לאחר הסערה: קושניר מקדם הטבות מס לעמותת 'עד כאן' - סרוגים

לאחר הסערה: קושניר מקדם הטבות מס לעמותת 'עד כאן'

עימות נוסף בקואליציה: בניגוד לעמדת מפלגת העבודה, יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר, שוחח אמש עם רשות המיסים בניסיון לקדם דיון חוזר לאישור הטבות מס לארגון 'עד כאן'

לאחר הסערה: קושניר מקדם הטבות מס לעמותת 'עד כאן'
  צילום: דוברות הכנסת

פרסום ראשון: בניגוד לעמדת השרה מרב מיכאלי, יו"ר ועדת הכספים, אלכס קושניר מקדם את אישור להטבות מס לעמותת 'עד כאן' הימנית.

קושניר שוחח אמש (שלישי) עם רשות המיסים בניסיון להאיץ את הליך הבדיקה החוזרת לזכאות של עמותת עד כאן להטבות מס, זאת במטרה לכנס דיון חוזר בכנסת ולאשר את סעיף 46 לפקודת מס הכנסה לעמותה.

סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, מקנה הטבות מס על תרומות לעמותות ללא מטרות רווח דוגמת עד כאן.

כזכור, בדיון שנערך בוועדת הכספים לפני כשלושה שבועות, ח"כים מהשמאל,  ביקשו לפסול את הזכאות של עמותת עד כאן להטבות מס בטענה כי העמותה עוסקת בפעילות פלילית ומקבל תרומות מגורמים אנונימיים.

ח"כ נעמה לזימי (העבודה)  שהעלתה את הטענה, תקפה את העמותה ואמרה:  "גוף שרודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים, לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס"

לשכת מיכאלי: בטוחה שח"כ לזימי תמשיך להיאבק נגד אישור לעמותות שחשודות בפלילים

הדיון בנושא עמותת עד כאן הביא לעימות פומבי ראשון בממשלה.

השרה מרב מיכאלי חיזקה את דבריה של לזימי בטוויטר וכתבה מעל דבריה על פסילת עמותת עד כאן: "רק התחלנו

השרה שקד כתבה לה בתגובה: "וסיימתם".

בלשכתה של מרב מיכאלי התייחסו לניסיון לאשר את עמותת עד כאן ומסרו לסרוגים: "לשמחתי,מפלגת העבודה התברכה בח"כיות וח"כים שפועלים ללא לאות למען צדק ושמירה על מנהל תקין. אני בטוחה וסומכת על ח"כ לזימי, שכבר הובילה לבחינת העמותה ברשות המיסים, שתמשיך להאבק כך שלא יתאפשר מתן הטבות מס לאף עמותה שחשודה במנהל לא תקין ובפלילים ושתעשה זאת בצורה המקצועית והאחראית ביותר"

כאמור, קושניר יחד עם יו"ר ועדת הכנסת, ניר אורבך, מקדמים דיון חוזר ואישור של עמותת עד כאן אך כעת הנושא עדיין תקוע ברשות המיסים.

מרשות המיסים נמסר: "לאור חובת סודיות הקבועה בדיני המס לא נוכל למסור פרטים בנושא"

מלשכתו של אורבך נמסר: "רשות המסים עדיין בשלב בדיקת העמותה .אני בטוח שהעמותה תעמוד בכל התנאים כנדרש ומשם תחזור לדיון בועדת הכספים. ברגע שהדיון יחזור לועדה, אני אעמוד על אישור סעיף 46 לעמותה. עמותת עד כאן היא עמותה חשובה ונחוצה ביותר. היא דואגת לשמור על מדינת ישראל מפני ארגונים אנטי ישראלים הפועלים בתוכה וחשוב לאפשר לה להמשיך לפעול בתנאים הטובים ביותר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שיבדקו כך גם...
ממ, | 13-10-2021 17:44
שיבדקו כך גם גופים שמקבלים הרבה כסף ממדינות זרות.