מירי מסיקה לסרוגים: "לחבר חילוניות ודתיות עם מוזיקה" - סרוגים
דיבור נשי, סרוגות, תוכן שיווקי

מירי מסיקה לסרוגים: "לחבר חילוניות ודתיות עם מוזיקה"

מירי מסיקה החליטה להרים את הכפפה ולתת מקום ליצירה נשית חזקה ומשותפת כשהיא תארח את הרבנית ימימה מזרחי, קרן פלס, דין דין אביב, דקלה ואתי אנקרי במופע לנשים בלבד בעוד יומיים. מאיפה החיבור שלה לקהל הנשי?

מירי מסיקה לסרוגים: "לחבר חילוניות ודתיות עם מוזיקה"
  (צילום: איה זך)

בעוד יומיים יתמלאו הטריבונות בבריכת הסולטן בנשים מכל קשת החברה הישראלית, שיגיעו לחגיגה נשית מיוחדת, מופע "שירת הים", בו מירי מסיקה תארח את הרבנית ימימה מזרחי ואת הזמרות דין דין אביב, אתי אנקרי, קרן פלס ודיקלה.

לקראת המופע המיוחד, שנערך לרגל יום פטירתה של רחל אימנו, שוחחנו עם מירי מסיקה על היצירה הנשית והבחירה להפיק מופע כל כך ייחודי.

לפרטים נוספים לחצו כאן

איך הגעת לעשות מופע לנשים בלבד?

"הרבנית ימימה מזרחי הזמינה אותי לאחת ההופעות שלה, שיעורים שהיא מביאה אליהן זמרות מתארחות להופיע. כשבאתי אפילו קצת עיקמתי את הפרצוף, אבל פשוט התאהבתי בזה".

באמת? למה דווקא בהופעות לנשים?

"גם האישיות של הרבנית עצמה, וגם הזמרות שאני מארחת, אתי אנקרי ודין דין אביב, אם אני רוצה להופיע איתן אני לא יכולה להופיע מול קהל מעורב. אתמול עשינו ראן של ההופעה, והיה יפיפה, זאת באמת אחת ההופעות הכי יפות שהיו לי, ובסוף הראן אורי (בעלה של מירי, והמפיק המוזיקלי שלה ה.ס) אמר: "אתם לא מבינים שכל הדבר הזה הוא כי מירי רוצה לשיר את 'אני רואה לך בעיניים'"? אני באמת פשוט רוצה לשיר איתן".

אתי אנקרי (צילום: יחצ)

"וזה באמת לא פשוט לזמרות דתיות להופיע ככה. גבר דתי יכול להופיע מול כל קהל שהוא רוצה, גם גברים וגם נשים. אבל זה מאוד מורכב לנשים דתיות, הייתי צריכה אפילו להביא נגניות בנות".

איך התארגנת לזה?

"הכרתי נגניות מדהימות, שיופיעו איתי. אבל אני גם רציתי שזה לא יהיה מופע רק דתי, אני מארחת שתי זמרות דתיות ושתיים חילוניות – את קרן פלס ודיקלה".

והן לא התבאסו להופיע רק מול נשים?

"האמת שאפילו אותי זה קצת מבאס. אחרי שראיתי בחזרה אתמול כמה המופע הזה יפה בא לי שכל העולם יראה את זה. אבל אפילו לצלם את זה או להקליט אי אפשר כי דין דין ואתי לא שרות גם בטלוויזיה מול גברים. אבל אין ספק שיש משהו באנרגיה של רק נשים, שהיא מדהימה. גם בעולם החילוני נותנים לזה מקום בהופעות של העצמה נשית או ביום האישה".

"באופן כללי רוב הקהל הוא נשים, אבל כשזה רק נשים זה נותן אווירה של שחרור. אז להופיע מול נשים זה מדהים, אבל הייתי רוצה שישדרו את זה לכל העולם שכולם יחוו את החוויה הזאת, כי היא באמת יוצאת דופן, ועד שלא באתי וחוויתי את זה על בשרי לא הבנתי את זה".

את רואה בהופעה כזאת משהו טוב? כי יש מקומות שאפילו לא מאפשרים היום להופיע מול נשים בלבד, בטענה שזה מקדם הדרה

"נכון, גם אני בהתחלה ראיתי את זה ככה, ראיתי את ההדרה וההרחקה אבל היום אני לא חושבת ככה" מירי אומרת בכנות. "אני רוצה לשיר ולהופיע עם הזמרות האלו, זאת חויה שהיא גדולה מסך חלקיה. באמת, ויש גם דברים שאני אולי לא יודעת. תמיד אני צריכה להשאיר ספק, בן אדם אף פעם לא צריך להיות במאה אחוז בטוח באמונתו. אני הולכת וחוקרת ובודקת ואיפה שטוב לי אני נשארת. וטוב לי להופיע ככה".

אז גם מבחינת קרן פלס ודקלה זאת לא התפשרות להופיע רק בפני נשים בשביל שדין דין אביב ואתי אנקרי יוכלו להופיע?

"תראי, בין גברים יש המון אחווה. ישי ריבו, נתן גושן, חנן בן ארי, שולי רנד ועוד כל הזמן משתפים פעולה אחד עם השני. אבל עם נשים זה הרבה יותר קשה ומורכב כי יש הרבה יותר הגבלות על ההופעה. אני למשל תופרת שמלות חדשות כי השמלות שחשבתי שמתאימות להופעה התגלו כחשופות מידי בשרוולים" אומרת מירי.

מירי מסיקה (צילום: עדי אורני)

"אז זה המון המון קשיים, אבל בסוף זה שווה את זה. זאת העצמה. זה שהנשים האלו בחרו לשיר רק מול נשים לא אומר שאני צריכה להשאיר אותם בפינה. הן אומניות ענקיות, ורציתי לקרוא להן, לבוא אליהן, להביא אותן אלי. לא כמו שהרבנית ימימה שמביאה זמרת חילונית לקהל הדתי, אני רוצה להביא את הזמרות הדתיות ואת הקהל אליי".

לפרטים נוספים לחצו כאן

מאיפה החיבור שלך למוזיקה של דין דין ואתי?

"יש לי חיבור אליהן כזמרות. הן אומניות גדולות, זה לא קשור לחילוני או דתי, מוזיקה זאת מוזיקה. הרי אם אני אוהבת את ארית'ה פרנקלין זה לא עושה אותי נוצריה. המוזיקה היא מעל כל הדבר הזה, והיא מחברת אנשים כבני אדם".

"במקרה, אני גם יהודיה, ויש לי חיבור לרבנית ימימה וחיבור עמוק לירושלים, להופיע על חומות ירושלים, מתוך חיבור לדת היהודית. אבל זאת לא הסיבה, הסיבה שאני מתחברת לזמרות האלו היא אומנות".

הרבנית ימימה מזרחי (צילום: מיכאל ארנבורג)

"אני רוצה שאנשים יתחברו ביחד, אני רוצה שבקהל יהיו דתיות וחילוניות ומה שיחבר בניהן זה מוזיקה ורוח".

רוצה לספר על הקשר שלך עם הרבנית ימימה מזרחי?

"יש משהו באנרגיה שלה שהוא מאוד מחבר. היא לא דתיה לייט, היא מגיעה ממש ממקום חרדי והיא עדיין בן אדם מאוד לא שופט, התדר שלה הוא תדר של בן אדם פתוח, מקבל, מכיל, פלורליסטי כמעט".

"אני התאהבתי בה תוך חמש דקות. כולן, כל הזמרות. היא נוגעת בלבבות של אנשים, גם של חילונים וגם של דתיים. ממש לא רק דתיים מכירים אותה".

אילו תגובות את מקבלת על הפקת המופע הזה?

"זה מדהים, כי אני קיבלתי ביקורת שזה תומך בהדרת נשים והרבנית קיבלה ביקורת שהיא נותנת במה לנשים חשופות. זה כאילו דתי מידי לחילונים וחילוני מידי לדתיים, אבל זה עובד, וזה חיבור טהור".

לפרטים נוספים לחצו כאן

את חושבת שזה יצליח?

"אני בטוחה. החיבור הנשי הוא כל כך מדהים שהייתי רוצה להפוך את זה למסורת, שכל שנה תהיה הופעה כזאת. שיהיו גם דוכנים של נשים יוצרות. אני הייתי רוצה לתת כמה שיותר במה לנשים שיוצרות, גם אם הן מופיעות רק מול נשים" מירי אומרת. "תראי כמה גברים דתיים יש במוזיקת המיינסטרים הישראלית, ולעומת זאת אין בכלל נשים כי זה כל כך מורכב וקשה בשבילן. אז לפחות שהפסטיבל הזה יתן להן מקום, גם אם פעם בשנה".

גם אנחנו מתפללות לכמה שיותר יצירה נשית, ותודה על הבמה שאת נותנת לזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
איפה הפמיניסטיות המתוסכלות?
אני | 12-10-2021 15:07
הנה, קיבלתן מה שרציתן, נשיות בלי גבריות רעילה. למה גם זה לא טוב לכן? בעצם, יש משהו שכן טוב לכן חוץ מהשמדת המין הגברי?
2
סורי מירי, התהפכתי...
... | 12-10-2021 16:55
סורי מירי, התהפכתי עלייך אחרי החיבור האחרון.... לא יכולה לשמוע אותך
3
מירי אייל גולן...
איל | 12-10-2021 19:02
מירי אייל גולן קורא לך לכי תחפשי יאפסית.
4
כל אמן שהקריירה...
נורי | 13-10-2021 13:32
כל אמן שהקריירה שלו תקועה נזכר בקהל דתי ובמסורת שירי סבתא ממרוקו.
5
מירי מסיקה באה...
רונית | 13-10-2021 15:05
מירי מסיקה באה ממקום של אהבה , הכלה וקבלת האחר , בן אדם עם הלב והנשמה הכי גדולים בעולם , שעושה רק טוב .הלוואי וכל אילו שמבקרים ושופטים אותה , היו עושים רבע ממעשי החסד שהיא עושה בסתר . אם רק היו עוד אנשים כמותה , היינו חיים בעולם טוב ואנושי יותר .
איזה מעשי...
.טופק מחרימים את מירי מסיקה | 13-10-2021 21:26
איזה מעשי חסד סתם צבועה ולא אמיתית וזו דעתי עליה מאז ומעולם המישחק שלה כול כך מוגזם אם אהבה שלה עליק לבני אדם . והולכת להופיע אם מסרסר הילדותשתלך לחפש אל תידאג תיפתח שוב חקירה מול אייל עניין של זמן ואז צריך לחשוף אותה ולהרוס לה תקיירה
6
את העצמה נשית...
.טופק אוהב נשים ניגעל מימרי מסיקה | 13-10-2021 21:23
את העצמה נשית והולכת להופיע אם נצלן הילדות תתיבישי צבועה וקלולס שחוץ מאינפוף בדיבור וההצגות שלך כמה את טובה לכולם מגיעלה מקווה מאוד שהקיירה שלה תיגמר בהקדם
7
להחרים את מירי...
טופק להחרים אותה | 13-10-2021 21:28
להחרים את מירי מסיקה איזה העצמה נשית אישה קטנה ומוזויפת
מי אתה
אוריאל | 18-10-2021 3:42
מי אתה חושב שאתה אין על מירי מסיקה בעולם
8
אני אוהבת אותך...
אחת מאיזור ירושלים | 15-10-2021 11:01
אני אוהבת אותך מירי את אישיות מיוחדת במינה! משהו מיוחד וטהור. תמשיכי לעשות לנו הופעות אוהבים אותך!
כל הכבוד
אני | 18-10-2021 3:43
כל הכבוד לך שאת תומכת
9
הרבי
נועם | 16-10-2021 19:32
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף
10
הראפ
נועם | 16-10-2021 19:32
הראפ של קרן פלס זה לא לילדים
11
אין עליך מירי הנשמה טובה
סיגל | 17-10-2021 17:40
לצערי פיספסתי את הערב המדהים הזה ראיתי סרטונים שחברות צילמו והיה פשוט מצמרר,מרגש ופשוט מושלם !!! מקווה שבקרוב יהיה עוד כזה מופע מירי את גדולה מהחיים ותתייחסי רק לתגובות המפרגנות , זכיתי לחזור לפני 30 שנה בתשובה ואני ממש אוהבת מוסיקה והחיבור שעשית היה מעולה ,יישר כוח תצליחי בכל מעשה ידיך הרבה אושר בריאות ועושר אוהבת אותך ומחזקת את ידייך אשה מלאת אהבה אמיתית