נטפליקס חוזרת ליצר תוכן טוב עם "עוזרת בית" | ביקורת - סרוגים

נטפליקס חוזרת ליצר תוכן טוב עם "עוזרת בית" | ביקורת

אחרי שלל סרטים וסדרות לא מוצלחים, נטפליקס מנצלת בחוכמה את הבאזז סביב משחקי הדיונון, ומעלה סדרה מוצלחת נוספת. קבלו את עוזרת בית

נטפליקס חוזרת ליצר תוכן טוב עם "עוזרת בית" | ביקורת
  (צילום: RICARDO HUBBS/NETFLIX)

"עוזרת בית" של נטפליקס שעלתה בסוף השבוע האחרון מוסיפה לאפקט ההצלחה של ענקית הסטרימינג שנהנית מהפופולריות העצומה של "משחק הדיונון". המשותף לשתיים אגב, הוא העיסוק בכסף ובמעמדות אך מהיבטים ואלמנטים שונים מאוד.

לא כמו משחקי הדיונון

בעוד שמשחקי הדיונון מתהדרת בגרפיות מדממת ובאלימות קשה, "עוזרת בית" שונה במאה שמונים מעלות ממנה, ושמה את כובד משקלה על עלילה עדינה ונוגה שמצליחה לרגש הרבה מכך בזכות המשחק המאופק והעדין של השחקנית הראשית שבמרכז – מרגט קוואלי הנהדרת (שילוב של איילת שקד וג'ניפר קונלי).

מרגרט קוואלי בעוזרת בית צילום: (צילום: RICARDO HUBBS/NETFLIX)

"עוזרת בית" אשר מבוסס על סיפורה האמיתי סטפני לנד (MAID), נכנס לטריטוריה לוהטת. בשנים האחרונות קיימת עלייה מתמדת בתכנים שבמרכזם עומדת אישה (לרוב צעירה) שמתמודדות עם סוגיות שונות של פערי כוחות, מעמדות, כסף וכוח. זה מתבטא בין היתר ב"סיפורה של שפחה" הדיסטופית, "ג'ון הנבל" האנתולוגית, "עוזרת אישית" שיצאה מוקדם יותר השנה ומהווה ביטוי ראשוני ל'מי טו' וואפילו גם בזא'נר האימה קיבלנו בשנה שעברה את "בלתי נראה" אשר עבר התאמה דומה ברוח הזמן.

עוזרת בית

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים



תקציר העלילה

עוזרת בית מעמיד במרכז את אלכס (קוואלי), צעירה חרוצה וחכמה אשר בתחילת הסדרה בורחת מביתה לאחר שהיא מבינה שהיא ובתה נמצאות בסכנה מצד בן זוגה חם המזג, שון (ניק רובינסון), צעיר קל דעת וחובב אלכוהול.

(צילום: RICARDO HUBBS/NETFLIX)

בעודן נמלטות למצוא מחסה מוצאת את עצמה אלכס בורטיגו שמורכב מניסיונותיה למצוא עבודה, מאבק משפטי סביב המשמורת המשותפת של בתה, אמא מאתגרת במיוחד (אנדי מקדוואל, אמה של קוואלי במציאות) ועוד צרות ואתגרים בירוקרטיים נוספים שמסתעפים מפרק לפרק.

(צילום: RICARDO HUBBS/NETFLIX)

אלכס אשר נדרשת למצוא לעצמה מקור פרנסה, מוצאת עבודה כמנקת בתים ומגיעה ללקוחה שלה, רג'ינה. הקשר בין השתיים מתחיל ברגל שמאל ובהמשך הולך והופך למגוון, מרגש ומורכב.

נטפליקס חוזרת לתלם

היופי של הסדרה הוא מעל לכול בכך שהיא לא בורחת למחוזות הקלים והצפויים. היא לא קלישאתית, ועל אף שברור מי הרע והטוב כאן, היא מציגה את המורכבות של כלל הדמויות שלה ונמנעת רוב הזמן מהתבניות המוכרות של האישה המסכנה והנרדפת. הצפייה בסדרה מזכירה במידה זהה את "המרדף לאושר" של וויל סמית משנת 2006 שגם שם נזרק יחד עם בנו לרחוב ועבר מסך מרגש ומורכב.

(צילום: RICARDO HUBBS/NETFLIX)

אחרי רצף של תכנים בינוניים נטפליקס יכולה לטפוח לעצמה על השכם וליהנות מהפופולריות של התכנים האחרונים שעלו לפלטפורמה שלה (עוד לא דיברנו על הסרט החדש של בריטני ספירס, הזרזיר ועוד) אם תמשיך כך סביר להניח שתצליח לשמור על מעמדת כמלכת הסטרימינג.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בקורת מעולה
חיים יומי | 10-10-2021 18:27
אהבתי את הכתיבה! נשמע מעניין מאוד, אצפה בהחלט... תודה אביב
2
סידרה לא מציאותית....
איוב המקורי | 11-10-2021 13:37
סידרה לא מציאותית. מעוררת כל הזמן רחמי הצופה על אישה,שכמו על איוב, נופלות עליה צרות בצרורות. מייגע. אין דמויות איכותיות.אחרי 3 פרקים וויתרנו
3
איילת שקד בתפקיד...
צופה צופיה | 19-10-2021 23:37
איילת שקד בתפקיד האשי