צפו: אהרון חליוה נכנס לתפקידו כראש אמ"ן - סרוגים

צפו: אהרון חליוה נכנס לתפקידו כראש אמ"ן

בטקס בגלילות, החליף חליוה את תמיר הימן שפרש מצה"ל: "היכולת להפעיל את הכוח הצה"לי ברמה הקטלנית ביותר, ובו זמנית גם ברמה הערכית והמוסרית הגבוהה ביותר פעם אחר פעם - היא תוצאה של מודיעין מדויק ושל פעילות ארוכה, איכותית ומתמשכת של אגף המודיעין"

צפו: אהרון חליוה נכנס לתפקידו כראש אמ"ן
  אהרון חליוה (דו"צ)

בטקס במחנה גלילות, נכנס היום לתפקיד ראש אגף המודיעין (אמ"ן), אלוף אהרון חליוה, במקומו של אלוף תמיר הימן, אשר כיהן בתפקיד זה כשלוש שנים וחצי. הימן מסיים 35 שנות שירות ופורש מצה״ל.

בטקס החילופים אמר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי: "אגף המודיעין הוא דוגמא לארגון שהמציא את עצמו מחדש וממשיך לעשות זאת בקצב מהיר וחסר תקדים כי טוב יותר פירושו יעיל יותר ובמחיר הנמוך ביותר. ככזה אגף המודיעין הוא נכס לאומי – נכס למקבלי ההחלטות ולמפקדים הבכירים, נכס ליחידות ונכס מוסרי ללוחמים, לחיילים ולמשפחותיהם. צה"ל וקהילת המודיעין יודעים לא מעט על המתחולל באיראן ופועלים נגד התבססות איראנית בכל רחבי המזרח התיכון.

המבצעים להשמדת היכולות האיראניות ימשכו – בכל זירה ובכל עת והתכניות המבצעיות כנגד תכנית הגרעין של איראן ימשיכו להתפתח ולהשתכלל. יהיו אשר יהיו – חובתנו להעמיד מענה צבאי, אפקטיבי ובזמן.

עוד באותו נושא

אבא של המתלוננת: "אני שונא את מסלול ההסדר"


94

תמיר, אגף המודיעין תחת פיקודך האיץ את התהליכים הללו והפך להיות חלק טבעי ואינטגרלי מהכוחות הלוחמים ומהתכנון המבצעי. פיקדת על האגף באחריות ובהסתכלות רחבה, בגישה מעמיקה תוך הבנת הצרכים של צה"ל. אגף המודיעין הפך למודרני יותר, מדויק יותר ומבצעי יותר. אהרון, אתה מפקד מוכשר ומקורי, בעל תפיסה מהירה וניסיון מבצעי עשיר. היכרותך העמוקה עם האתגרים הביטחוניים והצבאיים עם צה"ל ונקודת מבטך הייחודית יהוו עבורך אמצעי ניווט מצוין ויוסיפו לנו שותף משמעותי בהפעלת הכוח ובבניין הכוח. קידום נושאים וחדשנות הם כרטיס הביקור שלך, אין לי ספק שתוביל את אגף המודיעין בכישרון רב".

אלוף תמיר הימן (דו"צ)

מדברי ראש אגף המודיעין היוצא, אלוף תמיר הימן: ״הפיקוד על אגף המודיעין היה התפקיד החשוב והמשמעותי ביותר שביצעתי במהלך השירות הצבאי שלי. אני מסיים שלוש שנים ושבעה חודשים בפיקוד על הארגון המופלא והחשוב הזה. אגף המודיעין הוא ארגון מיוחד בנוף הצה"לי ובקהילת המודיעין הישראלית והבינלאומית. הסיבה האמיתית למיוחדות היא האנשים שבו. הזרימה המופלאה הזו של כישרון, נעורים, יצירתיות וחוכמה היא המייחדת את הארגון, היא מאפשרת לו לפרוץ את גבולות הדמיון, פעם אחר פעם.

אגף המודיעין עבר מהפכה דיגיטלית, המאפשרת את מימוש המהפכה של הבינה המלאכותית בשירות המודיעין. מימשנו תפיסת מודיעין רב תחומי מכוון משימה, שאפשרה חיבור אינטימי בין המחקר המודיעיני לאיסוף, שהובילה הישגים מודיעיניים מרשימים שבאו לידי ביטוי ב'שומר חומות' והעצימה את אוגדות ההגנה המרחביות, שכיום מחזיקות יכולות מודיעין. אגף המודיעין היה מרכיב מרכזי בהצלחות מבצעיות רבות, 'שומר חומות', 'חגורה שחורה', 'מגן צפוני' ועוד מאות מבצעי המערכה שבין המלחמות שהפכו כמעט לשגרה.

עוד באותו נושא

תכנית "חגורה שחורה": מחיסול הבכיר להפסקת אש

אני רוצה לנצל את הבמה המכובדת הזו לבקש סליחה מפדויי השבי של מלחמת יום הכיפורים. הלוחמים ששבו משם לא תמיד זכו לכבוד המגיע להם, ולעיתים אף זכו ליחס חשדני שלקה בחוסר רגישות. ועל כך אני מבקש את סליחתכם. המציאות המורכבת במזרח התיכון ממשיכה לאתגר אותנו, האיומים מתחלפים, המציאות משתנה, אך האתגר נותר קבוע. איראן מהווה מקור העוצמה של המערכות שמולנו. היא המממנת, היא המחמשת והיא המדרבנת. ההיסטוריה מלמדת אותנו מה סופם של משטרים אפלים שכאלו, אנחנו צריכים להמשיך ולפעול על מנת להאיץ תהליכים שסביר כי יתרחשו בעתיד".

חילופי ראש אמ"ן (דו"צ)

ראש אגף המודיעין הנכנס, אלוף אהרון חליוה: "אגף המודיעין הוא ארגון מעורר השראה ברלוונטיות שלו, בחדשנות שהוא מניב ובתרומה הרבה שלו להצלחתו של צה"ל בהגנה על בטחון המדינה – במידה מכרעת בזכות האיכות של אנשיו. אנחנו חיים במציאות מורכבת, שבה תפקידו של אגף המודיעין הולך ומתעצם, וחשיבותו הולכת וגוברת.

היכולת להפעיל את הכוח הצה"לי ברמה הקטלנית ביותר, ובו זמנית גם ברמה הערכית והמוסרית הגבוהה ביותר פעם אחר פעם – היא תוצאה של מודיעין מדויק ושל פעילות ארוכה, איכותית ומתמשכת של אגף המודיעין. תמיר, בשלוש שנים וחצי האחרונות הנהגת את אגף המודיעין בתבונה, במסירות וביד בוטחת. אני רוצה להודות לרמטכ"ל על האמון הרב. אעשה הכל כדי להיות ראוי לו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מאוד מקווה שמהזן ההוא
איש יהודי | 05-10-2021 23:23
יהיה פחות.
2
אהרון חליוה אדם...
ציוני | 06-10-2021 4:14
אהרון חליוה אדם ומפקד משכמו ומעלה. בהצלחה רבה!
3
הגיע הזמן. חליוה...
אורן | 06-10-2021 7:33
הגיע הזמן. חליוה מחליף ראש אמן הכי גרוע שהיה אי פעם- מנוהל עי התאלים שלו, לא חד, חלש. בתקופתו אמן התדרדר לתקופה שלפני לבנון השניה.
4
הבנתי צבא מוסרי...
מוחמד דף חי | 06-10-2021 12:25
הבנתי צבא מוסרי לא הבנתי קטלני אם אחרי שבועיים, מיליארדי שקלים צהל הורג בקושי מאה מחבלים, אז ההגדרות של חליבה לקטלני הן הגדרות pr. כי קטלני צהל מזמן לא
5
התמונה של...
ציוני7 | 06-10-2021 19:25
התמונה של ראש אמ'ן מפורסמת בגלוי?? מדוע? חוסר אחריות.