הרופא שניצל בנס: "קיבלתי את החיים במתנה" - סרוגים

הרופא שניצל בנס: "קיבלתי את החיים במתנה"

ד"ר אליעזר בארי ניצל לאחר שקיבל דום לב במתחם כושר, זאת בזכות אחות ומציל שביצעו פעולות עזרה ראשונה ובזכות הטיפול המהיר של הרופאים בבית החולים שערי צדק: "קיבלתי חיים במתנה"

הרופא שניצל בנס: "קיבלתי את החיים במתנה"
  ד״ר בארי ורעייתו עם הצוות שהציל את חייו בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

סיפור יוצא דופן בשערי צדק: חייו של רופא בכיר ניצלו לאחר שהתמוטט עם דום לב במרכז ספורט.

ד״ר אליעזר בארי, סמנכ"ל בי"ח אלי"ן ומנהל האגף לשיקום נשימתי ילדים וקרדיולוג בהכשרתו, היה באמצע משחק סקווש במתחם הכושר של האוניברסיטה העברית בגבעת רם בירושלים כאשר לפתע חש ברע. המשחק הופסק ובתוך זמן קצר, ליד הכניסה למרכז הספורט חווה דום לב ונפל ארצה.

עוד באותו נושא

פגישת חפיפה: סילמן פגשה את שרת הבריאות לשעבר


17

שותפו לאימונים שהיה בקרבת מקום מיהר להזעיק עזרה ולמזלו של ד״ר בארי, הוא נכנס לשרשרת הצלה שהצילה את חייו.

באופן מידי, בשאר גושה, מציל שעובד במקום, החיש את הדפיברילטור שהיה זמין, אליו הצטרפה הייא סובחי, אחות במחלקה כירורגית במקצועה, שבדיוק הייתה בקרבת מקום והחלה בביצוע עיסוי חזה. צוות איחוד הצלה ובהמשך אמבולנס של מד״א שהבהיל את ד״ר בארי ליחידה לטיפול נמרץ לב במערך הלב המשולב במרכז הרפואי שערי צדק.

האחות הייא סובחי (צילום: שערי צדק)

בעבודה מאומצת של הצוות הרפואי וצנתור דחוף שבוצע בהצלחה מצבו יוצב. לאחר מספר ימים במהלכם היה מורדם ומונשם ד"ר בארי התעורר נגד כל הסיכויים ומבקש להעביר את המסר, דפיברילטור מציל חיים. ״אני מלא רגשי תודה על החיים שקיבלתי במתנה. אני אדם בריא בדרך כלל ולא צפיתי שזה יקרה לי לפני גיל 60. אני רגיל להיות מנשים ולא מונשם, לא מאחל לאף אדם בשום גיל להגיע למצב כזה קריטי, המענה המידי שקיבלתי בשטח והטיפול המהיר והמקצועי שקיבלתי בבית החולים הצילו את חיי״.

ד״ר אלעד אשר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בשערי צדק מוסיף: “הדקות הקריטיות שנחסכו הודות לצוות שהעניק לו טיפול ראשוני הן היו הדקות שהבדילו בין חיים ומוות. הסטטיסטיקה מדברת על כך שבארה"ב מתים כל שנה כ-350,000-400,000 אנשים מדום לב. רק 10% מאלו שחוו דום לב ישרדו ורק 8% יהיו ללא נזק נוירולוגי משמעותי".

"דום לב יכול להופיע עם סימנים מקדימים של כאב בחזה, קוצר נשימה, דפיקות לב, בחילות והקאות או התעלפות. יחד עם זאת, פעמים רבות אין שום סימפטום מקדים, ודום הלב פשוט יגיע ללא התרעה עם התמוטטות של האדם ולכן יש חשיבות גבוהה להימצאות הדפיברילטור בקרבת מקום. הודות לטיפול המהיר ד״ר בארי התאושש יפה מאד והוא לקראת שיקום, וכולנו תקווה שיוכל לחזור לעבוד בביה"ח אלי"ן בהקדם ולהציל שם חיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו