חיסון 'אסטרהזניקה' הגיע לארץ וישמש מדוכאי חיסון - סרוגים

חיסון 'אסטרהזניקה' הגיע לארץ וישמש מדוכאי חיסון

עד כה במשרד הבריאות אושרו לשימוש בארץ רק החיסונים של פייזר ומודרנה, אך השבוע הגיע לישראל חיסון של חברת 'אסטרהזניקה' כך בישרה בדיון בכנסת ראש מטה משרד הבריאות

author-image
חיסון 'אסטרהזניקה' הגיע לארץ וישמש מדוכאי חיסון
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

בדיון שהתקיים היום (חמישי), בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות, אילנה גנס הודיע כי "חיסון 'אסטרהזניקה' הגיע השבוע לישראל וייכנס לשימוש עבור אוכלוסיות מדוכאות חיסון".

הדבר השונה בחיסון של אסטרהזניקה לבין החיסונים של פייזר ומודרנה הוא שזה נעשה ללא בשיטת ה- mRNA החדישה יחסית. במשרד הבריאות מתכוונים להעניק את החיסון גם לכאלו שהחיסונים שפיתחו אלרגיה לחיסונים של פייזר ומודרנה ומצפים שאלו החוששים משיטת החיסונים בדרך ה- mRNA, ישתכנעו להתחסן.

"בהמשך יפתח גם לכל מי שירצה"

גנגס אמרה בדיון כי "נכון שעד כה אישרנו לשימוש שני סוגים של חיסונים, פייזר ומודרנה, כעת אנחנו מכניסים לשימוש גם חיסון 'אסטרהזניקה' שהגיע השבוע לישראל לישראל וייכנס לשימוש, קודם כל עבור לאוכלוסיות שמנועות חיסון ויש איזו קונטרה, אינדיקציה לקבל חיסון של פייזר או מודרנה, ובהמשך הוא יפתח גם לכל מי שירצה ויהיה מעוניין לקבל חיסון של 'אסטרהזניקה' אבל קודם כל זה מיועד להתוויות רפואיות ספציפיות והן יפצו לקופות החולים. כמעט כל חיסון שעבר איזשהי רגולציה על ידי גורם מוסמך בינלאומי אנחנו מכירים בו".

עוד באותו נושא

התו הירוק נדחה שוב: יבוטל במקומות פתוחים ובבריכות


3

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו