות הצפוניות המונפנות כגון מודיעין וכו ? ולמה ? כי המיון נעשה באותה שיטה כמו בבית המשפט העליון בפרקליטות במשטרה בש.ב. וכדומה. אז למה אי אפשר להאמין לדוברי מערכות אלו ?
איכות השירות הציבורי זה שם קוד לאנשי שמאל
זא5ב | 17-10-2021 11:24
מה משנה האיכות שלהם אם הם פועלים נגד העם היהודי פה בארץ. בעלי הפאות לפחות לא נגדנו. הקרו הזאת פשוט נועדה להשליט עלינו את השמאל שהוא פולש וגוף זר בעם ישראל
פשוט צריך להפסיק להתגייס לצבא
זאב | 17-10-2021 11:20
שיחפשו עבדים אחרים שיעשו את העבודה שלהם ושאנחנו נגן על עצמנו בכוחות עצמנו . צהל הוא לא הצבא של עם ישראל כבר
, מה...
למה ההתקרבנות ? יש מציאות. | 14-10-2021 12:44
, מה פירוש חניכי ווקסנר ? ווקסנר אינה מחנכת. ווקסנר היא קרן כספית שהקימו יהודים טובים, שמממנת לימודים אקדמאים באוניברסיטאות שונות, מהטובות בעולם, למנהיגים ועובדי ציבור ישראלים. נעזרו בקרן אנשי שמאל ואנשי ימין, פוליטיקאים, קציני צבא ועובדי ציבור מתחומים שונים. המטרה : להעלות את איכות השירות הציבורי. אשר לבעלי פיאות ביחידות כאלה ואחרות - היום יש חובשי כיפות, וגם בעלי פיאות, בהרבה מאוד יחידות שפעם לא הגיעו אליהם, כולל קצינים בכירים. ביחידות טכנולוגיות מתקדמות יש פחות בעלי פיאות, מאחר וההכשרה שלהם בלימודי התיכון לוקה בחסר. יש תחומים בהם יש צורך בידיעת אנגלית, ערבית, או מתמטיקה ברמה גבוהה - חלק ניכר מבעלי הפיאות לא בדיוק טובים במקצועות אלה כי לא קיבלו הכשרה טובה. זה כל הסיפור.
2
מספיק עם השטויות...
דיני גינויים | 14-10-2021 12:24
מספיק עם השטויות האלה. הרמטכל או כל מנהיג אחר לא צריך לגנות התנהלות תוקפנית של ערבים אלא לחסל אותה ואותם. מנהיג ישראלי לא צריך לגנות מחבלים. הם האויב שלנו ובו צריך להילחם ולא לגנותו. יהודים, לפחות לכאורה, אינם האויב של צהל. לכן כשיהודי שהוא משלנו פוגע בחייל - מתחייב גינוי. יש הבדל בין הציפיות שלנו מיהודי, עצמנו ובשרנו, ובין הציפיות שלנו מערבי מפגע. יש הבדל בהתייחסות ליהודי ולמעשיו לעומת ההתייחסות לערבי ולמעשיו. לכן ברור לחלוטין שהרמטכל לא יגנה ערבי. תפקידו להילחם בערבי ולא לשכנעו בגינויים. כן, יחס זה יש להפעיל גם מול הבידואים תושבי ישראל שמתנהגים כאויבים.
בפועל לא נלחמים בערבים ונלחמים ביהודים
זאב | 17-10-2021 11:22
צריכם עבדים לקידום האישי שלהם בשביל תאוות השררה שלהם
3
מטרת הגינוי היא בידול עצמי מהמעשה
אבי | 14-10-2021 13:13
לכן הצורך לגנות נובע מחשש שחוסר הגינוי יתפרש כהסכמה. מה שלא ניתן לומר כאשר מחבל תוקף חייל.
4
ממשלת שמאל
מתתיהו | 14-10-2021 13:21
קריצה להצתרפות לשמאל ,מייד אחרי השיחרור.כמו גנץ אהוד ברק ועוד
5
גועל נפש של...
שולה ח | 14-10-2021 17:59
גועל נפש של ממשלה
6
כוכבי אתה כבר...
מני | 14-10-2021 20:38
כוכבי אתה כבר מיזמן הפכתה למטאור שנופל אחרי היתרסקות,את הפנסיות גנבתה,ואת המדינה גם? שים תמפתחות ועוף לכל הרוחות חולירע בזוי,
7
כוכבי בוגר קרן וקסנר
דני | 15-10-2021 13:29
מדבר יפה ומידי פעם מכניס את המילה קטלני כתלמיד של ארז גרשטיין זל, אבל אני מתחיל להתרשם שהוא שמאל יותר מדי, לוקח את הפוליטיקה לתוך הצבא יותר מדי ומקבל מהתקשורת יותר מדי סיקור אוהד, שזה הכי חשוד. כן, עוד כוכב של קרן וקסנר הנוראית.
8
זעקת הקוזק הנגזל
גבי ל. | 16-10-2021 14:08
בוכים שהרמוכל לא מגנה את התוקפנות הערבית. הוא לא מגנה כי הוא נלחם בה. היהודים האלו שמתחזים להיות יהודים, תוקפים חיילי צהל, גודעים עצי זית של ערבים שחיים שם מאות שנים, נכנסים לכפרים שלהם, פוגעים במכוניות, הם יודונאצים כמו שאמר עליהם בזמנו פרופסור לייבוביץ, הסיבה היחידה שהם לא מבצעים מעשי רצח היא כי עדיין הם קצת מפחדים.ההתנהלות של כמה חיילים בגדוד נצח יהודה מראה שיש שם כמה שרואים את עצמם חלק מההתנחלויות ולא חלק מצהל. הם כפופים יותר למתנחלים מאשר למפקדים שלהם. בכלל, חלק לא קטן מהמתנחלים בכלל לא מכיר בסמכותה של המדינה וחוקיה ומבחינתם יש רק מקור סמכות אחד והוא הרב שלהם שכביכול יודע מה אלוהים רוצה כאילו יש לו דיבור איתו. אם מסתתכלים אחורה להיסטוריה שלנו רואים בברור שכאשר ימניים - בימי בית ראשון ואחר-כך בימי בית שני ולבסוף במרד בר כוזיבא המכונה בר-כוכבר בטעות - הובילו אל מול ההטפות של השמאלנים - בראשם הנביא ירמיהו בימי בית ראשון, רבנים נכבדים בימי בית שני ואחר-כך בימי מרד בר כוזיבא - לא להילחם בכל העולם - התווצאה היתה עגומה מאוד. אתם יכולים להמציא תרוצים לגבי בית שני שכביכול אם לא היתה מלחמה בין היהודים היו מביסים את הרומאים וביצ המקדש היה עומד עד היום - אבל אתם יודעים שגם אם היו מאוחדים בסוף הרומאים היו מנצחים רק המחיר היה הרבה יותר גבוה. בכל מקרה במרד בר-כוזיבא לא היו מחלוקות והרומאים ניצחו וכך חרב היישוב היהודי בארץ ישראל. אז מי שרוצה ללמודמההיסטוריה שלנו צריך להבין שימניות זו דרך בטוחה לקטסטרופה.
מדינת ישראל היא לא מדינת היהודים
זאב | 17-10-2021 11:21
ואנחנו לא חייבים לה דבר. היא כובש זר.
9
הרמטכל
דוד | 17-10-2021 11:32
איך שמחנו שהוא נבחר על פני אחרים בסוף עוד שמאלן